Ajută-mă, dacă poți. Dacă nu, merg înainte.

23 09 2010

Am vorbit în postul trecut despre informațiile ,sub orice formă ar fi ele, ce ne poluează sufletul înpingându-ne în stari de încărcătură negtivă.

Acelea sunt relativ ușor de evitat, ce faci cu cele pe care nu le poți evita?

Ce faci cu cei doi care îl bat pe altul? Dai de ei în drumul tău spre casă, nu poți să întorci capul șă să spui ca nu e treaba ta. Adică poți dar și peste o săptămână te vei gândi de ce nu ai făcut nimic. De ce ai trecut mai departe?

Ce faci cu pisoiul cu ochii lipiți de ordori care miaună neajutorat pe aleea dintre blocuri? Te urci în mașină și pleci, apoi te gândești zi de zi dacă nu cumva următoarea mașină a trecut peste el.

Ce faci cu cățelul în agonie care ți se întipărește pe retină? Respirația lui gafâită, ochișorii tulburi și năsucul însângerat.

Ce faci când simți că poate ai putea să faci ceva dar ești paralizat milă, când nu poți să respiri de acea combinație de tristețe și durere. Când mintea spune fugi și întoarce capul și apoi tot ea spune de ce nu ai făcut ceva.

Ferice de cei care acționează la primul impuls, care au taria de a fi siguri pe deciziile lor. Nu am stofă de medic, niciodată nu am putut să mai gândesc când am văzut suferința cuiva neajutorat.

Rațiunea și intuiția mea se blochează când vine vorba de suferința fizică a cuiva neajutorat, suferință dusă la nivel de tortură. Nu pot reacționa, nu pot să mă mișc, nu pot să mai respir, toată ființa mea strigă doar un NU. O respingere a realității din fiecare fibră a corpului meu. Sunt convins că dacă aș simți că am făcut tot ce am putut aș putea merge mai departe da băga-mi-aș pula nu pot să fac nimic împietresc fizic și mental îmi doresc să nu exist în acel moment.

Va rog să NU imi povestiți în comentarii situații tragice. NU vreau să aud acuze înspre cei cruzi, nu mă intereseaza să fac o cruciadă împotriva violenței.

Vreau să știu dacă cineva are o idee despre acest subiect. Nu vreau să cred că Universul sau Dumnezeu sau Statistica atee sau cine vreți voi mai și greșește și eu am avut ghinionul să calc în căcatul lor. Dacă nu aveți nici o idee si tăcerea e bună.

Vă mulțumesc!

Acțiuni

Information

19 responses

23 09 2010
ceacarete

uuuuuh… inca nu inteleg ce urmaresti prin acest articol draga nene Vul…

te simti vinovat de ceva?

daca cineva ti-ar spune ca oricum nu puteai face nimic, te-ar ajuta cu ceva?

uneori pur si simplu nu poti face nimic, uneori, da, ai putea face dar nu faci.

remedii impotriva paraliziei in acest fel de situatii nu prea sunt… poate doar sa tragi puternic aer in piept, sa iti dai o palma inconstientului tau, sa mai tragi o data puternic aer in piept si sa faci ceva, orice.

uneori, chiar daca vrei sa faci ceva nu reusesti, oricat ai fi incercat.

violenta… violenta exista de cand haul si pamantul… unii sunt oameni, iar altii sunt dobitoci. si cei slabi cad la mijloc. asta e mersul normal al lucrurilor.

nu are nici dumnezeu treaba, nici alah, nici gaia nici nimeni cu chestia asta.

pur si simplu se intampla.

e revoltator, si ti se inchirceste sufletul cand vezi, cum ai spus si tu, un animal vai de capul lui, in agonie din cauza unui dobitoc umanoid.

am invatat ca nu ii poti salva pe toti. nu esti dumnezeu. esti un simplu om.

remediu?

sa fii un impulsiv calculat…

te-ai gandit vreodata ca nu poti actiona de frica ca nu poti face nimic, sau ca vei face ceva gresit?

