Undeva in umbra

7 03 2013

Mă copii, să vă fac o confesiune.  Am văzut Flight,  acum ceva vreme. Hmm, mi-a luat ceva timp să pot formula postul ăsta.

Tot filmulul, în care fratele Denzel băga ca adevăratul, tot ce avea grade, eu am înghițit în sec. Asta m-a cam speriat. Adică în loc să mi se întoarcă stomacul de dos, de repulsie și dezgust față de felul cum își rata constant viața din cauza băuturii, eu mă gândeam ce am de băut prin casă.

Iar când spunea că bea pentru că vrea și îi place la fel mă gândeam și eu, că ce mi-ar place să beau ceva.

Până la urmă n-am băut. Că făcusem antrenament sau urma să fac, sau oricum ceva cu sport. Așa că am mai mulțumit o dată în gând că am descoperit sportul. Fără de care… la cum mă cunosc eu pe mine m-aș fi dus grav de tot în cap până acum.

Mai neplăcut a fost să sesizez umbra demonului care planează și va planat veșnic pe deasupra mea.

Dacă dintr-un accident nefericit mă voi trezi fără posibilitatea de a îmi urma pasiunea asta pentru sport ce anume îmi va mai asigura echilibrul și protecția față de pericolul alunecarii în îmbrățișarea parșivă a viciului?

Hai că o să ziceți poate că munca, poate că femeia, poate că viitorii copii, poate că. Dar astea sunt doar elemente contextuale, singura sursă de putere în fața dorințelor interioare este tot în interior. Iar până acum singura opreliște care a funcționat când a fost vorba de băutură a fost propria mea voință. Cel mai ușor să nu mai vrei ceva este să se opună altei dorințe, și atunci orice gândire rațională o pune cea mai mică în coada de așteptare.

Dar ea rămâne acolo, e ca un moș la reduceri. Indiferent cât îl amâni cât timp e magazinul deschis și marfă pe raft el e acolo. Cu ochii avizi și mâinile tremurânde în așteptarea marelui moment, când îi va veni și lui rândul.

Așa că în lipsa altei posibilități va trebui să fac sport până la 120 de ani. Va trebui să alerg să ridic să mă bat să urmăresc o progresie permanentă o dezvoltare ceva ce să îmi păstreze scânteia vie în priviri. Că altfel sansele sunt maxime să consolidez rândurile bețivilor libidinoși și ratați ce împânzesc crâșmele.

Tare, nu?

Acțiuni

Information

5 responses

7 03 2013
PhotoLeoGrapher

Tare, da! Mai ales că poţi lejer, până la 120 de ani, să practici sport… (tot ziceai de echilibru, ca singura sursă de putere în fața dorințelor interioare este tot în interior… ) eu zic că poţi s-o dai pe şah! 😉
Altcumva, filmul creează o dilemă serioasă: poate fi despărţită viaţa profesională de cea personală? Fiindcă ce a făcut el profesional e incontestabil, dar totuşi… a luat-o! Oare în circumstanţe normale ar fi avut aceeaşi abordare profesională, ar fi încercat să procedeze la fel…?

8 03 2013
VreauUltimulLoc

Pai tocmai ca nu ar fi procedat asa. Dar de la cocaina si alcool a avut curaj sa riste si atunci a castigat. Procentual vorbind sansele erau minime sa iasa bine dar uneori iese si bine. Legal vorbind trebuie sa judeci cazul in functie de statistica nu de evolutia punctuala a situatiei.

9 03 2013
PhotoLeoGrapher

Părerea mea? Subiectul rămâne deschis… eu ridicam doar nişte semne de întrebare… dacă lucrurile ar sta cum afirmi tu, ar rezulta că nu avem de-a face cu un adevărat „profi”… ba, mai rău, cu un teribilist oarecare aflat sub influenţa substanţelor… adică orice pilot aflat în aceleaşi circumstanţe ar fi procedat la fel…
Iar dpdv legal, cazurile de acest gen se judeca (de altfel au spicuit puţin pe subiectul ăsta) pe baza regulamentelor şi procedurilor de zbor…
Hai cu uichiendu’ plăcut!

7 03 2013
noctambulul

sa fie oare o alegere din doua?

8 03 2013
VreauUltimulLoc

Pai in teorie probabil ca nu, in practica doar astea doua alegeri s-au concurat si dragostea de sport a canibalizat-o pe cea pentru relaxare, oferita de alcool.

Lasă un răspuns

