Blestemul feminității în viața unui bărbat

29 07 2010

Femeia este o ființă minunata plină de calități și de însușiri extraordinare. Cu toate acestea influența femeii în viața unui bărbat este de cele mai multe ori distructivă. Femeia are un caracter mai temător și mai posesiv, este adesea subiectivă și foarte geloasă. Clocotul continu al emoțiilor o fac, dincolo de voința sa, să aibă o imprevizibilitate și o tendință de a se atașa sau urî foarte ușor.

Cunoște, instinctiv, o artă de a manipula sentimental un bărbat. Puternica influență a sentimentelor asupra ei o fac să acționeze fără o judecată profundă asupra urmărilor.

Nu neapărat greșit, de altfel fiind extrem de intuitivă ea are un procent ridicat de succes. Acest procent este așa de ridicat uneori încât ea sau bărbatul de lângă ea poate să fie ușor indus în eroare și să considere aceste succese ,chiar dacă nu sunt susținute de explicații logic,e ca fiind mai mult decât o aruncare de zar.

Momentul în care bărbatul începe să se lase influențat în decizile sale de femeia de lângă el este momentul declinului său și al femeii deopotrivă. Nu spun nicicum că ar trebui să nu plece urechea la părerile ei și să nu asculte cu atenție ce are de spus. Dar o decizie ce nu se sprijine pe argumente este până la urmă o aruncătura de zar fie ea efectuată de un aruncător profesionist, cum este femeia. Dacă decizia te depășește poți să mergi și la risc dar cu cât începi să te maturizezi și să devi un bărbat adevărat (lucru ce nu are legătură cu vârsta) cu atât vei dori să alegi cu ochii larg deschiși la fiecare răscruce.

De ce spun că femeia este adesea un blestem în viața unui bărbat. Atenție nu spun că femeia este un blestem, spun doar că ei se pot influența negativ. Bărbatul care începe să se încreadă orbește în femeie va dezechilibra sistemul complicat de navigare prin viața. Cuplul în sine este un sistem extraordinar, o dovadă de simbioză dusă la superlativ. Fiecare deține un rol ce nu poate fi substituit de celălalt și făcut bine decât pentru o foarte scurtă perioadă de timp.

Inevitabil într-un cuplu unde femeia domină bărbatul va deveni slab fricos, gata de a face compromisuri. Un bărbat care ajunge des să acționeze contrar părerii sale își pierde încrederea și radarul natural de a identifica dreptatea și adevărul în viața de zi cu zi. Bărbatul devine fricos, devine gelos, devine violent. Atitudinea adesea protectoare a femeii venită din frica de a pierde lucrurile pe care le iubește o fac să inchidă multe porți și să se învârtă într-un spațiu strâmt cunoscut și considerat fără pericole.

Totuși un cuplu ca orice sistem trebuie să evolueze ascendent sau descendent, palierele nu sunt o realitate de lungă durată. Ce nu se dezvoltă curând piere. Prea multă frică și prea multă prevedere va duce la o sufocare. Ca o plantă lăsată într-un ghiveci mic din frica de a nu se ofili la replantare, relația cuplul și rodul lor cel mai de preț copii vor degenera.

Mulți bărbați încep să accepte situațiile acestea de compromis din dragoste pentru femeie de lângă ei. Apoi ajung să nu mai își pună întrebări pur și simplu acționează mecanic pentru a nu o supăra. Pășesc pe nesimțite într-un cerc vicios. Femeia va acapara inconștient mai multă putere de decizie dar nu va decide nimic ci se va lăsa condusă de dorințe. Astfel practic nimeni nu mai conduce barca, ei sunt purtați de curent. Inevitabil respectul femeii pentru bărbatul de lângă ea scade iar el va încerca să îl recâștige luptând cu suvoiul ei de lacrimi sau cu accesele de isterie în cel mai prost mod cu putință. Adică încercând să o împace încercând să le curme sau efectiv lundu-le în seamă.

Da, poate că vă sună dur ceea ce spun dar aceste manifestări chiar nu trebuie luate în considerație. În faza acută de descurci cu ele cum poți dar nu trebuie să te influențeze în deciziile tale și nu trebuie să te superi pe femeie pentru ele.

Femeia indiferent prin care suferințe pare că trece nu va pleca niciodată de lângă un bărbat puternic. Va da niște reprezentații pe cinste, mai ales la început, va folosi toate supterfugiile posibile pentru a convinge dar un bărbat nu trebuie să se lase înduplecat.

Orice șantaj sentimental trebuie respins cu blândețe dar fermitate. O dată cântărite argumentele și o decizie luată  trebuie mers pe acea decizie indiferent dacă ea va fi corectă sau greșită. Nu militez pentru lipsa de flexibilitate, aici e vorba de a face ceea ce crezi. Uneori o decizie pare să se întoarcă împotriva ta dar dacă nimic din argumentele inițiale nu s-a schimbat trebuie să perseverezi, mai devreme sau mai târziu rezultatele vor apărea. Aici femeia poate dăuna cel mai mult. Sunt multe femei care pentru că le lipsește viziunea nu pot susține bărbatul de lângă ele și vor încerca să erodeze permanent încrederea acestuia în idealul său. Asemeni apei în calcar ele vor săpa canale dând dovadă de o îndârjire demnă de un martir. Bărbatul care este lovit de pe două planuri nu mai are mult timp până se va prabuși sub greutatea îndoilelilor.

