Fericirea stare sau senzație?

25 11 2009

Cred că am greșit puțin cu ce am scris aici, de fapt nu ca efecte căt ca și cauze.

Purtam o discuție la o bere cu cineva și din vorba în vorbă, i-am pus întrebarea:

Ce vrei tu mă de la viață?

Să fiu fericit.

M-a șocat rapiditatea și corectitudinea răspunsului.

În momentul acela m-a lovit o idee nastrușnică. Dacă fericirea nu e o stare? Daca ea e de fapt o senzație. E un raspuns al sistemului nostru senzorial, spiritual/mental să zicem.

Așa cum simți căldură placută când stai la 30 de grade, poate că fericirea este senzația pe care o ai când cândești în direcția corectă. Dacă aș fi eu cel care a creat omul i-aș lăsa un sinstem de reglare și al minții. De ce nu ar fi ăsta fericire-nefericire.

Propun un joc interactiv. Să gasim o demonstrație pro sau contra, de fapt să cautăm împreună.

Vrem sa demonstrăm sau sa negăm urmatoarea idee. Fericirea este senzația pe care o simțim când avem un mod de gândire în acord cu să zicem o direcție pozitivă. Poate fi dorința divină, sistem de autoreglare al planetei, nu ma intereseaza exact natura lui, poate fi religioasă exoterica, spirituala, provocata de mediu fizic. Orice idee e binevenita.

Fac eu primul pas încercând o demonstrație pro și una contra.

1.Pro

Orice dorința ne-am împlini ne duce pentru un timp foarte scurt in zona de fericire, în schimb există oameni care spun că se pot menține pe o perioadă lungă în stare de fericire prin meditație, rugăciune sau prin privirea cu iubire a tot ce îi înconjoară.

De asemenea poți simții fericirea când admiri ceva frumos și nefericire când nutrești gânduri de răzbunare. Pare că linia unei gândiri pozitive are ca rezultat senzația de fericire.

2.Contra

Când te îmbeți ești pentru momente scurte fericit. Îmbătatul nu pare ceva pozitiv. Deci fericirea poate fi atinsă și prin stimularea simturilor fizice, și poate să ne indice o direcție negativă.

Contra demonstratiei contra aș aduce urmatoarele argumente. Dupa fericirea de natura fizică urmează echilibrare prin nefericire fizică, mahmureala. Menținerea pe perioade lungi în starea de beție te îmbolnăvește, deci natural se încearcă desprinderea noastra din starile artificiale de fericire.