Poezie balistică

23 01 2010

Vreau să fac reclamă, la ceva. Am ascultat ultimul album
CEDRY2K – Poezie Balistica

Am pus câteva versuri aici, dar nu ca la trailer de filme, sunt departe de a fi cele mai tari, am ales aleator câte ceva. Aștia chiar sunt poeți, au noroc liceenii de azi că probabil nu vor ajunge niciodată în cartea de română (ținând cont de preocuparea reala a sistemului de învățământ spre a deștepta pe cineva). Un comentariu pe text pe o astfel de melodie ți-ar umple câteva zeci de pagini lejer. Pentru cei ce nu agrează stilul muzical le recomand măcar să facă efortul să caute pe net versurile. Multe le găsiți  aici.

Din acest album se desprind doua feluri de mesaje. Unu’ cel obișnuit ce ține de reputația și egoul artistului, dar care la cedry2k e într-o forma net superioara față de tot ce am mai auzit eu la noi. A doua categorie, sunt mesajele sociale, care sunt complexe și puse într-o formă pe care eu unul o găsesc extraordinară.

Vreau neaparat să cumpăr acest album și recomand tuturor cărora le place să facă acest efort financiar și să răsplătească munca acestor oameni. Pentru că spre deosebire de toate jegurile gen lady gaga ăștia nu vând țâțe și buci ei crează din pasiune. Se simte că omul și-a găsit vocația și face bine ceea ce face, și restul celor care mai apar pe album sunt deosebit de buni. O să găsiți o densitate ridicată de idei în aceste melodii și o formă vie și puternică de a le transmite.

Exemple de versuri

Ma vedeam castigand, boxand cu Rocky
Da ma ratam cazand, vazand cu ochii
Opt ani mai tarziu ai ? cand descriu echilibru precar
Da acu am un echilibru macar
Vreau sa traiesc decent
Da pentru asta risc s-o mierlesc prematur ca un adolescent
Ingropat in facturi, suferind infacturi sau atacuri vasculare
De alte facturi ca, banii n-ajung si vrei sa-i faci usor
Muncesti, alergi, transpiri, tragi sfori
Ajungi sa ignori si-un risc major
Te bagi in orice fel de cacat ca un vidanjor

Da’ numai fii atent si pastreaza-ti mintea treaza bre
Ca daca nu iti place sa te ia la control restu’
Nu-ti ramane de facut decat sa te controlezi TU
Azi cand toti ne fut ca pe bibani

Aspecte nasoale uita-le sau scuipa-le,
ca nu conteaza de unde venim, doar ce devenim
Poti fi handicapat, bandit, ratat, crestin in plin declin,
Oropsit de destin, imbolnavit de stres, chin, otravit de venin
Uita-te in ochii celor dragi si fii fericit ca respiri

Si va`ndrazni sa le ia cate ceva si la copii
Ca-i mai atinge cateodata degeaba
Si`a doua zi le ia cate o prajitura sa dreaga treaba
S-ar zice ca totu` trece, da` stii amice
Ca orice buba iti lasa cicatrice

De MC e plina tara
Dar pe mine ma vezi proaspat in atmosfera ca primavera
Din senin,tun si fulger cine se face ca ploua cade victima
Trasnit.metafore cad grindina

Sistemu ma fura, nu-s genu sa ma plang si oricum n-as face mare lucru cu un denunt
Da nici n-am de gand sa cresc vre-un copil plapand, flamand si descult, deja aveti multi
A cata mia oara ma uit la telefon si-astept o sansa clara
De-a produce mai mult malai ca o moara
Da pana atunci frate tare mi-e ca asteptarea ma omoara.
E inevitabil, indiferent cat esti de matur
Cand esti flamand de carne si satul de taxe, de facturi, de controale si de alte puli la cur

Mama mi-a zis : i-a cartea ca asta-i partea ta
Tata m-a invatat sa tin garda si s-o sparg p-a ta
In plus ii multumesc lui Dumnezeu ca-n viata mea
N-am fost tentat sa-mi bag dava.
Cat e de dificil sa te edifici exact
ce vrei si ce esti dispus sa sacrifici defapt
Poate fi timp putin in care tre’ sa vezi cu ochiul liber
sute de mii de linii subtiri.
Si tre’ sa te temi de constiinta nu de zeu,
tre’ sa ai incredere in tine si credinta-n Dumnezeu

si chiar daca esti soldat n-ai arme mereu
n-ai AMR-u frate, de-aia ti-e foarte greu
sa vezi diferenta dintre propaganda si profetie
onestitate si falsa modestie, demnitate si mandrie
realitate si fantezie sau teatru-n acte si poezie