Cadourile nu ar trebui sa fie un alt cui in mormantul constientei

15 03 2013

Pentru mine cadourile nu pot fi decât de două feluri:

  1. Pot să vină dintr-un preaplin. Dacă eu fac de exemplu ciorapi de lână și am 20 de perechi sau am una exact atunci când vreau, se pretează să îți fac cadou și ție o pereche.
  2. Pot să vină dintr-o nevoie stringentă pe care o acoperă. Dacă ție îți arde buza de un pahar cu apă, chiar dacă pentru mine e un efort mare mi se pare ok să îți dăruiesc un pahar cu apă.

Acestea sunt niște situații în care un cadou are sens.

În schimb acele situații în care dai ceva ca să dai, sau tu faci un mare efort pentru a oferi ceva absolut nesemnificativ pentru celălat mi se par gesturi ipocrite, păturici pentru orgoliu.

Eu acum vorbesc despre cadou în sensul de dar nu de plocon. Nu mă interesează plocoanele sau mita. Iar dacă te simți în categoria acelor oameni pentru care ploconul și mita reprezintă lubrefiantul relațiior sociale zilnice, sau talentul tău de a te descurca în viață, fa-mi te rog plăcerea și apasă pe x-ul din dreapta sus.

Deci, din punct de vedere al unui dar, ca și o manifestare a aprecierii sincere între două persoane, mă gândesc că este o chestie de respect ca acest gest să fie o plăcer pentru ambele persoane. Atât dăruitor cât și cel ce primește. Eu nu îmi doresc nici un dar de la cineva care a făcut un efort neplăcut pentru asta. Așa cum nu îmi doresc nici un dar care îmi este inutil.

Nu e greu de înțeles ceea ce spun și cu toate acestea nu va conta nici 1% atunci când obiceiurile și datele calendaristice, încadrate cu roșu, de campanii de marketing îți vor dicta o noua “goană după cadouri”.

Oricum integritatea este privita ca o piedică în integrarea în societate. Când ar putea să fie cale de a însănătoși societatea și de a o aduce la o forma ce nu ne mai sufocă și robotizează.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

