Oache

25 07 2014

Urmează o scurta analiză pe text, că tot au dat ăștia bacul de curând. Cum poetul nepereche este demodat, vom face analiza pe o piesă de succes. Analiza se va face ascultând o piesă veche, pentru a înțelege mai bine progresul atins si creșterea de valoare.

 

 

Oana Radu feat. Dr Mako si Eli – Tu

 

What can I do
In mintea mea esti tu

What can I do
In mintea mea esti tu

A fost ca o poveste
Ascunsa de ferestre
Stiuta doar de inima mea

Dupa refrenul prost pronunțat, ce trădează o stupiditate profundă, cântăreața începe piesa cu o strofă plină de înțelepciune. Pentru că toată lumea știe că ferestrele sunt făcute să ascundă lucruri, ele fiind caracterizate de opacitate. Cunoaștem cu toții expresia, dezbraca-te la fereastră să nu te vada nimeni. Mergem mai departe

Citita intr-o carte
Cu zambete trucate
Parfumul ei pe pagina ta

Strofa aceasta este de o complexitate spectaculară. Deci, povestea știută doar de inima ei este citită într-o carte, nescrisă de nimeni probabil. Cartea fiind locul unde rezidă povești secrete, cine mai citește azi cărți??. Cartea are zâmbete trucate (!?) si parfumul ei… aici apare o mica ambiguitate, să fie oare vorba de parfumul poveștii sau de al carții? Oricum, parfumul cu pricina este pe pagina lui. Pagina fiind probabil un eufemis pentru gaura curului, proaspat stearsă cu pagina de carte. Dar aici speculez eu, artistul probabil a intenționat alte sensuri mitice.

Spuneai ca nu sunt glume
Ca ma iubesti pe bune
Fara mine nu stai

Sa stii ca nu mai tine
Sa vii cand vrei la mine
Cate sperante imi dadeai

În sfărșit ajungem la un pasaj simplist. Autoarea ne explică cum halea vrajeală cu lopata, nesusținută de fapte. Dezvăluind astfel drama interioară a curvei proastea.

What can I do
In mintea mea esti tu

What can I do
In mintea mea esti tu

Nu te pot uita
Iesi din viata mea

Oache naidu, oache naidu, dând dovadă de o hotărâre… contradictorie. Vrea și nu vrea. Ne reamintește ca “E agonie se știe “ durerea trece ca timpul. Mă întreb dacă nu era “cu timpul”… dar acum nu este acum timp de întrebări.

Asa a fost sa fie, pur si simplu
E agonie, se stie, durerea trece ca timpu’
Eu n-am zile la fel si te plac pe cuvant
Cand erai langa mine nu mai paseai pe pamant

Încă un vers deosebit, când erai lângă mine nu mai pășeai pe pământ. După ce ne-a explicat mai toată piesa cum că e o proastă mințită, acum e sigură pe ea despre senzațiile cu Costel. Lângă ea zbura direct. Sau poate că e doar o referire că o călca în picioare. Greu de spus cu fermitate și nici nu vom încerca să strivim corola.

Da’ putem trece peste tot, mie inca mi clar
Ca tu acum ma lasi doar sa ma prinzi iar
E de necrezut, ca o stire scrisa in ziar
Pentru noi, inca mai vars cerneala din pahar

Tot ea revine la sentimente mai bune si se încurajează că de fapt Costel va reveni, până atunci mai varsă niște cerneală din pahar, ar fi rimat aici si cu mojar, sau mult mai potrivit cu mo car (pentru amatorii de romanes). Simbol al retardului ușor care o bântuie. Uneori mai bea câte un pahar de cerneală și îi curge în barbă.

Ultima data, atat macar
Sunt mai multe bune daca stai sa le pui pe cantar
Lacrimile tale, ca apa de rau
Intra ca secera in spicele de grau

Dacă tot am ajuns în zona optimistă putem să ne permitem și o comparație. Lacrimile ca apa de râu… probabil sărate ca apa de râu, intră ca secera in spicele de grâu. Aici se observă că poetul a plecat până la baie și când a revenit a omis că nu a închis comparația. Așa că va rămâine un mister veșnic unde intră lacrimile ca secera.

