Anxietate

14 10 2011

E ușor tare s-o iei cu capul.

Mă uit din exterior la situația mea actuală. Nu am nimic de care să mă plâng. Da, o fi, că nu se învârte pământul după cum vreau eu, sau ceva, dar serios vorbind nu am nici o problemă.

Cu toate acestea mi-a ajuns nivelul stresului atât de ridicat încât se manifestă fizic. Prin senzație de sufocare, durere în partea stângă și nod dureros în gât. Ați auzit ceva mai femeiesc de atât?

Probabil că da, dar eu nu sunt așa. Eu sunt puternic și stabil emoțional. Așa cel puțin credeam eu despre mine când nimic nu scutura barca. Aparent sunt la fel de frunză în vânt ca orcine altcineva. Mda, poate am această obsesie de autoanaliză. Cred că mi se trage de la faptul că n-am avut insectar când eram mic.

Odată intrat în derapaj, în schimb, e cam greu să mai faci priză cu realitatea. Cam cum e să recapeți controlul mașinii, cu anvelope de vară, iarna. E, ce ziceți, abordez și eu subiecte de actualitate?

Așa că tot ce îmi pusesem deoparte pentru zile negre a fost testat acum.

Respirația, funcționează foarte bine pentru a disipa stările respective dar doar pentru scurtă durată. Dacă nu reușești să elimini cauza vor reveni cu punctualitate la fiecare readucere aminte. Deci  chiar e bună ca să nu ajungi să respiri în pungă sau ca să nu leșin ca o curcă beată pe birou. Te concentrezi pe o respriație profundă și îți golește mintea.

Rugăciunea, funcționează foarte bine atunci când poți să o faci. Sunt momente în care există un zumzet mental atât de mare și o agresivitate generată de această situație încât oricât ți-ai impune nu te poți ruga.

Da cred că am omis ceva, agresivitatea, ura și răutatea care mă încearcă în toată această perioadă. Am draci pe mine. La 10 secund câte o fantezie cu măceluri îmi inundă cinema-ul minții.

Disecția logică a problemei am încercat-o sincer să fiu nu prea merge. E ca și cum mă uit la un film care nu mă interesează. Pur și simplu sunt de acord cu toate concluziile, totul pare logic și total neimportant deopotrivă. Nu ajută la nimic.

A discuta cu cineva. Nici nu pot să încep o discuție. Pur și simplu mi se pare inutil și mă irită numai gândul la asta. Ca și cum simt că aș ajunge să descopăr ceva ce m-ar irita și cu care ar trebui apoi să mă descurt într-o manieră care nu îmi convine.

Ce a mai rămas? Să scrii despre asta. Asta fac acum vedem dacă ajută la ceva. Nu pare că ajută prea mult. În sensul că îmi ocupă mintea acum, anumite senzații le retrăiesc, altele nu, dar nu simt nici o senzatie de ușurare sau de revelație sau de piatră ridicată de pe piept.

Diseară o să mai folosesc o altă supapă de eliminat presiunea excedentă. O să mă duc la sală acolo mereu se ard ceva tensiuni negative.

Apoi o să beau o sticlă de vin. O altă cale de a elibera din zumzet.  Poate că după asta o să mi se limpezească mintea cât să pot să ies din starea asta de blocaj și să acționez cumva in direcția eliminării cauzei.

Oricum starea e epuizantă, te consumă pe picioare. O senzație neplacută de lipsă de gust în orice, de lipsă de impuls vital. Nu vreau să mă gândesc ce ravagii poate produce în interior o astfel de stare menținută pe o perioadă îndelungată.

Cred că undeva în adolescența mea am simțit asta ani de-a rândul. Oricum memoria mea fermecată le face să dispară mai ceva ca un magician în zilele de glorie. Așa că acum am scris despre asta.

O să uit și că am scris și că s-a intâmplat cel mai probabil cu prima ocazie cu care o să reușesc să pun asta în spate.

