Cine se baga?

5 03 2014

Bă, vă rog eu mult, fiți alături de mine în chestia asta!

Hai să nu mai votam cu clik-ul nimic ce conține sintagmele alea oribile și jignitoare pentru orice cititor:

N-o să-ți vină să crezi!!!

Șoc!

Wow uite cat/ce ….

N-ai văzut niciodată așa ceva….

A întrecut orice limită…

Și-a șocat fanii…

Ai trăit s-o vezi și p-asta…

Să nu mai deschidem nici un titlu care încearcă să  sugereze ce ar trebui să gândești sau cât de mult ar trebui să îți pese de informația din articol. Este o umilire directă pentru orice om normal la cap.

Cu cât acele articole, lipsite de conținut și care încearcă să atragă titluri prin înșelarea și stărnirea curiozității, primesc mai multe vizualizări cu atât vor fi mai multe. E un principiu simplu al economiei de piață.

Hai să penalizăm atât articolele respective cât și site-urile care promovează această lipsă de calitate și respect pentru cititorii lor. Vom ajunge să nu mai găsim nicăieri conținut de calitate și să fim sufocați doar de titluri retardate.

Demersul acesta o să necesite puțină autodisciplină la început, că suntem obișnuiți să nu calculăm costul unui click. Dar, cu timpul, vă asigur eu că se va întoarce la noi însutit. Veți avea atenția mai puțin poluată și internetul va avea o șansă să evolueze într-o direcție mai constructivă.

Aș merge mai departe și aș elimina toate articolele care au 3 rânduri pe o pagină și o poză și pentru care trebuie să dai next pentru a vedea pagina a doua cu altă poză și trei rânduri. O fac din simplul motiv ca pentru 10 rânduri si trei poze să adună trei click-uri în loc de unu. O sa ajungem să alergăm într-o rotiță generatoare de click-uri pentru a face scrol pe pagini in curând.

Dacă noi ca cititori nu ne impunem un standard al respectului vom ajunge batjocura unor specialiști în comunicare și jurnaliști care nu au generat în viața lor nimic original.

 

 


Acțiuni

Information

6 responses

5 03 2014
Renata Carageani

Bă, te rog şi eu frumos, vino cu exemple. O fi vorba despre Ring? Despre Gândul? Despre acele articole intitulate „Ce era să i se întâmple Alinei Dudaşcu!”, pe care nu dau click, fiindcă nu ştiu cine e duduia şi nu simt că mă interesează şi, oricum, am aflat din titlu că doar „era să”, nu „i s-a”, prin urmare deja ştiu că articolul e despre nimic. La d-astea te referi?🙂
Dacă da, nu te obosi să-mi răspunzi. Fă numa’ din cap că da.

6 03 2014
VreauUltimulLoc

Clar ca sursa de laturi este cancan si libertatea dar mizeria s-a intins si la realizatea, evz, protv, si incepe sa apara si in gandul si jurnalul deci in curand va cuprinde tot ce inseamna presa.

6 03 2014
intre noi fie vorba

Da, ai dreptate, ar trebui să fim cu toţii conştienţi de valoarea unui click şi să ignorăm total titlurile care – ştim bine – ne amăgesc. Ar trebui demarată o adevărată campanie în sensul ăsta!

25 03 2014
VreauUltimulLoc

Eu mi-am facut partea mea🙂

14 03 2014
Jorjette

Aceste sintagme sunt atat de violente incat fara sa vrei la un moment dat renunti la ele. Eram abonata la cateva newslettere de acest gen si am renuntat pentru ca ma simteam agasata de acel tip de informatii, total inutile pentru viata de zi cu zi.

Sper ca incet sa renunte din ce in ce mai multi, astfel vor disparea de pe piata. Nu merita astfel de titluri sa prinda putere si sa ne ocupe mintea. Nu merita sa ne preocupam cu astfel de subiecte – acestea ne fac sa fim slabi de inger, sa ne pierdem increderea in noi insine si sa ne indepartam de ceea ce suntem cu adevarat. Pe mine ma deranjeaza si acele articole care, daca vreau sa le citesc, trebuie mai intai sa dau like. Pai cum sa dau like la ceva ce inca nu am citit?

În fine, sunt multe aberatii, interesant este ca acestea prind putere in fata publicului larg.

25 03 2014
VreauUltimulLoc

Fie ca vrem sau nu fie ca ne place sau nu noi suntem publicul larg. Trebuie sa punem umarul pentru a inclina balanta in favoarea noastra. Nici o lupta nu pare ca are sanse la inceput.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: