Leu sau paun?

3 04 2014

În ultima vreme a început să prindă moda cu bărbile. Tot mai mulți maimuțoi   bărbați au început să poarte barbă.

Eu nu prea sunt așa cu trendurile, adică mă mișc lent în lumea modei. Stăteam neras de pe vremea când însemna că ești neîngrijit. Așa stau și acum, ba chiar mai rău. Întâmplător îi place și lu’ nevastă-mea. De fapt mai mult decât mi-aș dori. Plm, când mă rad am circ în casă.

Oricum altceva vroiam să zic. La prima vedere ai zice că barba face bărbatul să pară mai dur, îi conferă o aură de masculinitate. În realitate masculinitatea nu vine de la barbă. Este aceeași confuzie cu înălțimea la jucătorii de baschet.

Nu baschetul te face mai înalt, cei înalți sfărșesc să joace mai mult timp baschet. Pentru că sunt cei care se descurcă mai bine la acest joc și inevitabil cei care ajung în echipele de profesioniști.

Așa cu și cu barba. Barba nu te face mai masculin, cei masculini ajung să poarte barbă și treaba asta cumva îi completează. Leului pur și simplu îi crește coamă la un moment dat.

Acum, pentru că suferim cronic de forma fără fond nu se putea ca această treabă cu barba să rămână ne copiată prost. Deci au apărut pizdele cu pulă care să facă din barbă o chestie de stil și modă. Dar cum pizda lor este adânc tatuată pe creier nu pot să poarte barbă altfel decât pizdificând-o.

Contrar obiceiului meu voi atașa o serie de poze explicative acestui articol. Că o poză face cât o muie de cuvine.

b1

 

Exemplarul nr 1 privește visător cu gurița deschisă de retardul ușor. Respiră comod pe gură. Are mai multe accesorii inutile ca o femeie de 35 de ani proaspăt despărțită, Amestecă culorile ca și cum a stat 2 zile să caute pe net eșarfa cu picățele care să se asorteze cu flaneluțul de mohair. Probabil poza este făcută vara. Pot să îmi imaginez blugișorii cumpărați de la raionul de copii, numai buni să se muleze pe coapsele scheletice și gambele terminate cu șosete colorate. Teneșii în culori vesele vor întregi imaginea dacă nu bocancii cu aspect vintage. Barba atent tăiată tunsul durează 40 de minute și se petrece odată la 2 zile. În sfărșit am reușit să le arătăm noi femeilor cine pierde mai mult timp la grooming.

b2

Personajul numărul doi, are o barbă decolorată de soare crescută cum a vrut mama natură haine care să țină de cald dar întodeauna prea subțiri pentru vremea de afară. Privirea relaxată dar totuși trădănd o tensiune interioară. Un gând există acolo în spatele ochilor, un țel ceva chiar dacă stă la poză de fapt plănuiește ce va face în continuare și e puțin distant față de momentul fotografierii.b3

În continuare avem o barbă stufoasă și creață, semn al originilor africane sănătoase. Poza este o declarație pentru adversari. Sunt puternic, nu ma tem de nimic și sunt gata de luptă. Privirea nu e nici plină de ură, nici măndră excesiv, nici încordată artificial. E privirea unui om care și-a suflecat mănecile. E privire de meci, dacă nu sunteți familiarizați cu senzațiile vă spun eu cum sta treaba. După repetate experiențe de luptă sistemul nervos și mintea învață să se descurce cu riscul. Emoțiile se duc, la fel și frica de durere și lasă locul unei calmități condimentată pe alocuri cu explozii de agresivitate. Dar nu e agresivitatea obișnuită a omului care vrea să facă rau sau să se răzbune. Este un alt fel de agresivitate. Agresivitatea leului care își înfruntă inamicul. Îl respectă, îl iubește chiar în sinea lui, cum se iubește pe el dar știe că nu poate să-l cruțe. Pentru că dacă îl va cruța ceea ce iubește mai mult decât pe sine va fi decimată. E agresivitatea loviturii decisive dată perfect pentru a oferi o moarte rapidă. Este privirea unui căptan de navă în lupta cu furtuna. Studio portrait of young man În final îl avem pe acest tânăr candid. Cele șase nuanțe de maro perfect potrivite de la deschis spre închis dovedesc lipsa lui de griji sau curiozități. Timpul sau este judicios folosi pentru a identifica detali relevante și de o importanță vitală a esteticului, unor cârpe cu prețuri exagerat de mari pentru că au fost de un costel și nu de un ionel. Bărbița atent neîngrijită ochelarii de soare cu lentile aproape transparente… nu putem purta ochelari de soare care să oprească cu adevărat lumina pe frigul ăsta. de unde soare când poți plovar camașă sacou și șubă. Perișorul tuns în șase trepte, alte detali ce necesită o îngrijire recurentă. Moment numai bun să petreci clipe de vis pe scaunul frizerului. Mai auzi o bărfă mai dezbați un subiect important. Cum ar fi ce care este trendul în materie de curele și toate astea în compania plăcută a unui deget mic ridicat. Cu inel pe el bineînțeles.

