Facem si noi ceva?

22 03 2012

Din punct de vedere al societății să spui ce gândești este o anomalie.

Nu îmi dați dreptate, știu… suntem o societate de rebeli și vizionari. Am ajunge departe dacă nu ar fi toți ceilalți, sunteți un motor ținut pe loc. Apoi, la primul adevar contondent, brusc descoperiți reacția ariciului și a broștei țestoase. Cuvintele cad pradă discriminării, cu singura motivație că nu vă place cum sună, că nu vă plac ideile conturate… că NU.

Vă definiți în vorbe prin ce vă pace și in atitudini prin ce nu. Ca orice prăpăstie și asta între formă și fond e plină de ecouri și reverberații.

Strigi

-Eooooo. Se aude

-Sunt aici!

Strigi

-Cine ești?

Îți răspune cu o definiție complicată și un cumul de funcții și titluri. Îți bagi pula și pleci.

Cine a tresărit la citirea cuvântului pulă să inchidă pagina. Cazurile grave de ipocrizie sunt dificil de vindecat și de regulă e nevoie de aputări. Mie îmi place să țin curațenie, amputările provoacă pete și stropi, mai ceva ca un pictor modern în focurile creației.

Înălțimi neasemuite v-ar îmbăta dacă nu ar fi lumea asta rea care vă atârnă de picior cu un lanț de convenții. Am fi liberi, dacă nu ar fi zidul ăsta construit de societate. Bă, zidul ăsta îl formați voi. Încă o asemănare cu o caramidă, pe lângă coeficientul de inteligență și nivelul de logică.

Când mă gândesc la atâția oameni de geniu din istorie, care au atins un nivel de cunoaștere și înțelegere al vieții cu mult superior gradului de vizibilitate oferit de bruma de știință din acele timpuri, mă îngrozește obtuzitatea prezentă, când suntem înconjurați de atâtea „descoperiri epocale”.

Rigiditatea gândirii și lipsa de curiozitate față de lucrurile nescrise încă în carți e ca o boală. Nu am trecut de la un subiect la altul. Sunt la același subiect, mințile luminate  au un grad de toleranța față de adevară și diversitate mult mai mare decât închistații. Decât scorțoșii plini de principii și de reguli, care le guvernează universul lor imperfect, dându-le iluzia de ordine și “așa se cuvine”.

Nu vorbesc acum de bunica de la țară, pentru că n-am avut țară. Dar și dacă aveam tot nu vorbeam de ea. În mintea oamenilor de la țară, (chiar așa cum e ea, speriată de nou)  tot există un grad de cunoaștere mai mare al evidentului din natura umană decât în mintea grozavilor adaptați la economia de piață.

E un curent acum cu aștia de dreapta, capitaliștii, oamenii de succes. Ei sclipesc, la capitolul ipocrizie, ca nimeni altcineva. Se bat cu pumnii în piept despre cum viața este o junglă și cum au răzbit prin propriile puteri și cum ei merită și cine nu muncește să moară sau ceva de genul, să se dea deoparte.

Băi, jmecherași la voi acasă, a avea bani sau poziție socială e o spoială precară, ce pică la primul contact cu realitatea vie. Cum vă mai suna oare filozofia voastră când va fi contrată de o filozofie mai dură și de o aplicarea a legii junglei la un nivel mai absolut? Că dacă ești mare baștan ești și o țintă vizibilă și ai multe lucruri de pierdut, iar oamenii care au ratat la capitolul financiar deseori excelează în forță și de ce nu în brutalitate. Sau aia nu mai e de dreapta ? E necivilizat să iei cu forța ce alții iau cu banul?

Știu voi nu luați nimic voi ați muncit și ați fost vrednici. Probabil în alte locuri, dar în românia orice arfă de succes are la baza un amestec de furtișaguri, mai mult sau mai puțin mărunte și prostirea și prejudicierea altora, de regulă a “proștilor și milogilor”. Așa că nu văd nimic mai just decât o repartizare a averilor prin forța violenței, în măsura în care asta vă e religia.

Iar pe idealiștii aia îmbrăcați cu armura nesimțită a proriei corectitudini, îi anunț că așa ceva nu există. Doar o incapacitate de a vedea poza dintr-o poziție suficient de înaltă, cu alte cuvinte, doar pentru că sunteți ignoranți vă permiteți aroganța asta. Bravura tăierii milei și a înțelegerii dintre calitățile umane și înlocuirea ei cu o justețe robotică, e doar un pas spre a deveni o creatură robotică.