Datoria unui bărbat este de a merge prin viața pe drumul său. Femeia trebuie să meargă alături de el, astfel ca acțiunile ei trebuie să fie în direcția susținerii bărbatului de lângă ea în orice decizi va lua acesta indiferent dacă îi vor părea bune sau rele. Sunt lucruri ce sfidează logica poate dar un bărbat care simte lângă el o femeie care îl susține va dezvolta un puternic sentiment de responsabilitate. Va deveni mult mai atent la nevoile femeii decât un bărbat care este permanant presat cu aceste nevoie și care își focalizează mai mult forțele să le împace temorar. În timp ce primul face lucrurile din inimă al doilea le face din obligație și calitativ se va vedea diferența.

Pentru un bărbat e nevoie de mult curaj pentru a începe să își croiască propriul drum. A lua această responsabilitate în palme cu adevărat este foarte dureros. Venim din relația maternă în care mama ne oferea sprijin și involuntar continuam ceva din această realție și cu partenera noastră. Îmi pare rău să vă spun  dar nu merge așa. Un bărbat trebuie să privească moartea în ochi clipă de clipă. Numai așa vei putea înțelege pe deplin adevărata importanță a faptelor tale. E un confort fals în a crede că mai ai timp mereu să îndrepți sau să te răzgândești asupra unui lucru. Trezirea conștiinței este un șoc. Orice decizie poate fi ultima așa că trebuie luată în deplină conștiință. Regretele un au ce căuta în inima unui bărbat, se va învăța din greșeli în schimb. Plânsul de milă nu are ce căuta. Frica nu are ce căuta dincolo de faptul că e un avertisment pentru situații periculoase.

Niciodată nu e prea târziu spre a deveni un bărbat adevărat și spre a îți lua soarta în mâini.

De dragul femeii de lângă, trebuie să aveți tăria și să rezistați momentelor ei de slăbicune iar ea la rândul ei va sta alături de voi atunci când veți sovăi și când vă veți simți slabi sau neîncrezători.


Acțiuni

Information

30 responses

29 07 2010
Hestia

Impecabilă analiză. Tot ceea ce spui este valabil mai cu seamă în cazul bărbatului care îşi poartă conştient rolul de conştiinţă în cuplu. Dacă el este mai pe pereţi cu luciditatea spirituală decât femeia lucrurile sunt muuuuuuult mai complicate şi mai greu de gestionat pentru amândoi.

Oricum, felicitări pentru profunzime şi curaj al interpretărilor. Suntem într-adevăr stihinice prin natura noastră 🙂

29 07 2010
VreauUltimulLoc

Ai dreptate si postul e in principal adresat barbatilor. Pe ei ii indemn la constiinta si la responsabilitate.

29 07 2010
Crash

Absolut superb indemn. Poate reusesti sa deschizi ochii unora dintre cititori.

29 07 2010
de citit :) « Lace of my Life

[…] 29 Jul ” blestemul feminitatii in viata unui barbat ” […]

30 07 2010
kaos

cine e insurat, stie exact despre ce este vorba; cine nu, comenteaza aiurea pentru ca i-a placut textul

vul : da, cred ca ai dreptate

1 08 2010
vreauultimulloc

Esti insurat?

30 07 2010
cristina

Feminitatea in viata unui barbat este foarte diferita de femeia din viata unui barbat. Stii ca si barbatul are o latura feminina…uneori foarte puternica. Asta da dilema si confuzie. …si auto-agresivitate. Cam asta simt eu in textul tau. Nu prea te referi la relatii cu fiinte externe si de sine statatoare aici…cu toate ca despre asta scrii de fapt. Se simte un conflict intern puternic…

1 08 2010
vreauultimulloc

Probabil ca e si un conflict intern ca altfel daca esti stabil ca o stanca nu mai cauti nimic, deja stii totul si nimeni nu te poate misca vreodata de pe calea ta.

30 07 2010
pheonix

Buunnn … Am citit si.. am ramas cu un gust amar..
„Datoria unui bărbat este de a merge prin viața pe drumul său. Femeia trebuie să meargă alături de el, astfel ca acțiunile ei trebuie să fie în direcția susținerii bărbatului de lângă ea în orice decizi va lua acesta indiferent dacă îi vor părea bune sau rele.”
Oare de ce se spune ca femeile lupta pentru egalitatea intre sexe, cand ele se simt oricum niste mielusei ce trebuie sa-si asculte stapanul? Evolutia femeii in societate … vorbe goale, cand ramaneti tot consacrate indemnului ca doar barbatul e puternic, iar tu ca femeie trebuie sa urmezi ceea ce el hotaraste. Si nu conteaza ca se vorbeste de relatia de cuplu, ci conteaza ideologia in sine, si anume ca femeia ramane cea care nu stie sa se sustina de capul ei, si are nevoie de un barbat care sa ia deciziile pentru ea.
.. un gust foarte amar mi-a lasat acest articol.. pentru ca sincer speram ca femeia de azi e puternica si capabila sa treaca prin toate reutatile vietii, cu sau fara spijin masculin.
Nu multumesc, nu vreau sa fiu acest gen de femeie. Pot mult mai mult de atat!