Avem lei și avem păuni. Unii rotesc cozi frumos colorate, danseză se învărtesc și se încurcă în podoabe la prima precipitare a realității. Alții își prețuiesc datoria și țelurile mult prea mult încât să mai aibă timp pentru detalii estetice. Folosesc lucruri practice și utile, se aruncă în fața primejdiei pentru a proteja ceea ce iubesc și își sacrifică fără să clipească viața pentru asta.

Nu mă interesează și nici nu mă deranjează preferințele celor din jur. Fiecare își investește energia în ce îl face fericit. Dacă alimentarea conturilor unor creatori de modă și frizeri este pasiunea ta, dacă speri să nu treci neobservat și să farmeci privirile domnilor cu bunul gust al asorteurilor tale (doamnele la nivel inconstient mereu vor fi atrase necontrolabil de cealaltă categorie de bărbați) este o alegere pe care eu o respect. Nu în sensul că o privesc cu respect. În sensul ala actual, golit de conținut, cum că nu mă opun ei.

Drumul meu mereu va fi stâncos, chiar atunci când voi avea mâncare pe săturate tot voi ține zile de post, chiar atunci când nu am unde să mă grăbesc tot voi alerga până la epuizare, chiar atunci când locul întâi va fi liber tot voi pleca capul în fața unui mai slab și voi ridica sabia cu respect și dragoste frățească în fața unui samurai gata de sacrificiul suprem. Până la urmă suntem lei sau păuni și o nici o barbă nu poate să ascundă asta.

La final care credeți că este leul și păunul din cele două poze, durul tatuat si fumător sau celălalt?

b6

b7

 


Acțiuni

Information

7 responses

4 04 2014
cristina

barbat e ultimul, primul e la impresie. bine, eu nici nu suport genul lui de tunsoare, poate de aia nici nu-mi place.

5 04 2014
VreauUltimulLoc

Pai da, ca e si el ca un om, nu ca o reclama la ceva.

4 04 2014
NONO

Eu nu ;știu ce să zic. Eu am barbă pe tot corpul, moale, trei milimetri…
Dacti crede că barba e obligatorie la Brâncuși. La restul bărbaților e un moft sau o comoditate… Întâmplător, ăia din pozele tale sunt inexpresivi cu sau fără barbă. Negrul e groaznic, din pricina buricului. Nimeni nu mai ia aminte la barbă, din pricina buricului.
Dacti a fost măritată 8 ani cu un bărbat cu barbă, La un moment dat. Am întrebat-o: avea barbă la divorț? Avea barbă la căsătorie? Dacti nu mai știe. Știe doar că, o vreme, cândva, niște ani, a purtat barbă. Cu barbă sau fără, citea „Sportul”. Atât. Și vorbea cu cuvintele ei, ca și cum ar fi fost ale lui.

5 04 2014
VreauUltimulLoc

Ahahaah deci ceva tot mai stie si Dacti. Te iei de buricul omului… ala e din nastere ce vina are el saracul?

4 04 2014
Andreotti

Măi, Mirceo…ce să zic! Eu nutresc o adevărată afecțiune pentru bărboși că am rămas cu sechele din școală. Făcând arte plastice, toți profesorii mei, de gen masculin, purtau barbă. Se știe, de asemenea, că elevele/studentele, mai fac câte un crash-bum-bang pentru câte un profesor:)) Așa și io! Dar e doar o nostalgie nu o meteahnă, așa că-mi pasă prea puțin dacă e cu barbă au ba, dar musai să fie totuși bărbat!

5 04 2014
VreauUltimulLoc

Pai aia zic si eu, sa ne preocupam de baza si sa lasam naibii detaliile. Ca barba creste si singura nu trebuie sa ne preocupam noi de ea. Masculinitate inainte de toate :))

17 08 2014
nirvanadream

Mie imi place ceasul !

Lasă un răspuns

