Despre ora de religie

8 03 2015

Am așteptat să se încheie povestea asta pentru a îmi spune și eu punctul de vedere. Pentru că încă nu am un copil de școală și pentru ca problema nu mă privește încă direct.

Îmi place când mă pronunț asupra unui subiect să am măcar o mână de argumente obiective. Pentru a aduna argumente obiective trebuie să asculți ambele tabere să elimini tot balastul. Abia apoi să tragi concluziile plecând doar de la informațiile cu oarecare valoare.

Asta înseamnă că trebuie excluse toate poveștile despre preoți/profesori de religie care au făcut nu știu ce nenorociri. Pentru că sunt marginale și pentru că la orice materie există așa ceva și nu desființează nimeni matematică doar pentru că ai tras tu paiul scurt și ai avut un profesor prost.

De-asemenea trebuie excluse toate argumentele de genul religia te face om. Pentru ca nu te face, nimic punctual nu este capabil să te facă om. Este un proces de durata la care colaborează multe cauze și religia din școală ar putea să fie una dintre ele la fel de bine cum ar putea să nu fie.

Deci eliminând tot ce înseamnă vorbărie rămân faptele. La final 90% dintre părinți și-au înscris copii. Presupunând că din cei 10% o parte au fost pur și simplu neinteresați sau nu au putut face cererea din diverse motive. Erau beți, analfabeți sau puțin interesați de proprii copii. Concluziile sunt că majoritatea covârșitoare a părinților care au sau își înscriu acum copii la școală au optat pentru religie. Asta înseamnă că toată tevatura asta nu a fost produsă de părinții care nu mai suportau nedreptatea față de alte minorități religioase sau de puzderia de atei. Toată tevatura asta a fost produsă de niște oameni fără prea mare legătură cu problema. Totuși acești oameni au reușit să mobilizeze un impresionant mecanism de propagandă în acest scop. La un moment dat eu chiar am avut impresia că vor fi foarte mulți care nu mai optează pentru ora de religie. Facebook-ul vuia de tot felul de păreri cum ar fi mai bine și ce ar fi cu adevărat util pentru copiii altora. Tot felul de agarici se trezeau mari iubitori de istoria religiilor sau stabileau ei din burtă cât ar fi nimerit să ocupe religia în programa școlară cu ce să fie înlocuită și alte păreri românesc avizate.

Acum dacă părintii copiilor nu au fost factorul declanșator înseamnă, trăgând linie, că cineva avea o agendă personală cu excluderea acestei ore de religie.

Privind în perspectivă unul dintre vectorii principali a fost vestitul remus cernea și cu moise. Deci doi băieți de la ei de acasă, s-au trezit ca nu e nevoie de ora de religie ba că e chiar de porc. Așa că acum 90% dintre părinți fac niște cereri și pierd niște timp și sistemul suportă niște costuri în plus. Dar ce interes ar avea acest apărător ar minorităților ÎMPOTRIVA majorităților? Suntem cu toții de acord că minoritățile au drepturi dar totuși sistemul ar trebui să ușureze calea majorității. Ca până acum când făcea cerere cine dorea să nu facă religia. Deci un număr infim mai mic de cereri.

Revin deci cine sunt acești omeni de bine care se preocupă ca ai noștri copii să nu fie corupți cu religie? Păi remus cernea este băiatul ăla care voia cu parade gay, și cu căsători și dacă tot suntem căsătoriți să fie și cu adopții că așa e european și modern și cool. Aparent religia e căcatul ăla care educă copii nasol iar paradele gay și adopția e chestia aia modernă care îi face deștepți. Gen diversitatea aia bună la care trebuie expus copilul cât mai devreme și cât mai des. Cum se poartă acum în numărul tot mai mare de seriale și emisiuni tv.

O să ziceți că sunt paranoic, poate dar eu nu mă apuc să îmi dau cu părerea despre cum ar trebui să facă asociația blănarilor să zicem. Totuși remus cernea își dă cu părerea despre cum ar trebui să își crească alți copiii.

Să mergem mai departe cu analiza. Este o oră de religie pe săptămâna prea mult? Dacă o compari cu alte materii poate că pare mult. Dar dacă te gândești că un copil se ocupa 30 de ore pe săptămâna (sau cate se fac acum) cu științe, alte zeci de ore cu tv toate acestea sunt aspecte axate pe materialitate. În contextul ăsta o oră de religie în care să se gândească și la dimensiunea spirituală nu mi se mai pare mult.

Poate că totuși religia nu este subiect de școală. Sunt de acord, poate că nu e. Dar sigur sunt mulți care nu au de unde să afle nimic despre o dimensiune spirituală a omului decât de la școală. Pentru că acasă află de bătăi și de alcool. Ei aceștia au fost ca de obicei cei care au pierdut și această ultimă șansă. Pentru că în cei 10% sunt convins că ei ocupă un procent important.

Ce părere am eu despre utilitatea orei de religie? Eu zic ca în noianul de materialitate aduce un contrast bun. Nu m-aș lăsa doar în baza ei pentru a îmi educa copilul dar este între ultimele mele frici că ar putea să-l nenorocească. Mai rapid m-aș teme pentru religie că va fi denaturată în școală decât că ar putea ea să fie ceva nociv.


Acțiuni

Information

2 responses

15 03 2015
adelinailiescu

Nu-s atee, dar nici nu sunt pentru religia in scoli. Nu ca ar trebui scoasa din viata noastra, dar rolul ei e in alta institutie, in biserica. Asa cum nu-i treaba preotului sa explice regula de trei simpla (si nu ma refer la Tatal, Fiul si Sfantul Duh!), asa nu-i nici treaba scolii sa-i invete pe copii cum e cu pupatul moastelor si pedeapsa divina. SAu ar trebui predata la nivel de cultura generala, o istorie a religiilor la nivel elementar cu accent pe ce au ele comun, poate asa ar mai disparea habotnicia si fanatismul religios.
Am vazut mai ieri o faza care m-a edificat pe deplin (desi nu mai era cazul) asupra invataturilor religioase si influenta lor : eram in microbuz, in spatele unui grup de liceeni guralivi, slobozi la gura chiar si absolut indecenti in comportare, care se tot pupau si inghionteau. Cand am trecut prin dreptul unei biserici toti s-au oprit reflex din frichineala, si-au facut semnul crucii si apoi au continuat chicoteala. E evlavie sau nu?🙂

23 03 2015
Cristina

Eu spun ca este ipocrizie. Oamenii accepta ca sa se predea o anumită religie dar nu alta. Întrebarea ar trebui sa fie: care religie trebuie sa se predea in scoli, nu daca, pentru ca nu exista educație neutra.

Lasă un răspuns

