Formalism

16 01 2011

E o nevoie perpetua de forma în această lume plină de auto-iluzionare. Jumătate din oameni vor ca totul sa fie împachetat în acel ambalaj lucitor cum au văzut ei la mămuca. Jumătate, din restul, vor ca totul să fie împachetat în ceva perfect opus. V-ați obișnuit să recunoașteți stilizări ale realității. Unii le-ați acceptat ca pe un dat alți le schimbați cu opusul lor. Nu reușiți să distingeți că astfel tot ele vă guvernează.

Mergeți după semne, cu capul în pământ, nu plecat ci îngropat. Renunțați la libertate pentru confort cu o inconștiență ce ar face o colonie de leproși să vă plângă de milă. De la mic la mare se învață totul, repetiția este mama învățăturii. Iar învățătura e și ea o curvă, ca orice femeie. Îl iubește pe cel care o folosește și îl distruge pe cel care o divinizează orbește.

Ai primit ceva odată, la naștere. Se numește conștiință. Ai primit ceva odata, la naștere. Se numește minte. Vrei să le lași pe o margine de șanț pentru că cineva cândva te-a “învățat” ceva?

Libertatea înseamnă fără formă. Fără formă se înțelege plecând de la mic. Amestecă forme de culori diferite pentru fonduri nepotrivite. Învață să te joci cu concepte în cuvinte murdare, învață să te joci cu concepte. Sunt multe jocuri frumoase. Iar frumos e doar o noțiune subiectivă care provoacă curiozitatea. Curiozitatea de a mai privi o dată.

Omul are multe pofte și multe din ele îl duc la pierzare. Dar una este buna, nevoia de cunoaștere. Cunoașterea vine din dorința de a lărgi libertatea. Curiozitatea e doar foamea de cunoaștere. Lasă-te ars de curiozitate mai rapid decât ars de foame, de orgoliu, de frică.

Este nevoie de disciplină, de autodisciplină. Dacă nu ești samurai ești țăran.

Dacă ai ceva ești pe cale să pierzi ceva. Dacă ești pe cale să pierzi ceva ești de multe ori deja mai trist decât când vei pierde. Nu te îndemn să arzi tot și să pleci, nu te îndemn să te razi în cap de mâine. Te îndemn să îți arzi toate iluziile. Ce duci după tine și atârnă greu, lasă jos. Regulile îți încetinesc judecata, atașamentele îți îngreunează sufletul, resentimentele îți fură bucuria. Așa că alege.

-Fă reguli sperând că le vor respecta și alții și îți vor apăra avuțiile de care te-ai atașat iar pentru cine nu se supune ecuațiilor tale matematice rămâne resentimentul paznicul închisorii tale.

Sau

-Deschide ochii, cântărește. Dă drum la tot, bucură-te de ce rămâne lângă tine și eliberează cu bucurie ce pleacă. La final adevărata bucurie va veni din faptul că ai deschis ochii.

Dacă nu are sens, recitește. Dacă are, rescrie.

Acțiuni

Information

16 responses

16 01 2011
Formalism - Ziarul toateBlogurile.ro

[…] Formalism Sun Jan 16, 2011 11:22 am E o nevoie perpetua de forma în această lume plină de auto-iluzionare. Jumătate din oameni vor ca totul sa fie împachetat în acel ambalaj lucitor cum au văzut ei la mămuca. Jumătate, din restul, vor ca totul să fie împachetat în ceva perfect opus. V-ați obișnuit să recunoașteți stilizări ale realității. Unii le-ați acceptat ca […] […]

18 01 2011
Alexxa

Bogata saracie in adevar ai mai scris! Si da, nu cred ca ai rescris.
Uite te-am nominalizat ultimul (normal) ca sa completezi o leapsa/stafeta, cum vrei sa-i spui: http://alexandrahirdau.blogspot.com/2011/01/stafeta-despre-carti.html
Uh, sper sa nu ma injuri!:) Daca m-ai injurat, nu raspunde!:D

19 01 2011
VreauUltimulLoc

Nici gand sa te injur :). In schimb nu promit ca voi da curs la leapsa, nu prea imi iese sa scriu pe subiect dat.
Oricum multumesc pentru apreciere.