important, parerea mea e sa iti dai seama care e motivul paraliziei tale. cauta focarul, ca sa zic asa…

noah… as putea bate apa-n piua pana maine, daca nu am inteles ce cauti tu de fapt…

scuza-ma te rog daca bat campii, si sterge comentariul daca ti se pare neadecvat… numai bine

23 09 2010
VreauUltimulLoc

Comentariul e bun, nu ma astept la solutii de-a gata. Nu stiu ce vreau, vreau sa inteleg de ce, daca se poate, sau macar vreau sa inteleg de ce nu pot gestiona astfel de situatii.
Sau poate ca vreau o confirmare a faptului ca imi creez singur realitatea prin a nu ma mai intalni niciodata cu ele. Daca gresesc eu cu ceva sa aflu unde.

In alta ordine de idei, eu am zis doar ce nu vreau sa vad in comentarii, dar nu ma transform brusc in cenzor. Daca cineva va vrea sa scrie orice in comentarii nu e riscul sa le sterg.

23 09 2010
ceacarete

Vrei sa intelegi de ce ce? – aici sunt inca putin blocata

Sa intelegi de ce nu poti gestiona astfel de situatii? te-ai gandit poate ca e pur si simplu din cauza naturii tale? natura care poate fi gestionata cu ceva vointa.

Incearca sa iti imaginezi fel de fel de situatii. Vizualizeaza-le. Incearca sa le simti. Sa ajungi in stadiul in care pur si simplu te blochezi. Ce anume te blocheaza? Firea ta? Daca e doar firea, aceasta poate fi dresata, cum am mai zis, cu ceva vointa. Si cu pasi mici. Putine schimbari sunt facute cu pasi mari, si, de regula, sub impulsuri foarte puternice. Ce-i drept, aceste schimbari facute cu pasi de urias, te marcheaza foarte mult. Insa, am invatat ca schimbarile facute cu pasi micuti raman impregnate in tine, pentru ca, pur si simplu astfel reusesti sa le asimilezi cel mai bine.

Nu prea stiu ce sa zic, deoarece eu sunt foarte impulsiva, si uneori fac mai mult rau decat bine…

Exemplu?

O data am luat bataie de la niste idioti de tineri de care m-am luat pentru ca chinuiau un catel. Dar, macar catelul a scapat…

Insa o data am „salvat” un om in criza de epilepsie, pentru ca vazusem intr-un film ca trebuie sa ii pui ceva sub limba si sa ii intepi degetele pentru a face sa sangereze putin- asta in situatia in care toti se uitau la el ca la circ.

Si o data am intors capul ingrozita vazand un catel cu gatul taiat ce se plimba pe strada…

In primele situatii am actionat fara sa gandesc- aveam in cap doar ideea ca trebuie sa fac ceva, orice.

Cand am gandit- in situatia catelului cu gatul taiat, am intors capul ingrozita, spunandu-mi ca ba ca nu am bani sa il duc la un veterinar, ba ca poate ma musca daca incerc sa il iau cu mine ba ca bla bla bla.

Ideea e ca la mine functioneaza faza asa: daca nu ma gandesc la persoana mea, actionez mai ceva ca un taur. In schimb, daca ma gandesc la „siguranta” mea ma blochez si ma chinui dupa aceea cu pata de pe constiinta.

Blocajele eu le vad ca pe un zid. Da cu capul de el, pana gasesti usa… ceva in genul…

