Subiectivism vs obiectivitate

28 08 2012

Am intrat într-o polemică pe un subiect… de polemică cum altfel. Genul de subiect unde lumea nu vine cu argumente ci cu lamentații și jigniri.

Eu preiau foarte ușor ritmul discuției de la interlocutor și dacă sesizez avioane și insinuari fară fundamente inevitabil voi fi ironic și voi raspunde îțepător. Poate că există și maniere mai diplomatice de a discuta. Dar zeul meu nu e zeul diplomației, puțin îmi pasă dacă ma înjuri sau dacă mă „jignești”, dar îmi pasă dacă vorbești pe lângă subiect. Nu că aș pretinde că am eu dreptate, dar eu când mă angajez într-o discuție o fac la modul riscant. Adică sunt gata să pierd, dacă îmi demonstrezi că ai dreptate sunt de acord cu tine și îmi și pun cenușă în cap. Nu am probleme de orgoliu în direcția asta. Dar ca de obicei în situații de genul, obiectivitatea e plecată cu caprele și interlocutorii preferă să trăiască în realități paralele.

Ei văd ce vor ei să vadă și se atacă pentru afirmații închipuite. Nu mai zic de presupunerile și proiecțile că o să zici tu ce au zis altii în situații sau discuții similare.

E o vorbă „când toate mășinile merg spre tine înseamnă că ești pe contrasens”. Dar uneori nu se aplică. Dă-mi un argument pentru care sunt pe contrasens și înseamnă că sunt. Sunt sătul de proști care țipă tare și de papagali care nu știu să înjure fără să roșească și te amenință cu ce o să îți zică ei ție și cum o să-ți rupă fâșul.

Uite aici e loc de rupt fâșul, că acolo nu era. Nu cadra cu ambianța și respect asta, chiar îmi pare puțin rau că nu mi-am moderat afirmațiile mai mult, pentru a nu emite nici o aroganță. Asta e nu sunt de fier, mai am de lucrat la temperament.

Așa că dacă cineva are ceva de reproșat și ARGUMENTAT acum este momentul și aici e locul. Că m-am saturat de împleticeală verbală și puritanism de doi lei. E voie cu înjurături cu vorbe grele cu ce dorește interlocutorul și ma adaptez și eu. Să vedem cine umblă cu verbul la el.

Deși nu e interzis sau cenzurabil, mă gândesc că jignirile fără motivație sunt ușor penibile. Ăla e concurs de înjurături și pe net așa e cam fad așa că poate ne pastrăm cât de cât la subiect. Orice subiect dorește interlocutorul. E la liber. Așa că primul comentariu ar fi ok să conțină și subiectul de dezbatere sau nemulțumirea.


Acțiuni

Information

2 responses

29 08 2012
Made

Daaaaaaaaaa!!!!! E cea mai inteligenta chestie pe care sunt in stare s-o zic dupa ce am citit asta de mai sus. Mai bine taceam, dar simt nevoia sa ma exprim🙂

30 08 2012
VreauUltimulLoc

Nici o problema, e la liber, fara restrictii.

Lasă un răspuns

