Ai fost înșelat? Cum faci? partea 2.

16 01 2010

partea 1.

Faza 2. Alege sentimentele

Ai  scăpat de acea nebunia incipientă și vă promit că indiferent cât va fi de greu, va trece. Dar numai când ești dispus să dai drumu. Să nu te identifici cu ce simti atunci, altfel poate dura o viața. Acum ce era superficial s-a liniștit și a rămas durerea. Din toate părțiile durere. Acum e momentul ca tu să dovedești curaj și să îți asumi responsabilitatea pentru ce ai greșit și pentru faptul că ești om.

Ai avut o relație cu cineva el/ea ți-a greșit. Așa spui tu, dar în relalitate ați greșit amândoi în proporții greu de cuantificat așa că sfatul meu e să nu încerci să calculezi. Vei fi mereu subiectiv vei ajunge la a considera ca tu sau x a greșit mai mult. Orice variantă e greșită, ați greșit împreună și v-ați făcut să greșiți unul pe altul.

Acum e momentul să ierți, pe tine și pe el/ea. Să înțelegi că și tu ai fi putut să faci la fel, că a greșit din frica așa cum și tu greșești din frică. Că are nevoie de compasiune așa cum și tu ai nevoie de compasiune. Sunteți împreună în asta și trebuie să vă priviți ca pe niște parteneri la un proiect care nu a reușit. Ambi au dat ce au putut ei mai bun în condițiile date.

Atât a putut să te respecte, să te iubească să te aprecieze. Pentru că atat i-ai permis pentru că asta e nivelul său și tu l-ai ales sa îți fie alături.

Toate acuzele și tergiversările egoului trebuie să le dai deoparte.  Egoul este cel mai bun avocat care a existat vreodată, nu te lasa păcălit de pledoaria sa. Este ca un copil mic și speriat. Reacția sa e imaturitatea, fuga, atacul, țipătul sau târguiala. Tu în esență ești mai profund de atât.

Acum e momentul să dai deoparte toată micimea ta și să păstrezi toată măreția. Iertarea, iubirea compasiunea respectul pentru uman toate acestea sunt în tine și le vei simți în aceste ocazii dacă reușești să liniștești egoul care țipă ca din gură de șarpe. Îți vei lua înapoi puterea pe care ți-ai dat-o cu forța pe parcursul relației. Tot ce ai renunțat pentru el/ea acum vei lua înapoi. Egoul va țipa că trebuie să plătească cineva pentru renunțările tale, dar tu trebuie să accepți că ai renunțat la ele într-un act de șantaj sentimental. Tu ai renunțat la tine și acum e momantul să te reiei în posesie.

În urma acestui proces tu trebuie să devi calm. Unde acum câteva zile a fost furtună și negru acum trebuie să fie senin. Tu ești puternic și poți să treci peste asta. Ești o ființă umană cu drepturi depline și “dacă existența te-a invitat aici” nu mai e nevoie să îți motivezi prezența.

Acum ți-ai acceptat frica și ai trecut prin ea. Ai vazut că poți să ti-o asumi și ea nu mai are nici o putere asupra ta. Cel mai periculos lucru în această fază este să asculți instinctul care te îndeamnă să fi și tu mic dacă cineva a fost mic cu tine. Să îți bați și tu joc de ceva și în genere te alegi tot pe tine ca țintă de batjocură. Sfatul meu e să te respecți și să raspunzi cu respect chiar acolo de unde ai primit trădare.

Singurul scop al aceste faze este să alegi sentimentele negative de cele pozitive, spune nu cui trebuie să spui nu și cui nu simți că ești tu și găsește în tine valoarea ta.

Încă nu decide nimic, lasă asta pentru faza 3.

Acțiuni

Information

12 responses

16 01 2010
Ai fost înșelat? Cum faci? partea 1. « VreauUltimulLoc

[…] am scris mult pentru un articol, faza doi și trei le voi scrie în posturi […]

16 01 2010
roara

Bineinteles ca atac…

Ideea e simpla…

Ceea ce mi se pare mie mai normal, e sa comunici. Atunci cand ai o problema, cand te deranjeaza sosetele rosii ale partenerului sau faptul ca sforaie, sau poate ca te gadila cand tie iti vina sa plangi la o scena de smiorcait… atunci, vorbeste cu el. Daca te deranjeaza atunci cand partenerul poate nu face curat, sau isi lasa peste tot lenjeria, sau nu a schimbat nisipul la pisica, sau mai stiu eu ce, comunica, vorbeste cu el.
Daca te deranjeaza faptul ca zice ca prietena ta cea mai buna e o idioata si ca nu iti suporta familia, vorbiti. Daca te deranjeaza faptul ca cobnsidera ca prietenii lui sunt cei mai tari, si ai tai sunt naspa, vorbiti…

Nu stium pana la urma urmei sunt spe chestii care deranjeaza pe unul sau pe ceclalalt.

Insa, nu mi se pare normal, cred eu, ca, sa ne prefacm ce totul e ok, sa tacem, si sa zambim.