24 09 2010
nevermind

In cazul tau (= persoana commonly described as „buna”), singurele motive pentru care te blochezi nu tin, asa cum s-ar putea crede, de revolta impotriva naturii (/Dumnezeu/soarta etc.), revolta genereaza furie, neputinta, iar furie and so on and so forth. Aici, insa, motivele se leaga de lucruri mult mai simple, materiale: nu ai bani destui, nu ai timp destul – cu accent pe nu ai bani destui. Daca banii nu ar fi niciodata o problema (la modul ideal), sigur ai face, printre altele, un adapost mare si bine utilat unde sa duci cu ambulantele veterinare din dotare orice animal ranit, abandonat, nefericit, pe care il intalnesti. Daca perspectiva de a incerca sa salvezi un animal nu ar presupune cel putin o jumatate de zi pierduta (in care fiecare clipa te afecteaza crunt emotional), nervii si frustrarea ca ii faci mai intai rau incercand sa-i faci bine, ca poate nu se poate face nimic, oroarea intrebarii medicului referitoare la eutanasie (care costa mult, de-ti vine sa le-o infigi producatorilor in vena, de parca nu e destul ca presupune un act care-ti smulge inima din piept), in principiu tevatura multa, suferinta (a ta psihica, a lui fizica), bani dati poate degeaba etc., daca s-ar rezolva cu un telefon la ambulanta ta personala, sigur n-ai mai paraliza. Iarasi, daca ai avea UNDE sa duci orice pisoi mic si nefericit, toti cateii draguti care dau din coada cand te uiti la ei dar care sigur nu au ce manca in timp ce tu ai farfuria prea plina la restaurant (s-ar putea aduna resturile alimentare de la restaurante, s-ar hrani armate de catei si oameni – si nu, nu costa asa mult pe cat pare, desi implica masini si benzina, costa mai degraba interes si organizare si inca se mai finanteaza proiecte de genul asta), daca faptul ca ii intalnesti pe orfani si accidentati nu ar insemna fie sa te expui unei suferinte suplimentare si inutile stand langa ei cand se duc, fie sa iti dai complet viata peste cap luandu-i acasa, daca ajutorul ar putea fi dat DOAR PE MOMENT, daca ar fi cazul sa sari in apa sa-i salvezi de acolo si apoi gata, n-ai mai paraliza. Perspectiva implicarii totale (pe care o stii desi nu o pui in cuvinte) e cauza blocajului. Acelasi lucru se aplica daca intalnesti oameni in pericol, adica o forma de egoism (fireasca). Si iarasi, depinde de pericol. In apa sari, la o adica. Intre doi gealati parca nu-ti vine sa te bagi (intr-o tara cat de cat mai organizata ai putea suna la politie), ideea ca poti ajunge injunghiat la spital apare direct in mintea oricui (cunosc smecheri in arte martiale care si-au luat-o simplu de la baEtii de cartier, fara muschi dar cu cutite). Am scris cam mult, imi cer scuze. Concluzia e simpla: blocajul poarta numele de instinct de conservare (psihica, fizica). Iar altruismul total apare fie in cazul unei prostii crase, fie in cazul asumarii constiente a faptului ca devii hranitorul celorlalti, care au o sansa in plus la viata sau la o calitate (mai) buna a vietii consumand direct din tine. Ce poti sa faci (si cu asta inchei) e sa accepti ca nu te poti lasa consumat doar de altii, ca mai vrei si tu ceva din viata ta (de care nu esti constient decat partial) si sa dai din cand in cand cate putin, acolo unde se poate. In felul asta faci parte din loteria pe care o urasti si care ii arunca pe unii in hauri torturante, in timp ce pe altii ii trage miraculos afara de un fir de par. Asta e alt motiv de blocaj, pentru ca stiai si asta 🙂

24 09 2010
VreauUltimulLoc

Oare siguranta mea momentana nu e provocarea pe care viata mi-o da? Poate ca atunci cand faci ce trebuie esti protejat si atata timp cat nu o faci cu rautate nimic rau nu s-ar putea intampla ba din contra.

Ma gandesc la a interveni sa iei apararea cuiva, poti sa o faci agresiv fata de atacator sau pur si simplu sa ii desparti. De multe ori tendinta e sa o faci foarte violent si poate de aceea sunt cazurile cand „bunul samaritean” sufera in urma actului sau aparent altruist.

Toate persoanele sunt bune cu anumiti subiecti si rai cu altii, a plasa pe cineva in zona de persoana buna e ceva subiectiv :). Pentru unii a agresa, un agresor de animale e un lucru rau.
Eu cred ca a agresa e un lucru rau, mai ales daca iti ofera satisfactie.

