Amabil incapabil

4 02 2015

Mă, eu sunt genul amabil, nu neapărat politicos, dar amabil. Deosebirea ar fi ca politețea e căcatul ăla de comportament rece  legat de nederanjatul altora. Care ne face să nu ne întoarcem în perioada duelurilor de două ori pe zi. Amabilitatea e chestia aia mai caldă, în care un om încearcă să fie de folos altui om în cel mai simplu și direct mod cu putință. Diferența cea mai evidentă este atunci când amabilitatea încalcă regulile de politețe. Ca de exemplu atunci când vezi un păianjen pe o domnișoară necunoscută și pentru a nu o speria inutil scuturi lighioana după ea. Încălcând vreo 7 reguli de politețe, despre atinsul oamenilor pe care nu-i cunoști.

Mă rog destul cu explicațiile că nu despre asta era vorba. Ci de faptul că mai deunăzi, când să intru și eu pe o ușă, observ o tânără că se îndreaptă spre aceeași ușă.  Și ca un domn, ce nu sunt, îi țiu ușa și anume deschisă ca să pătrundă nederanjată. Ori ea în loc să facă astfel și gen să zâmbească a mulțumire. O ia la fugă să intre mai iute și să nu mă ție, care va să zică, cu ușa deschisă.

Apăi asta e treabă?

Adică gestul meu cu intenția de ajuta omul a făcut mai mult deranj, că omului îi era mai ușor să nu alerge dar să își deschidă ușa decât să sprinteze. De unde rezultă că amabilitatea mea a fost luată drept politețe și tratată cu politețe. V-am zis eu că politețea e un cacat rece. Și ca orice cacat rece nu încălzește pe nimeni.

 

Acțiuni

Information

8 responses

5 02 2015
adelinailiescu

Pai crezi ca un cacat cald e mai bun decat unul rece? 🙂 Probabil ca nu prea mai suntem obisnuiti cu gesturile amabile, de-aia nu mai stim cum sa reactionam.

6 02 2015
VreauUltimulLoc

nu stiu ma, am vazut ca lumea se agita sa fie cafeaua calda.

5 02 2015
Andreotti

La naiba cu politețurile astea!
Aici le trimit și eu:

…că tot umbli tu însoțit de muzică mereu 😉

6 02 2015
VreauUltimulLoc

O Ninutaaa, ce bine le zicea ea mereu.

6 02 2015
Andreotti

Chiar da. O iubesc pentru toate cele pe care le zice dar mai ales pentru felul în care le zice 😉

7 02 2015
Renata Carageani

Și eu procedez la fel: când văd că cineva îmi ține ușa blocului și mă așteaptă să intru, devin cooperantă, grăbesc pasul, E un semn de politețe obligatoriu, așa cred. Mai e și chestie de orgoliu, dacă abia mi-aș târâi picioarle, ăla s-ar gândi ”Să fiu al dracului dacă-i mai țin vreodată ușa babei ăsteia. Uite-o cum se mișcă cu încetinitorul. O face intenționat” 🙂

9 02 2015
VreauUltimulLoc

Un zambet sincer face cat o mie de cuvinte. :))

17 03 2015
mokutza

corect.

Lasă un răspuns