Mai respir o dată profund, o să fie bine, știu că o să fie bine și că o să o scot la capăt. Nu e ca și cum îmi fac griji, mai mult sunt surprins de forța pe care o manifestă un astfel de blocaj asupra percepției realității. Cum totul devine gri. Cel puțin înțelegând asta știu că nu voi lua nici o decizie în această stare despre nimic și încerc la maxim să nu las izbucnirile de nervi să se reverse pe cei din jur. În rest autoanaliză și observație a fenomenului până îi dau de cap, sunt convins ca ceva bun trebuie să rezulte de aici. O superputere ceva😉.


Acțiuni

Information

21 responses

14 10 2011
Iris Enhoa

sa imi spui de merge varianta cu sticla de vin dupa o sedinta epuizanta la sala… am sa o incerc si eu sambata, totusi

17 10 2011
VreauUltimulLoc

Am sarit peste vin

17 10 2011
eroara

deci nici sala nu a ajutat? eu peste o ora ma duc la un antrenament de kick-boxing. nu caut minuni, ci rezultate🙂

17 10 2011
VreauUltimulLoc

Cum sa nu ajute?
Am zis ca am sarit peste vin nu peste sala. Sala a fost suficienta sa incep sa simt omeneste.

14 10 2011
alin

Gustul dulce-amarui al cinismului (tinde mai mult spre amarui, cand vezi ce te inconjoara).
Dar consider ca ma imbolnavesc pur si simplu, daca incerc sa schimb tot ce e rau/prost. Majoritatea lumii e pierduta, asta e clar…ramane o singura varianta pentru a mai gusta din fericire, si anume sa te doara in pula de tot (fara sa arati prea mult acest lucru), si sa faci abstractie de majoritatea idioteniilor.
Ignorance is bliss🙂

17 10 2011
VreauUltimulLoc

Ignoranta are si ea toanele ei uneori pur si simplu nu poti sa ignori ce te priveste direct.

14 10 2011
The Lamb

Ia-o ca pe un semn bun, esti viu!🙂
Probabil ca la nivel profund procesezi tu ceva ce te indispune, sala si vinul sunt perfecte pentru o seara dar in paralel incearca sa te lamuresti ce te supara si de-acolo incolo mai vezi tu.

15 10 2011
DeliaP

Incearca http://www.gandestesanatos.ro .
Eu am gasit-o foarte folositor programul si e gratis!
Toate cele bune!

17 10 2011
VreauUltimulLoc

cred ca o sa incerc momentan pe propriile forte ca nu sunt intr-o situatie limita.

16 10 2011
simplis

da, gandestesanatos.ro si ia-ti o pisica. e moca. salveaza vieti. o sa uiti ce e nefericirea. e paradisul promis. amin.

17 10 2011
VreauUltimulLoc

Mi-as luat eu mai multe pisica, caine, purcel…dar stau prea putin acasa si imi e mila sa le las singure. Am niste pesti da aia nu prea fac treaba.