Nu există persone unidimensionale sunt întru totul de acord. Nu e nimeni definit total de nici una dintre aceste descrieri și poate doar puțini sunt definiți într-o măsură suficientă cât să îi facă să cadă pe gânduri, dar suntem cu toți într-o oarecare măsură. Puțin din tot e și în noi și  mai ales boala aia a acțiunii. Boala de a face fără să ne punem întrebări, fără să ridicăm un “de ce? “, un “de ce așa ?“.

Până și întrebările filozofice ni le punem din cărți. Medităm după DVD, ne mișcăm după programe avansate de fitness. Dar nu înțelegem când senzațiile interioare țipă zgomotos și ne spun mai multe decât ne-ar putea spune o echipă de fotbal de iluminați. Aș vrea să văd o echipă de fotbal de iluminați cum joacă fotbal. Oare joacă bine ?

Dacă nu, însemnă că iluminarea lor nu se aplică și în cazul jocului de fotbal. Nu ar fi interesant să vedem de ce jocul de fotbal e imun la iluminare ? Poate că pur și simplu sunt antonimice, dacă te uiți pe un stadion așa par. Totuși am plecat de la o supoziție nedovedită, poate că joacă divin. Mă gândesc că ar putea fi subiectul unui alt studiu dar la fel de interesant.

Unde vreau să ajung ? Păi toate aceste idei aparent disparate au o singură origine. Considerentul conform căruia a îți pune întrebări și a fi autoanalitic ar fi contraproductiv, nu aduce bani, ne face să suferim,  consumă timp ce ar putea fii folosit producând ceva util.

Ce poate să însemne util habar nu am. Probabil că anvelopele sunt utile pentru o masina, pentru care e util să caștigi bani, iar ea e utilă să ajungi în diferite locuri, să cauți acolo diferite chestii care îți lipsesc. Care îți lipsesc pentru că în timpul în care le-ai putea descoperi ești ocupat să cauți căi să ai o mașină. Dar nu orice mașină, trebuie să aibă mulți cai putere, că fericirea se prinde mai bine dacă ai climă și rezerevă de putere în depășire. Poate alții vor să îți fure fericirea ta, care se știe că e doar una și s-ar putea epuiza până apuci și tu o bucațică. Nu ?

Mai dați-vă-n pula mea de drogați de verbe de acțiune! N-ar mai arde-o unu reflexiv, că e semn de lene.


Acțiuni

Information

9 responses

23 03 2012
haotica

optuzimea:))) hai ca suna misto, nu tre’ sa te ingrijoreze;)-eu de la cuvantul asta n-am mai putut sa continui, mi-am auto amputat optiunea de a deveni serioasa mai departe:D-

24 03 2012
VreauUltimulLoc

nu ma ingrijorez

25 03 2012
haotica

si nici nu pari sa tresari. nu exista cuvantul ‘optuzime’.

25 03 2012
VreauUltimulLoc

Gata, am corectat, acum se intelege articolul mai bine?

1 04 2012
haotica

da

24 03 2012
fr0z3n4sic3

Ai dreptate. Niciodată nu mi s-a răspuns la întrebarea “cine eşti?” cu ceea ce aş fi vrut să aud. E curios cum lucrurile care par simple îţi dau mari bătăi de cap. În esenţă e o problemă de compatibilitate. Rar întâlnim persoane care să fie pe aceeaşi lungime de undă telepatică…🙂 Dar ne străduim să facem totuşi ceva. Auzisem un citat: Viaţa e formată 10% din lucrurile care ni se întâmplă şi 90% din reacţiile noastre la aceste lucruri. Eu cred că am fi mai fericiţi dacă am întinde reacţiile undeva spre 99%.🙂

24 03 2012
VreauUltimulLoc

eu cred ca am fi animale

27 03 2012
Andreotti

…iote ca pe mine nu m-a oripilat limbajul ( asta poate pentru ca nu-mi este strain!) si am putut sa-l citesc pana la capat fara sa ma ingrijoreze ceva si fara sa-mi amputez nimic!
….ba mai mult, gasesc similaritati nu numai in modul de a ma exprima ci si in modul de gandire…

31 03 2012
Samira

„Din punct de vedere al societății să spui ce gândești este o anomalie.”
Mie o colega mi-a spus sa nu citesc filozofie ca inebunesc .
Altceva nu am ce sa comentez , sugestia colegei mele care gandeste prea mult m-a lasat no comment🙂

Lasă un răspuns

