Melodie

23 02 2011

Black Sands by bonobo





Matematica si nutritia

17 02 2011

Cu toții am trecut măcar o dată prin procesul de a calcula calorii, măcar orientativ.

Eu nu cred în precizia prea ridicată a acestor calcule, motiv pentru care nu le-am acordat niciodată atenție. În schimb ca în orice lucru în viața a ignora cu desăvârșire un aspect nu duce niciodată la nimic bun.

Atunci când începi să mănânci sănătos, rețineți sănătos deci nu pentru vreo dietă minue, ajungi cu mare ușurință să scazi cifra calorică (în general bombele calorice sunt furaje toxice).

Poate că acesta este un țel urmărit de multă lume astăzi dar nu și de mine. Pentru că am fost toată viața mai mult slab, pentru că practic mai mereu un fel de sport, pentru că sunt înalt și am un metabolism rapid. Mă rog asta cu metabolismul rămâne de demonstrat în continuare.

Cert e că nedumerit de anumite pofte și scăpări necontrolate la cutia cu dulciuri plus de stări de oboseala periodice și citind pe la alții mai informați ca mine am ajuns și la aceste calcule.

Primul lucru calculat a fost BMR-ul  chestie care poate fi calculata cu 1000 de calculatoare pe net ce vor da bineînțeles cifre diferite. Nu ne pierdem speranța, dacă observăm aceste cifre ele deși sunt diferite sunt destul de apropiate deci scopul și-l atinge.

După o privire superficială se pare că aș avea nevoie de undeva în jur de 2000 kcal doar ca să trăiesc. Dacă mai adaug la această stare vegetativă și eforturile fizice practicate între 3 și 5 zile pe săptămână deja aproximările se duc liniștite spre 3000 kcal. Oricum e mult peste ce credeam eu (fără să fac vreun calcul !?)  că am nevoie.

Următoarea etapă a fost calcularea unei medi de cal pe care o mănânc pe zi. Aici a venit a doua surpriză Se pare că de multe ori nu mă apropiam măcar de 2000. Nu mai discut de cât din ea se asimilează și cât nu.

Deci concluzia este că sunt subnutrit. Privind istoric în urmă sunt subnutrit de o viață.

Să nu ne îngrijorăm, că dacă am funcționat pănă acum înseamnă că așa de grav nu e. Practic ce se întâmplă este că o dată la câteva zile sau uneori zilnic se produce un reglaj. Mai precis rup în două glicemia cu ce îmi pică în cale. Ciocolată, înghețată, fainoase ce-o fi. Nu sunt pretențios și nu mă opresc până nu sar de câteva zeci de DRZ-uri d-alea.

Rezultatul este că nu slabesc sau un sub un anume prag, în același timp după cât sport am făcut la viața mea, nu m-am dezvoltat muscular cred că nici la jumătate din potențialul meu real. Asta poate fi deranjate pentru mulți oameni.

Așa că acum îmi dau sema că am făcut o prostie ignorând atâta timp cu desăvârșire calculele matematice din dietă. Asta nu înseamnă că acum o să îmi calculez fiecar mizerie îngurgitată să văd câte calori are și câte mai am de băgat pe zi.

Dar fiind câteva zile atent la consum o să pot să mă stabilizez la o valoare mai aproape de necesar doar urmărind senzațiile transmise de organism foame, oboseală, energie debordantă etc.

Oricum după părerea mea de om sănătos cred că prioritatea trebuie acordată sănătății și apoi esteticii. Așa că primul obiectiv va fi să ating necesarul caloric folosind hrană sănătoasă și nu furaje.

Provocarea principală de care mă lovesc este să ating o cifră calorică mare ținând cont de combinații interzise, de raport proteine, lipide, carbohidrați, nu ăn ultimul rând de gustul mâncării, de necesarul de fibre si alimente neprelucrate, de timpii de digestie pentru fiecare tip de aliment în parte și de cantitatea maximă pe care o poți consuma la o masă.

Problema nu e simplă dar abordarea ei graduală nu e grea. Iar după ce analizezi o vreme fiecare aspect începi și îl simți intuitiv. Până la urmă e vorba de alimentarea organismului nu e chiar o știință exactă. Ai un numar mare de încercări posibile(3 mese pe zi min, mii de mese pe an) și greșelile nu se platesc chiar în prima zi . Așa că e ceva unde fiecare pas înainte e un caștig.

Calculele matematice pot să îți tragă un semnal de alarma când vine vorba de nutriție dar nu trebuie luate ca absolutizări și niciodată ca unic ghidaj.





