De unde incepe totul

30 11 2012

Am elucidat un mare mister. De ce suntem dezamagiți de alți oameni?

E simplu, pentru că suntem proști și nu putem percepe și digera viața decât prin simplificări și abstractizări. Așa că simplificăm și imaginea oamenilor pe care îi întâlnim. Îi reducem la un model simplu, cu care creierul nostru penibil poate să jongleze în termeni confortabili.

Știți ce zic!

– Ăla e contabil, trebuie să fie plictisitor!

– Ăla e programator trebuie să fie un tocilar. Sugeți pula, am făcut genuflexiuni azi cu 130 de kg.

– Ăla e obsedat de sală și mâncare sănătoasă. Sugeți pula, my post workout shake a fost whisky.

-Ăla bea, îi place să se bată, vorbește vulgar. Sugeți pula, azi am citit, am scris, am fost trist, am zâmbit și am reflectat.

Nu există om unidimensional, indiferent de unde l-ai privi. Toți avem multe unghiuri și fațete. Atunci când încetezi să mai simplifici, să mai reduci la un model și o categorie începi să înțelegi că oamenii sunt toți la fel.

Toți vor să fie fericiți, doar că unora le e frică mai mult ca altora și altora le place mai mult dulce decât sărat, ca să zic asa. Adică gusturile pot diferi, fricile pot diferi și asta lasă umbre ciudate pe perete.

Cine vă pune să priviți peretele?

Știu, e un plan și e alb negru. E ușor de priceput și de presupus greșit. Dar în realitate umbra mereu e lasată de forme geometrice complicate. Cum vrei să întelegi când tu simplifici?

Mă indispun persoanele care după ce proiectează o imagine cretină despre alții, apoi se arată scârbiți de ce descoperă.

– Muie mă, nu există nici un om care să nu te poată dezgusta, măcar cu un gând ce i-a trecut prin cap, dacă nu cu o acțiune făcută târziu la ceas de seară.

Maturizați-vă și acceptați că toți sunt la fel de căcat ca voi și atunci când le veți vedea și fața aia nașpa… nu înseamnă că v-au dezamăgit, înseamnă că v-au deșteptat.

În altă ordine de idei, nimeni nu e sfânt așa că orice croșeu dat cu dinții strânși cu siguranță va fi meritat.

Adică eu nu predic acum iertarea, deși e bună. Eu ma lupt cu fețele oripilate și mirate. Nu vreau să mai vad mirare și dezamagire pe muile celor din jur. Orice e posibil și totul e uman.

În caz că vreun psiholog încearcă să mă psihanalizeze, muie… nu e vorba despre mine, chiar mă consider extrem de incapabil de multe acte. E vorba așa în general.

Eu nu am fost dezamagit niciodată de nimeni. Pula mea, e ca și cum ai fi dezamagit ca plouă.

Acțiuni

Information

17 responses

1 12 2012
vanessa green

Scrii superb! Chiar inspirational.

5 12 2012
VreauUltimulLoc

Multumesc, ma bucur ca iti place.

7 12 2012
Mindframes

foarte sanatos sa gandesti asa, mi-ar placea sa pot si eu sa fac asta ! 🙂

9 12 2012
VreauUltimulLoc

Da, sunt genul sanatos… in afara momentelor cand sunt bolnav.

8 12 2012
cruela

pentru subiectul tau mi s-a parut elocvent un citat :

„Spiritul e intotdeauna camuflat in Materie , dar rostul lui acolo-daca e prizonier,sau se afla acolo provizoriu, pentru ca e activ,si cate altele-rostul lui o sa-l afli mai tarziu.Asta e de altfel Enigma-Enigma cu majuscula-care ne confrunta pe toti, ghicitoarea care se pune, inexorabil, oricarui om: cum sa recunosc Spiritul daca e camuflat in Materie,adica in fond, daca e irecognoscibil?
Si asa suntem si noi , noi toti ,D-le Filozof: nu numai indestructibili , cum spuneai, ci si irecognoscibili…….”

„ivan” mircea eliade

9 12 2012
VreauUltimulLoc

nu il pot contrazice pe eliade, decat la bautura.

10 12 2012
mas

incepe cu ceva.de ex curvele de la anuntul

14 12 2012
PhotoLeoGrapher

… parcă, ceva nu se leagă… parcă zic… un exemplu ales la întâmplare… „Maturizați-vă și acceptați că toți sunt la fel de căcat ca voi” cu ” Eu nu am fost dezamagit niciodată de nimeni.”… parcă…

18 12 2012
VreauUltimulLoc

Pai ce nu se leaga?
Daca toti suntem cu bune si rele de ce avem asteptari nejustificate de la altii, doar ca sa putem fi dezamagiti.

21 12 2012
nirvanadream

Mi-e greu sa cred ca n-ai fost dezamagit de nimeni, de nimeni. Bun, o sa zici ca nu esti femeie, dar nu e tipic feminin sa fii dezamagit. Deci, nu cred. Macar pana la proba contrarie.

21 12 2012
VreauUltimulLoc

De ce iti e greu sa crezi? Ca sa fii dezamagit trebuie sa ai asteptari. Asteptarile pot sa fie realiste sau nerealiste. Daca le ai realiste lumea nu prea te dezamageste.

22 12 2012
Șoseta

etichetarea face parte din firescul cotidian. omul are nevoie de etichete pentru a-și ordona mai bine informația, din care și așa pierde o mare parte în următoarele secunde. un fel de bookmarkuri umane. ar fi cel puțin ipocrit din partea noastră să spunem că noi nu am etichetat niciodată pe nimeni.

24 12 2012
VreauUltimulLoc

Omul are nevoie de etichete pentru a putea trage concluzii, pentru a obtine un fals sentiment de siguranta. Ne dorim sa credem ca suntem in situatii controlabile pe care le intelegem si in care ne putem invarti cu talent.
Nu conteaza daca am etichetat vreodata pe cineva, ca am facut-o cu siguranta, conteaza daca am reusit vreodata sa nu etichetam.
Daca am acceptat vreodata ca situatia nu e sigura, controlabila si confortabila, ca de fapt nu intelegem nimic si ca de fapt curajul inseamna sa deschizi ochii cand vine spre tine. Chiar atunci cand nu stii ce vine.
Oricum ce a trecut este deja pierdut, o amintire ma cuprinzatoare a trecutului nu e decat o sursa de psihoze si obsesii.

25 12 2012
Junk

Fact: n-ai cum sa nu proiectezi o imagine cretina despre altii. Asa opereaza oamenii: completeaza o imagine incompleta cu ceea ce cred ei ca sa potriveste acolo.

Este suficient sa vad imaginea asta ca sa-mi imaginez ca acolo e un leu intreg, nu doar un cap de leu care pluteste deasupra ierbii.

17 01 2013
VreauUltimulLoc

Asa este, dar nu e suficient sa fiie cineva amabil odata cu mine ca sa proiectez faptul ca e un om bun. Nu e suficient ca cineva sa fie sincer ca sa imi inchipui ca nu poate minti.

11 01 2013
Camelia

N’ai fost dezamăgit de nimeni pentru că nu ţi-ai amăgit aşteptările; poate de-asta.

17 01 2013
VreauUltimulLoc

Nu ne amageste nimeni asteptarile, noi le instauram si ne rugam de altii sa ne minta si sa ne induca in eroare, prin comportamentul nostru. Crezi ca isi doreste cineva sa te minta daca nu ai impune acele minciuni pentru a il accepta?

Lasă un răspuns