Cel mai important eu cred ca pana la urma e dialogul.

Fara tipete, inurii sau jigniri. Duialogul, simplu, sincer…

Si, daca exista destul respect din partea amandoruram destula intelegere, vointa si iubire, se va ajunge la un compromis.

Gen, bine, eu nu imi mai pun sosetele rosii chiar daca imi plac daca si tu nu mai plangi atat ca a Tom iar a fost pacalit de Jerry… ceva in genul…

Daca, nu se comunica in acea relatie, automat se vor aduna sentimente negative, mai ales daca nu se incearca sa fie rezolvate acele mici divergente.

Si, e normal ca se ajunge la asa ceva.

Si nu, in continuare sustin faptul ca nu mi se pare normal sa ierti.

Ierti doar daca nici tu nu ai facut nimic in legatura cu acest mic aspect, dar atata de vital unei relatii sanatoase, si anume comunicarea.

The end… cred… poate nu…

16 01 2010
VreauUltimulLoc

Deci asta a fost faza a doua, deja ai fost inselata.
Ce spui tu e ceva ce faci inainte. Pana acum nu cred ca am zis ceva de iertat. Chiar am accentuat sa nu faci nimic. Trebuie sa lasi in egala masura gandurile de iertare si despartire pana acum. Tu esti inca in faza 1.

16 01 2010
Cristescu Bogdan

Ce aiurea e să vorbeşti şi să nu te înţeleagă cel care îţi răspunde 🙂
Bun articolul ăsta şi, dragă prietene, poate ar trebui să îţi înregistrezi persoanele care îţi cer sfatul sau ajutorul şi să începi să pui cazuri reale aici. Cred că totul provine din realitate, şi cred că a existat cineva care a ascultat ceva din ce ai scris tu aici, înainte să scrii (sper că nu ai fost tu acela 😀 ).

Nu-mi vine să cred că unii oameni nu pot face nişte chestii benefice din cauză că îi mustră raţiunea. Roara nu poate ierta căci se vede impecabilă şi este egoistă când vine vorba de a privi relaţia.

Eu am impresia că cei care nu înţeleg ideile ce ţin de echilibru, sunt oameni care pun accent pe a avea şi nu pe a folosi şi a se bucura de …

17 01 2010
VreauUltimulLoc

Cam din realitate imi vin toate ideile, si sunt o sinteza din moduri de reationare uneori antonimice.
Nu prea poti sa vorbesti despre ceva ce nu ai experimentat in nici un fel. Adica poti dar macar e cinstit sa spui inainte. Ceva de genul sa ti microfonul invers cand faci play-back.

16 01 2010
roara

nu am sustinut niciodata ca ma cobsider impecabila, insa recunosc ca sunt egoista.

Sunt constienta ca gresesc, poate eu gresesc cel mai mult, insa, dle Cristian nu cred ca e normal sa iti faci o parere atat de categorica doar pentru ca…

Dar da, recunosc ca am ramas la faza 1.

Si da, recunosc ca, sunt blocata pe ideea mea, si anume aceea de a spune nu. Nu oricarei impacari.

Si, sunt constienta ca gresesc si aici, caci, pana la urma sunt n motive pentru care cineva inseala.

Insa, pana la urma… pana la urma cine poate spune ce e bine si ce e rau?

Sunt de acord cu dl vreaultimulloc la faza cu rabdarea, claritatea gandirii problemei, si, de asemenea analizarii corecte si fara ura sau resentimente a acesteia…

Nici nu am tinut sa il contrazic, caci ii dau dreptate. Eu doar, cum spunea si el, am ramas la faza 1, fara sa imi pese de veridicitatea si claritatea fazelor 2 si 3..

16 01 2010
lollitta

astept cu nerabdare continuarea. chiar sunt curioasa, ca mie mi s-au schimbat reactiile o data cu varsta… odata ramaneam si eu in faza intai… era un soi de placere masochista in ea

16 01 2010
Nane

Nu exista reteta general valabila. Fiecare iese la suprafata in felul sau.
Eu cred ca viata este un joc cu mai multe etape: uneori pierzi, alteori castigi… Important este sa inveti sa pierzi frumos si sa mergi mai departe.
Oricum, salut incercarea ta si promit sa urmaresc continuarea!

17 01 2010
20 01 2010
Cum ajung la decizia să mă despart. « VreauUltimulLoc

[…] că am fost înșelat și am depășit fazele 1,2 sunt în situația de a decide ce aș face. Raționametul pe care as merge ar fi […]

20 03 2010
cuvinte

cand in doua suflete exista iubirea, al carei izvor este Dumnezeu, acestea simt la fel…cand se pronunta cuvantul dor, se realizeaza imposibilul si vor fi alaturi, chiar daca sunt la mii de km distanta…intreaga natura este alaturi de ei…este adevarul care te face sa simti gustul eternitatii

21 03 2010
VreauUltimulLoc

Asa ar fi frumos sa fie mereu.

Lasă un răspuns