18 01 2011
carmen

mai sa fie. de cand ai devenit tu asa intelept?!

19 01 2011
VreauUltimulLoc

ASta e un „eufemism” pentru batran si plictisitor?

20 01 2011
Alexxa

Atunci abereaza pe langa, ca aberezi frumos:D! Si carmen cred ca s-a referit la intelept in adevaratul sens al cuvantului:))!

23 01 2011
Cristescu Bogdan-Andrei

Îmi amintesc de o vorbă auzită de curând, anume că un geniu este cel care azi face şi gândeşte, ceea ce pe viitor vor face toţi ceilalţi oameni. Sunt întradevăr genii care încă au rămas ca o amintire din trecut, dar sunt genii pe care azi îi salutăm cu respect, că ne-au deschis calea către ceea ce suntem.

Şi Iisus şi Budda, şi alţi mari oameni, au fost genii, în felul lor desigur.

Eu cred că în zilele noastre, lumea e plină de genii, şi cred că viitorul nostru va fi foate complex. Nu te mai îngrijora de alţii, povesteşte-ne de tine, sau spune doar ce-ţi place şi ce nu-ţi place, fără să „ajuţi”. Vezi tu, îmi sună articolul tău a îndrumător, ceea ce ştiu sigur e că nimeni nu ţi-a cerut nimic, şi totuşi dai.

Cred că îţi canalizezi această nevoie umană de a ajuta semenii ce dorm în papuci, greşit. Nu zic că e rău sau e bine, zic doar că toate se răsfrâng asupra ta.

Uită-te şi tu, Carmen, Alexxa, şi alte persoane, citesc, dar nu se identifică, crezi tu că se identifică cineva? Aici? Poate ai în jur oameni care au nevoie de tine şi tu îţi risipeşti îndrumătorul în neant!

nTz nTz nTz!

Nici eu nu-s mai breaz, dar dacă ţin la mine vorbele, neavând pe cineva care mi le cere, îmi ţin acasă energia vitală. Uneori mă gândeam să mă înscriu la un sistem de voluntariat, dar şi aşa, aş avea un boss care să-mi spună să fac ce vrea el … prea puţină libertate şi acolo!

Noi, avem nevoie de un „place” unde să putem să facem ce vrem. Facem ce vrem acum, dar nu în locul potrivit. Poate aici e buba, că trebuie să ne creem locul potrivit!

29 01 2011
VreauUltimulLoc

In articole mereu vorbesc despre mine, doar ca folosesc poate un ton de indrumar. Nu e o risipa de energie daca nu o fac fortat, daca o faca pentru ca asa simt cred ca e doar o manifestare naturala. Poate Carmen sau Alexa nu se identifica dar nici nu e asta scopul. Poate ca identifica (prin exemplu sau contraexemplu) ce au ele nevoie sau ce vor ele in acest moment si asta e tot ce conteaza.
Ai grija de economia asta a energie ca e o pierdere si sa o risipesti cum e o pierdere si sa ii blochezi curgerea.

1 03 2011
Karina

pe mine sincer ma ajuta ce scrie VUL aici. si da, nu l-am rugat sa o faca, nu imi permit sa rog un necunoscut sa-si consume timpul pentru a ma ajuta. si daca nu l-am rugat eu sa o faca si nu l-a rugat nimeni altcineva, asta nu inseamna ca nu am(avem) nevoie de blogul asta.
si ca sa raspund la inrebarea ta :crezi tu ca se identifica cineva?” – da, cel putin un cineva se identifica, eu.
si da, as vrea sa existe mai multi oameni ca VUL decat ca tine bogdan

1 03 2011
VreauUltimulLoc

Merci pentru apreciere.

Ps: Bogdan e baiat bun 😉 comentariile lui par cinince dar sunt foarte bine intentionate si chiar altruiste.

