Revelația evidentului ignorat intenționat.

10 09 2010

Bă, părinți model, după părerea voastră, care e cel mai important lucru pentru un copil?

Să ai grijă de el, să îl crești, să îl educi? Dacă crezi că există așa ceva deja ai răspuns greșit.

Bă copilul e un om, știu că nu prea vă vine să credeți dar chiar e un om. Are aceleași priorități ca noi toți. Adica toate pe care nu le are. Dar, ca orice om, e rezonabil când vine vorba de a se mulțumi cu rahatul în care se scaldă.

Așa că, nu trebuie să fii un geniu ca să știi cum să crești un copil.

Orice prost poate să faca asta, dovada că mulți chiar o fac. Dar ca să îl crești bine ai de îndeplinit o condiție minimă. Să nu fii traumatizat psihic. Dacă ești traumatizat psihic îi vei transmite și lui trauma lui în aceiași forma sau în alta. Dar cum toți suntem traumatizați asta e o utopie. Utopiile nu sunt rele doar ca sunt prea rare, un defect major în schimb este că în realitate nu se întâmplă niciodată. Iar ăsta chiar e un defect pentru orice filozofie.

În concluzie cu toții o să ne traumatizăm plozii. Cred că așa e menit să fie, dar cum noi ne fălim că îi iubim. Ca o paranteză, personal nu prea am eu mare încredere în iubirea unui om care e mai precisă ca un fascicol laser. Genul ăla care merge cu câinele în lesă și înjură sau lovește un câine vagabond. Revin, îi iubiți vă cred. Iubindu-i, voi  o ardeți așa dramatic și melodramatic cum că ați face orice pentru ei, ba chiar v-ați da și viața. Nu sunt eu omul care să cer așa un sacrificiu, dar vă cer altceva. Cu ce autoritate o fac? Cu autoritatea supremă că alta n-am.

Bă vă cer să deschideți ochii. Sunteți un cuplu, viața de cuplu e grea, te mai cerți te mai impaci… sau nu.

Într-un moment, mai mult sau mai puțin potrivit  vine femeia la tine și zice. De luna viitoare nu mai e nevoie de anticoncepționale, ca și așa nu si-au făcut efectul. După un răgaz de gândire foarte serioasă și calcul matematic, decideți că egoismul e destul de mare în voi încât să vreți să vă replicați în minim un exemplar, cu siguranță foarte reușit.

Apoi plini de iubire cum vă știu începeți și scrieți cu pixul exemplului și al demagogiei pe foaia goală, care e mintea neformată, a proiecției bisectoarei celor două lini din palmele voastre stangi, mai mult sau mai puțin concurente de altfel. Adica vă educați copilul, fructul unei nopți de vara.

Bă ceea ce nu pricepeți de loc e că educația nu se face prin cuvinte. Prin cuvinte ești învățat să cumperi. Ești dresat să te supui dar spiritul nici pulea nu ți-l educă prin cuvinte. Ăla se educă prin exemplu, prin exemplu de iubire. Dacă tu ești un comun exemplar al acestei țări, vei considera ca eu o ard ampulea, că ce iubirea ne dă să mâncăm? Coaie să vezi ca îți dă.

Sunt supărat rău pe voi, toți învățați copiii să fie orgolioși să fie isteși și materialiști da câți vă pierdeți timpul învățându-i să iubească?

Să ia note bune la ce îl ajută dacă e depresiv și o arde cu lama pe tokyohotel?

La ce îi folosește să fie frumos îmbrăcat și politicos când el nu poate să deschidă gura de complexe și frici?

La ce îi folosesc mașini și haine de firmă dacă nu are încredere în sine și forță psihică?

La ce bun să citească și să se uite la documentare dacă nu are intuiție?

De unde să le aibă dacă e cațel dresat? Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar iubirea nu se învață decât prin puterea exemplului. Iar dacă nu poți manifesa iubire pentru omul de lângă tine, pe motiv ca e imperfect. Atunci,  ai căzut la testul ăsta. E atât de simplu, și pe lângă asta e și foarte corect așa, adică e cum e mai bine.

