De citit

27 05 2013

Îl citesc pe Marin Preda în ultima vreme. Omul ăsta mi se pare genial. Îți dă măsura literaturii adevărate. Umorul său neașteptat, venit din situații comune, este senzațional.

Pasajele, aparent fără nici o legatura cu subiectul poveștii centrale, sunt ca peisajele pitorești de pe drum. Pot face călătoria mult mai recompensantă decât destinația finală.

Amestecul de blândețe și toleranță cu agresivitate și sinceritate țărănească, fac lectura să curgă ca și cum ai avea în fața ta un prieten drag, cu bune și rele. Pe care-l apreciezi pentru modul direct în care ți se dezvăluie și nu în ultimul rând pentru gândirea sa ieșită din tipare și simțul surprinzător al observației.

Analizele sale plecă de la un gest sau o privire și extrag însemnătăți importante ale intenților și personalității personajelor. Le găsesc un mod foarte plăcut de a descoperi acțiunea și de a transmite anumite opinii personale ale autorului, despre natura umană în general.

Citindu-i cărțile simți dimensiunea unui geniu literar real. Puterea creației, puterea de înțelegere a subtilităților societății și chiar a lumii.

Uneori are și unele confesiuni alte proprilor păreri despre viață. Dar, le emite modes și parțial, nu ca și cum ar încerca să le propovăduiască, pare mai mult că doar se inflitrează din gândirea sa în text pe nesimțite. Ca un efect secundar al implicării alături de personaje.


Acțiuni

Information

5 responses

28 05 2013
NONO

Te rog să mai citeşti o carte:
http://www.all.ro/colectia_strada-fictiunii/intoarcerea.html
… ceva mai mult umor ca la Marin Preda.
De fapt, ceva mai mult sat. Românesc. Poate universal.
Oricum, o carte scrisă cu mult mai multă spontaneitate şi autentic şi profunzime pe detaliul analizabil decât a reuşit Maestrul Preda în cartea lui. Pe urmă vorbim…
Ştii, eu, ca urs de câlţi care-am scris o carte, n-am limite să mă cenzurez în ceea ce cred, pentru că o minte de câlţi va fi veşnic iertată.

28 05 2013
VreauUltimulLoc

Stii, eu ne fiind tiran, n-am ce sa fac cu cenzura.
Multumesc pentru recomandare, o sa o caut, sa vad cand ii fac loc in lecturi.

8 06 2013
Annaisss

Chiar dacă am să ma întorc tot timpu la Eliade ca la un scriitor român preferat…trebuie să recunosc că și Preda are un loc acolo pentru care merită citi. … Și iar ma oftic că mi s-a stricat e-book readerul …

8 06 2013
VreauUltimulLoc

Da, Kindle este motivul pentru ca m-am reapucat de citit. Comod practic si cu adevarat placut de folosit. Elimina toate inconvenientele cartilor clasice dar pastreaza toate avantajele.

8 06 2013
Annaisss

🙂 Kindle este motivul pentru care trebuie să-mi iau altul din păcate…cât de curând…mai ales pentru că prefer cărtile în engleză…și e mai ușor să-l car după mine… off … I miss it so much

Lasă un răspuns

