Cu colindul

31 12 2013

Poate că sunt eu un om cu vederi înguste, care nu gustă recurența fără sens, poate că sunt un frustrat care nu halește bucuria altora.

Dar chiar aș vrea să înțeleg să vad lumina.

Explicați-mi voi, prietenii mei.

A fost perioada asta cretină în care orice 7 ciori cu acces la un costum popular își procurau un bici și dădeau trezirea de multe ori consecutiv în fiecare dimineață. Nu avea nici o legătură cu nici un obicei, cu nici o dată, cu nimic. Erau niște băieți care vroiau să facă bani de-o bere și făceau galagie în fața blocului. Eu am zis să-i înjur prima oară dar mi-a fost lene să mă dau jos din pat. Am vrut apoi să arunc cu „oo” dar nu îmi place să risipesc mâncare. Apoi am recalculat situația și am zis să îi las pradă inutilității gestului lor. Sperând în prostia mea că nu aruncă nimeni cu bani în niște băieți care fac gălăgie în proximitatea datelor de colindețe. Am sperat ca un bou. Vitele placide aruncau bani cu carlig de rufe. Bă voi înțelegeți ce vă zic eu?

Niște băieți urlă pe jos și tu arunci cu bani în ei, să mai vină și mâine. Că doar așa se face. Că să ai recolte bogate, să plouă des și să nu vină ursul la vite.

‘tu-vă muma-n cur de proști. Lăsați colindul la țară, unde vin consătenii, pe care îi cunoști, unde răzi cu ei și cântă colinde. Unde există un obicei după care ești melancolic. Nu la oraș unde vin colindăciori care te înjură în gând că nu le-ai dat destul sau că nu le-ai dat sau că ești prost si fraier și le dai. Plus că m-au trezit în fiecare dimineață din concediul meu iubit în zgomote de tobe și bice.

Deci, explicați-mi voi care e treaba cu aruncatul banilor la băieți cu tobe și bice care nu colindă în zile de necolindat.


Acțiuni

Information

One response

31 12 2013
NONO

Uite, d’aia te place Dacti! Că le zici, nene!

Lasă un răspuns