Ca să nu ziceți că sunt băiat rău, în postul următor o să dezvălui rețeta  secretul de a manifesta iubire pentru ăla de lângă tine. O să fie un post pentru ăia ca mine, genul, câini nesimțitori, cărora le-a secat izvorul iubirii.

Acțiuni

Information

19 responses

10 09 2010
Revelația evidentului ignorat intenționat. - Ziarul toateBlogurile.ro

[…] Revelația evidentului ignorat intenționat. Fri Sep 10, 2010 18:45 pm Bă, părinți model, după părerea voastră, care e cel mai important lucru pentru un copil? Să ai grijă de el, să îl crești, să îl educi? Dacă crezi că există așa ceva deja ai răspuns greșit. Bă copilul e un om, știu că nu prea vă vine să credeți dar chiar e un om. Are […] […]

10 09 2010
Mihneea

Frumos, corect, imi da o satisfactie imensa sa aud si de la altcineva asemenea ganduri. Desi nu am intentionat, cred ca ultima mea postare iti sustine ideea. 🙂

11 09 2010
sami

noi doi trebuie sa avem o discutie. iar 🙂

12 09 2010
VreauUltimulLoc

Daca trebuie, trebuie

11 09 2010
Elena

Io n-am copchii, da’ n-am priceput ce-ai tu cu aia care tin cainele-n lesa si pocnesc maidanezul.
Pai ma… cainele este pt moment copilul meu. Si, pt copilul meu fac si crima. Ca idee, asa.
Zi tu… cum sa nu ii crapi capul maidanezului cand iti ataca odrasla sau iti sare tie la picioare? Fara regrete ii insir creierul pe asfalt, and that makes me feel gooood!

12 09 2010
VreauUltimulLoc

Elena chiar vrei sa stii ce am vrut sa zic legat de tipul ala de iubire sau esti ferm convinsa ca ai tu dreptate?

Separarea asta foarte ferma intre al meu si altul nu e dovada de iubire, e doar egoism. Un om care iubeste cainii ii iubeste pe toti, daca maidanezul ala care sare la picioarele tale (intre noi fie vorba pica in responsabilitatea noastra a tuturor dar asta e alta discutie) poate fi oprit si fara sa ii crapi capul de ce sa nu o faci? Ma rog doar daca pleci cu ranga dupa tine si cand va sari al tau la un maidanez sau la un copil sa fii prima care ii crapa capul odraslei tale fara nici o remuscare si sa te si simti bine dupa aceea. Atunci da as recunoste ca stii ce e iubirea.

12 09 2010
Elena

Corect. Este egoism. Sau altruism, cand intru intr-o haita de maidanezi turbati, sa imi scot catelul de acolo.
Da’ nu ma intelege gresit. Imi plac si maidanezii, imi plac toate animelele pasnice. N-am lovit in viata mea pe nimeni (patruped sau biped) fara sa fi fost eu insami atacata mai intai, sau fara sa fi fost atacat cineva/ceva drag mie. Asadar, raspund violentei cu violenta.
Odraslei mele nu este necesar sa ii crap capul, pt simplul motiv ca e bine educata si n-o sa atace niciodata (nemotivat). Singurul caine pe care l-am avut si a facut-o, a ajuns la eutanasie cateva zile mai tarziu.
Si nu ma refer aici la genul de educatie: „da labuta, rostogoleste-te, sari, samd…” ci la blandetea cu care a fost tratata… si la necunoasterea violentei. Sunt nevoita sa o apar pt ca ea nu stie cum.
Si tot din iubire, ca tot asta era subiectul, nu o fortez sa invete trucuri stupide, doar pt a ma lauda altor oameni cu ce dresor bun sunt eu, asa cum nu mi-as obliga copilul sa spuna poezii pt recompense (oricare ar fi ele).

12 09 2010
vreauultimulloc

Elena nici un caine de pe strada nu ataca nemotivat, ataca pentru ca a fost abuzat si traumatizat de oameni in general si de cainii lor.
O face pentru a supravitui, din punctul lor de vedere daca pentru noi nu e asa de evident asta nu inseamna ca e fals.