24 09 2010
sami

adevarate prelegeri. bai, te superi daca nu comentez nimic la subiect? in schimb iti pun o intrebare. sau un set ca da mai bine.

Ai idee de ce trebuie ca un copil care n-a apucat sa aiba inca constiinta de sine si nu stie sa deosebeasca binele de rau, sa sufere traume fizice uriase? Ai idee de ce exista atata suferinta in lume? Aparent la oameni care nu merita? Ai idee despre astea?

24 09 2010
VreauUltimulLoc

Pot doar sa speculez.
Reincarnarea ar fi o varianta, si suferinta doar o urmare naturala.
Sau poate ca plateste pacatele parintilor, un fel de justitie divina.
Sau poate ca suferinta aia e o posibilitate de a atinge culmi ale constiintei mai elevate decat o viata de confort. Poate ca a ales aceasta calea inainte de a veni pe lume.
Poate ca suferinta nu e ce vedem noi si masuram cu cantarul ratiunii. Poate ca suferinta este cantitatea de nefericire adusa in viata noastra de o situatie. Iar unii poate sunt mai suferinzi in vietii aparent normale decat altii in vieti aparent chinuite.

Apartentul nemerit al oamenilor este greu de dovedit. Un om care strange din dinti si pozeza in suflet bun dar in realitatea uraste nu e un om bun, e doar rau si fals.

Doar niste supozitii.

24 09 2010
iulia popescu

fac aceleasi speculatii zilnic… aparent, nici eu nu gasesc altele. deci sunt de acord cu tine

… in rest, you have to beleave. e sigura stare care echilibreaza lucrurile dinauntru spre „afara”

24 09 2010
1singur

bunico, da’ de ce ai fontu-asa de mic? ca sa ma chiorasc mai bine?

24 09 2010
vreauultimulloc

Ctrl+scrol si face pagina zoom ;).

24 09 2010
1singur

sa traiesti!

24 09 2010
paispe

Eu vad aici 2 aspecte diferite:

1. Parerea de rau si frustrarea ca nu ai putut alina suferinta cuiva, cand nu depinde de tine, cand nu ai cu ce ajuta. Asta o am si eu. Incerc sa o folosesc pentru a ma ambitiona sa ajung baron local pentru a avea resursele necesare pentru a schimba ceva in jur. Daca toti fugim si ramanem cu pareri de rau se duce pulii de suflet tot.

2. Frica de a interveni atunci cand ai posibilitatea de a ajuta. De ce ti-e frica?

25 09 2010
Raza

nu’ti spunea cineva cand erai mic sa nu vorbesti cu strainii? 😀

frica, instinct de conservare, intuitie, aparare pasiva a propiului popou, nepasare, neputinta, toate astea au in comun lipsa pregatirii fizice si mentale sau a spiritului, daca vrei

si eu ma oftic groaznic in asemenea situatii(cand nu actionez) dar cred ca solutia e sa imi consolidez incredere de sine si cu pasi mici, cum spunea cineva mai sus, o sa ajung sa salvez si lumea(haha) o parte din ea cel putin si cea care se vrea ajutata, pt. ca nu toti sunt dispusi sa se lase ajutati

26 09 2010
gramatica ostracizata

@iulia popescu
Ce sens are sa folosesti o limba straina daca nu o cunosti? Nu era mai cool sa scrii corect romaneste „trebuie sa ai credinta”, decat sa scrii agramat in engleza de ni se strepezeste tuturor retina? Mai bine mazgaleste in paint si zi-ne ca ai scris in araba. O sa fie si mai cul & tru si nici nu risti sa se observe penibilul extrem, ca pe aici nu cred sa se-abata vorbitori de-asa ceva.

26 09 2010
anaid

ce-ar fi sa te ajut sa mergi inainte?! 😉

26 09 2010
VreauUltimulLoc

Bun si asa.

28 09 2010
femeiadeservici

vin si eu cu berea:)

28 09 2010
VreauUltimulLoc

vin sau bere? Hotarastete… sau mai bine nu risca alegand.

29 09 2010
femeiadeservici

bine nu risc, alege tu:)

Lasă un răspuns