1 03 2011
Karina

ok, sorry de propozitia rautacioasa de la sfarsitul comentariului:)
inca ma lupt cu propria mea agresivitate, nu e usor

2 03 2011
VreauUltimulLoc

>:D<

24 01 2011
roara

Permite-mi sa iti spun ca te inseli draga nene VUL. Nu renunta nimeni la libertate. Toti suntem liberi in absolut. Si fiecare facem ce vrem. Daca vrem sa mergem cu capul ingropat in pamant, atunci asa facem. Daca vrem sa rasturnam lumea, atunci o rasturnam. Singura constrangere e cea impusa de carnea noastra, pe care am primit-o din clipa in care ne-am nascut. In rest, fiecare intelege prin libertate ceea ce vrea, si ceea ce poate. Ca aceasta intelegere este constransa de mediul social in care traieste fiecare, nu neg. Insa, fiecare e liber sa faca ce vrea. Eu una am ramas „blocata” de un citat dintr-o carte a lui Orwel, si anume „Libertatea inseamna sclavie”. Suntem intr-atat de liberi incat, limitati de frica acestei libertati, alegem intr-un sfarsit tot drumul batatorit si impus indirect de societate. In schimb insa, daca am fi fost sclavi, atunci, ei bine, atunci, probabil unii dintre noi ar fi visat la altceva, si ar fi luptat pentru acel vis. Poate si-ar da si viata. Poate unii dintre noi ar fi reusit. Insa, chiar ca si sclavi, tot liberi am fi fost. Liberi sa alegem sa ramanem sclavi, sau liberi sa alegem sa luptam pentru ceea ce ne dorim cu adevarat. Cred in libertatea spiritului, insa, cred si in inchisoarea acestei carni ce am primit-o in momentul facerii, caci tocmai aceasta carne ne impune fara mila cele mai crunte constrangeri, si ma refer aici la acele nevoi primare: de hrana, de adapost, de siguranta, si cele sexuale-afective.
Anyayz… as putea balbai la nesfarsit pe tema asta… insa, in linii mari, cam asta e ceea ce gandesc eu… o zi faina iti doresc

29 01 2011
VreauUltimulLoc

Dar nu m-ai contrazis. Toti suntem liberi sa fim sclavi sau supusi unei forme asa cum putem sa fin si in afara ei. Important e ca numeroaselor modele de oameni formali sa li se alature si numeroase modele de oameni aformali. Creaza un balans sanatos. Apoi fiecare alege exemplul care il satisface cel mai mult sau de ce nu creeaza o cale noua.

1 03 2011
Karina

inchisoarea nu este a carnii, ci este una creata de alti oameni. dar nu vreau sa intru acum in sistemul monetar and stuff. atata tot ca nu exista libertate, numai iluzia ei. libertate inseamna existenta a cel putin 2 optiuni viabile zic eu. atata timp cat alternativa la a fi in sistem este probabil moartea (nu vad cum ar putea cineva sa supravietuiasca pe termen lung in afara sistemului), nu avem libertate. e simplu, vrei sa supravietuiesti, stai in sistem. stai in sistem = esti sclav.
as vrea sa am libertatea sa merg sa locuiesc pe malul mediteranei o vreme, sa stau pe plaja, sa cresc flori si sa ma joc cu pisicile. nu toata viata, 6 luni sa zicem. imposibil, nu am bani. trebuie sa raman in sistem, sa muncesc 9 ore pe zi ca sa pot plati cuiva aerul pe care il respir, apa pe care o beau, existenta mea in general.
daca faci ce esti constrans sa faci dar zici ca aia e ce alegi tu, esti inca una din furnicile ce traiesc cu iluzia libertatii. e chiar funny, una din natiile cu cea mai ingradida libertate au de fapt impresia ca sunt cea mai libera natie de pe glob.

1 03 2011
VreauUltimulLoc

Intr-un fel carnea ne face sa ne supunem sistemului. Cum spuneai, nu poti sa supravietuiesti rupt de el, corpul tau fizic nu poate.
Desi e mult spus nu poti sa traiesti, poti dar mai putin confortabil.

Confortul se plateste cu libertatea in zilele noastre.

Lasă un răspuns