29 10 2011
Torin

N-ai nevoie nici de catel, nici de purcel, nici de psihoterapie. Cautand in directia asta pierzi timp pretios.
Insa.
Daca nu schimbi nimic in actualul stil de viata, simptomele fizice se vor diversifica si agrava. Te vei trezi din senin in toiul noptii. Si sa vezi atunci panica. Nodul in gat te va urmari permanent. In combinatie cu arsuri/usturimi la baza gatului. Posibil si raguseala. Fara sa poti defini un anume rau major, starea generala, fizica si mentala, va fi varza. Vitalitate scazuta, lipsa oricarei dorinte sexuale, oboseala cronica, de parca n-ai fi dormit de 3 zile, ganduri negre de tot felul. Intr-un cuvint, in faza maxima te vei simti ca un om de 100 de ani. E de dorit sa nu ajungi in faza maxima.
Probabil vei ajunge si la un doctor care iti va spune ca esti sanatos ‘clinic’ si faptul ca te simti ca dracu’ e doar in mintea ta. Poate iti vei face si analize. Rezultatele vor fi bune.😀 Mai putin hormonii care vor fi la limita inferioara. 25-hydroxy vitamin D, testosteron, Free T3. Daca ai unde, fa-ti un test de cortizol in saliva. Nenea asta explica bine ce si cum. http://jackkruse.com/hormone-cascade-101/
Nu esti puternic, nu acum. Acum ai nevoie de odihna. Take it easy. Si apuca-te de sapat in directia adrenal fatigue/exhaustion. Dormi cit poti de mult, 9, 10 ore, nu e nicio rusine, ajuta enorm. Antrenamentele deosebit de intense sint ultimul lucru de care ai nevoie acum. Relaxeaza-te cit poti, muzica, film, ce-ti place. Simplifica la maxim totul, redu numarul de taskuri. Mareste % carbo. Sistemul tau imunitar ARE nevoie de glucoza aia. Sare de mare gri recoltata prin metoda celtica. Vitamina C.
Bafta.

29 10 2011
bogdan

Cred că i-o dai prea mult în cap. Mai răreşte-o.

30 10 2011
VreauUltimulLoc

Vorbesti din experienta si nu ne interesezi ca subiect. Fiecare specie cu particularitatiile sale…

2 11 2011
Mia

Learn to live with it.

2 11 2011
VreauUltimulLoc

Nu cred ca e o varianta fezabila. Poate ca atunci cand esti o femeie si agresivitatea se dezvolta in istericale e doar neplacut dar cand se poate lasa cu puscarie e absolut necesar sa o rezolvi preventiv.

3 11 2011
Sorina

VUL, din ce cauza ai tu starea asta de anxietate? Nu reiese din articol! Doar descrii starea!

8 11 2011
VreauUltimulLoc

Nu reiese ai dreptate, cauzele le stiu dar sunt irelevante pentru restul lumii. Sa zicem ca e vorba de o situatie in care nu ma prezint in modul in care mi-ar place sa ma prezint.

19 11 2011
delaskela

e unul dintre cele mai adevarate posturi pe care le-am citit pina acum pe net, o sinceritate amara, dura, cinica…in care te regasesti…

27 03 2013
ultimulloc

ce ai tu, e atac de panica si nu prea merge cu cerebralul, oricit ai inceraca.Singura modalitate sa treci mai usor peste, este relaxarea!!Nu trebuie sa incepi sa analizezi si sa-ti spui vai nu e nimic, o sa fie bine ca nu faci decit sa intri intr-un cerc vicios. Relax si incearca sa determini cauza care ti le provoaca.eu nu credeam ca sint ceva real sau au asa ceva doar aia slabi psihic, bolnavi inchipuiti sau pur si simplu panarame care adora sa-si dea ochii pe spate din orice nas infundat. dar asa cum se intimpla de obicei cind luam in ris ceva, mi s-a intimplat si mie. Am renuntat la fumatul clasic si am trecut la tigari electronice timp de vre-o 2-3 luni. Intr-o seara, la o beuta asa cum se intimpla, te trage sa fumezi mai des si am exagerat cu pufaitul. In componeneta lichidului e propilenglicol, o substanta care se gaseste si in pufaitorile de astm. ei bine, in seara urmatoare am experimentat primul atac de panica din viata mea si nu mi-as fi dat seama ca asta e daca nu aveam pe cineva linga mine obisnuit cu asa ceva si care mi-a spus ce am. Cind am citit cauzele care duc la asa ceva am gasit pe linga alcool si altele…medicamente de astm . Asa am renuntat la fumat🙂

27 03 2013
VreauUltimulLoc

Vezi ca tot raul e spre bine =)). In alta ordine de idei am recitit textul si nu mi-am reamintit nimic din ce scrie in el. Stiam eu🙂.

Lasă un răspuns