Spunea-i ca nu sunt glume
Ca ma iubesti pe bune
Fara mine nu stai

Sa stii ca nu mai tine
Sa vii cand vrei la mine
Cate sperante imi dadeai

Iar revine motivul harnelii și al venitului doar pentru câte o bucă pasageră. Veșnicul blestem al femeii proaste și plictisitoare.

What can I do
In mintea mea esti tu

What can I do
In mintea mea esti tu

Nu te pot uita
Iesi din viata mea

Da, da, da, da, tu, tu
O privire, mi-ai luat sufletu’
Da, da, da, da, tu, tu
Iesi din mintea mea
What can I do

Această parte pare un monolog insipirat din cântecele galeriilor de fotbal. Hai băieții huăă arbitru. Pe ei pe ei pe mama lor. E cu automotivaționale cu d-astea. Urmează un fel de dialog, pentru prima oară Costel este citat. Oana te plac așa cum ești. Referindu-se cu siguranță la prezența ei rară care este si laitmotivul piesei.

Imi spuneai ca ma iubesti
Oana, te plac asa cum esti
Ca fara mine nu poti sa traiesti

Erai tu in viata mea
Acum nu te mai pot uita

Nu te pot uita
Iesi din viata mea

Încheierea este simplă și revigorantă. Cu ieși din viața mea, astfel se incheie zbaterea interioare și se revine la starea anterioară. Sex fără implicații cu cât mai mulți parteneri, preferabil să plătească și bilet la intrare. Cu unic scop a unei  mai bună mobilități a banului în sistemul economic. Astfel natura se reîntoarce la viață și ciclul continuă.


Acțiuni

Information

7 responses

25 07 2014
Jeanina Popescu

Excelent scris !🙂 Am ras cu lacrimi….

8 08 2014
VreauUltimulLoc

Iti arde de ras doar daca nu ramai vreodata blocat pe kiss FM😀

30 07 2014
Renata Carageani

Io n-am râs cu lacrimi. Am plâns cu mojaru. Că mi-am amintit din tinerețea mea farmaceutică_când frecam diverse unsori la mojar. Și pulberi. Și-acum nici măcar mojare ca lumea nu se mai fabrică. Se fabrică unele ca niște piulițe, fundu cu pereții fac unghi drept, nu e bune dă nimica.

p.s.: excelentă analiză pe text, prietene! Mare noroc pe capul tău, să culegi o asemenea perlă. Ce mi s-a părut genial, de-a dreptu: transcrierea fonetică.
OACHE NAIDU. Cred că toată ziua o să bâigui cuvintele astea minunate!

8 08 2014
VreauUltimulLoc

Ce-si face omul cu mojarul lui… :))

12 08 2014
Camelia

A fost odată, demult, un film, „Maria Mirabela”, şi pe-acolo pe undeva, ea, fata pe care o chema aşa întâlnea o broscuţă, brotac, ce’o fi fost, pe nume Oache. Ei, mie prima dată când am auzit cântecul de zici de el, dinspre partea cu orăcăiala, văicăreala aia cu oa’chen’ ai du, asta mi-a venit în minte.

17 08 2014
nirvanadream

daca mai vrei niste modele de piese pe care sa faci analiza textuala, iti servesc unul :

Te rog sa si publici comentariul la limba si literatura romana in stilul caracteristic….:)

26 12 2014
cristianamihaela

Doamne, cum scrii! Am ras teribil! Mai asteptam analize d-astea. La radio, ai dreptate, nu prea ai de ales. Posturile cu semnal bun mai peste tot sunt cele care promoveaza melodii de genul celei de mai sus. La tv, ar fi VH1 – dar au si ei Oanele si Conecter-ii lor. Noroc ca nu intelegem 100 % ce canta.

Lasă un răspuns