Una e sa raspunzi violentei cu violenta si alta e sa iti si placa asta (and that makes me feel gooood!). Desi poate ca doar ai bravat.
Mai potrivit e sa raspunzi cu violenta cand nu mai exista alta solutie. Si violenta sa fie fix atat de multa cat este nevoie sa opresti atacul, restul e razbunare, act care nu mai are nici o legatura cu iubirea ci cu totul si cu totul alt aspect.

12 09 2010
Elena

Te contrazic. Exista unii caini care chiar ataca nemotivat. La mine in cartier sunt destul de ocrotiti si ingrijiti… si totusi exista specimene extrem de agresive. Unele ataca in momentul in care le-ai intors spatele si, crede-ma, dincolo de durerea rezultata din muscatura, nu e deloc placuta nici injectia aia pe care ti-o fac la spital in cazul in care ai fost „capsat”.
Si ai dreptate si cand spui: „violenta sa fie fix atat de multa cat este nevoie sa opresti atacul”. Dar, eu as face in asa fel incat sa opresc atacul definitiv. Daca ii fac felul se numeste razbunare, sau autoconservare?
In fond… timpul pierdut prin spitale in cazul in care ma musca pe mine, timpul pierdut la vet, banii aruncati pe fereastra pe haine si medici… nu mi le mai da nimeni inapoi. Nu mai bine previi decat sa combati?
Si fiindca tot veni vorba de razbunare… ai vazut Law Abiding Citizen? Spune-mi daca ai fi facut acelasi lucru pe care l-a facut tatal…

13 09 2010
VreauUltimulLoc

Nu am vazut filmul, dar o sa il caut. Daca privesti lucrurile pur matematic cu mi-ai facut iti fac ai dreptate. Dar eu personal nu cred in acest sistem. Cred ca fiecare lucru bun sau rau care ni se intampla este o lectie personalizata de viata livrata noua special pentru a invata ceva. Iar daca un caine ma musca intrebarea care mi-o pun este de ce m-a muscat pe mine.
Dar asta e filozofia mea personala, poate gresesc si sunt pure coincidente.

13 09 2010
Elena

Karma. Actiune si reactiune. Tot ceea ce faci se intoarce la tine. Bun la bun si rau la rau.
Eu, in locul tau nu m-as intreba prea mult de ce ma musca pe mine. Unii, pur si simplu o fac. Asa cum exista oameni in profunzime rai, tot la fel exista si alte vietati. Genetica are si ea un rol important. Un caine este agresiv pt ca a fost maltratat sau este agresiv pt ca asa s-a nascut. Si-n cel de-al doilea caz, merita tot ce primeste.

13 09 2010
VreauUltimulLoc

Nu stiu daca chiar de karma e vorba, inca incerc sa inteleg mecanismul real al lumii in care ne invartim, dar oricum ma consider responsabil pentru ceea ce experimentez minim 50%.
E greu sa judeci obiectiv ce merita cineva si ce nu, iar cum suntem imperfecti eu nu m-as grabi sa trasez pentru altii judecate si pedepse asa de drastice, stiind cat de des gresesc.

13 09 2010
Elena

Suntem oameni. Gresim. Nu am pretentia ca sunt obiectiva. Nimeni nu e, oricat s-ar stradui.,

11 09 2010
scorpio72

aaa,m-ai lasat muta..
acum incerc sa analizez relatia cu fiul meu,in urma postului tau..
iti dau si nu iti dau dreptate…insa ce iti pot spune este ca la mine nu merge cu..te-am facut,te cresc,imi fac datoria…eu a trebuit sa il las sa se dezvolte singur,fara sa imi pun prea mult amprenta..ce se va alege din el..se va vedea mult mai tarziu…

11 09 2010
Anna

da, misto asa

12 09 2010
VreauUltimulLoc

Ca mama iti pui extrem de mult amprenta indiferent de cum actionezi, chiar si nonactiunea are efect la fel de puternic.

12 09 2010
kaos

cum e ma sa manifesti iubire? zau ca mor sa aflu…

12 09 2010
VreauUltimulLoc

Pui presiune pe mine ca o femeie care ii spune cordacului, ia ma sa vad cat de bine ma futi.

12 09 2010
paispe

Ia sa vedem!

Lasă un răspuns