Cel mai periculos drog

11 02 2011

Sunt convins că mâncarea este cel mai periculos drog în prezent.

Ce înseamnă drog? Substanță care provoacă dependența, dă toleranță și afecteaza funcționarea organismului, îți schimbă starea de spirit.

Nu încerc să fac un joc de cuvinte sau o capcană logică. Dar dacă analizăm mâncarea comună de azi vedem că este cel mai periculos drog.

De ce e drog?

Pentru că se consumă mai mult decât e necesară, pentru că o facem din plăcere. Pentru că e plină de substanțe care dau dependența iar zaharul e doar una dintre ele. Pentru că există mulți care se simt depresivi când vine vorba de a se abține de la ceva, pentru că există la fel de mulți care fac din mâncare scopul lor în viață. Pentru că e principalul inamic al sănătății noastre fizice și mentală.

Poate fi privită și ca o cale de “injectare” a anumitor substanțe care de fapt sunt drogul dar eu cred ca e mai corect să o numim pe ea drog.

Nu sunt absurd, nu toată mâncarea este drog, uneori este și o necesitate.

De ce zic uneori?

Pentru că procentual prea mult din ea este folosită doar pentru gust și nu pentru scopul ei primordial. Nutrirea organismului, furnizarea de energie și substanțe necesare funcționării zilnice.

Șoferi care se preocupă ca aroma și culoarea benzinei să se asorteze cu vopseaua mașinii, (Fucsia pentru cei mai mulți dintre noi) dar nu mai dăm pe la revizii, nu punem ulei, nu verificăm cifra octanică. Punem disel în mașină pe benzină și așa mai departe.

Alimentația corectă nu e o absurditate. E cel mai logic lucru din lume.

Nu te simți bine?

Unde e primul lucru unde ar trebui să cauți? Poate că toți cei din jur sunt de vină pentru comportamentul tău nevrotic sau poate că îți privezi sistemul nervos de cele necesare funcționării. Ce e mai plauzibil?

Nu ai energie să faci nimic, nu mai îți ajunge timpul? Pula mea, energia nu vine din calori moarte. Dacă nu mai bagi si o vitamină, “o minerală” se gripează angrenajele.

Nu putem să ne mai bazăm pe comportamentele alimentare ale bunicilor noștri. Doar un retardat mai face acele comparații. Tu nu mai mănânci ce mâncau ei nici când folosești aceeași rețetă.

Nu mai zic că nu mai faci ce făceau ei și nici în mediu în care făceau ei. La uzură diferită e nevoie să folosești metode diferite de protecție și alimentație. E o concluzie facilă la care poate ajunge și un dobitoc cu privire bovină de pe scaun de la Mc. Zic și eu, sper și eu sau nu.

Am scris pe blogul asta preponderent despre evoluție spirituală, poate nu în maniera obișuită dar a fost un fel de jurnal. Ce să zic, eu nu cred că Dumnezeu ne numără înjurăturile din propoziție. Nici nu cred că mai multe audiențe la mormăitul de slujbe ne va plasa pe o poziție fruntașă la nici o coadă finală. În a cărei existență de asemenea nu cred.

Mă simt echilibrat și stabil de destul timp. Nu am ajuns încă nicăieri dar nici nu mai fug de lecții. Acum e timpul să mă preocup și de alt aspect. Cât timp suntem oameni avem o parte spirituală și una fizică. Așa că mi-am întors privirea spre partea fizică. Mereu am practicat diverse sporturi sau mi-am trasat diverse provocari dar în același timp am neglijat alimentația.

Probabil că aparent mănânc mai bine ca mulți dar aici nu e un concurs. E vorba să ai grijă de tine cât de bine poți. Nu doar puțin mai bine ca viitorul bolnav de inimă sau cancer de lângă tine.





Orbit Downloader

8 02 2011

Vă tot dau recomandări muzicale, dar bănuiesc că să le asculți pe net nu e cel mai comod.

Am găsit un program care salveaza filme sau muzică de pe net.

orbit downloader

Poate să salveze pe calculator cam orice face streaming in browser.

E destul de ușor de folosit. Îl descarci, este gratuit. Apoi îl instalezi next, next, finish (alegând browser-ul pe care îl folosești) eu merg pe firefox.

Apoi restartezi browserul si apare un buton sus pe care daca apeși iți dă posibilitatea să salvezi ce film sau muzica rulează.

Nu știu cât de în acord cu legea dreptului de autor este această acțiune așa că nu recomand nimănui să descarce nimic ce nu este permis.

Fiecare îl folosește după capul lui ;).

 

 





Melodie

7 02 2011

What You Mean to Me by Michele McLaughlin