1 08 2010
VreauUltimulLoc

Nu sunt in masura sa stabilesc eu locul fiecaruia pe acest pamant, natura isi are legile ei.
Eu nu subordonez femeia barbatului si nici nu gasesc ca e o inegalitate intre ei. Eu am vorbit despre calea barbatului, care poate fi alaturi de o femeie sau solitara. Femeia poat sa faca orice vrea si are capacitatea sa atinga culmi ale puterii sau materialitatii nebanuite dar asta nu o va face fericita.

Femeile care au cunoscut iubirea imi vor da dreptate iar cele care vad intre sexe o lupta vor lupta. Mai aproape de fericire cred ca sunt primele.

30 07 2010
pheonix

Paulo Coelho spunea cate ceva despre femei, si o sa dau aici doar cateva din zicerile lui:

– „Femeile imature vor sa-l controleze pe barbatul din viata lor. Femeile mature stiu ca, daca barbatul este cu adevarat al lor, controlatul este absolut inutil.”
– „Femeile imature il verifica pe barbatul care nu le-a sunat. Femeile mature sunt prea ocupate sa observe ca el nu a sunat”
– „Femeile imature vor sa fie rasfatate si ii spun asta in mod raspicat barbatului lor. Femeile mature ii arata barbatului ce inseamna rasfatul si il fac sa se simta suficient de confortabil ca sa poata raspunde cu reciprocitate fara teama ca-si va pierde barbatia”
– „Femeile imature se indragostesc si vaneaza obiectul afectiunii lor pana in panzele albe, ignorand toate semnalele pe care le primesc si toate realitatile care nu se potrivesc cu iluziile lor dragi. Femeile mature stiu ca, uneori, cel pe care il iubesti nu te poate iubi pe tine si isi vad de ciata lor mai departe, fara amaraciune si furie”

in concluzie… grow up!! Fiti femei mature si nu va mai lamentati ca sunteti femei cu „un caracter mai temător și mai posesiv”, depinde doar de voi cat de puternice sunteti.

31 07 2010
kaos

daca ai citat din coelho, lucrurile sunt instant lamurite

2 08 2010
Sami

ca si cum coelho e un fel de miez? fine ironii mai ai si tu…

2 08 2010
vreauultimulloc

o arde tendentios :))

2 08 2010
leftyjunk

eu zic sa ne trezim, barbatii nu mai sunt barbatii de alta data … educati de mici sa fie luptatori, drepti, viteji, virtuosi, orgoliosi pana la moarte. La fel nici fetitele nu mai sunt educate in ideea de a proteja familia cu orice pret.

Acum toti suntem educati in acelasi spirit ” faci pentru tine”, iar aici intervine personalitatea fiecaruia..si mediul in care a crescut.

Barbatul care a stat mereu dupa fusta mamei, sau hai sa o zic mai frumos barbatul care nu fost lasat singur niciodata ci s-a avut grija mereu de el , acela aproape in 90 % din cazuri va alege o relatie unde i se va va spune ce sa faca, si e normal… pt ca el nu stie sa faca ceva singur (iar placea ideea dar… ..e mai sigur asa )

Ideea de „o fac pt iubita” e falsa in cele mai multe cazuri, o fac din cazua slabiciunilor, o fac pentru un anumit tip de siguranta.

Si luam si cazurile femeilor care cresc auzind in loc de tatal tau este un erou > „barbatii sunt niste porci, nu merita nimic”, eventual mai si vad cum maica-sa isi ia bataie zilnic…. acum pe bune la ce ar tb sa ne asteptam? … e clar ca marea majoritatea dintre acestea isi vor alege o persoana usor de dominat.

Valorile in societate sunt mult schimbate, iar respectul, dragostea, relatia de cuplu, famila nu le mai gasesti peste tot.. Se merge de cateva generatii pe ideea „faci pentru tine”, restul nu conteaza, si avem deja efecte…fie ca ne plac sau nu.

Masculinitatea si feminitatea in esenta se pierd, raman doar niste idei … care sunt prelucrate si ele cat mai frumos pentru a vinde, pentru a fi „perfect barbatesc” ,pt ca tb sa „ai grija de tine” , „pt ca meriti”

3 08 2010
vreauultimulloc

Tu ai descris bine zgomotul din jur dar ce treaba are asta cu noi. Noi suntem stapani pe alegerile noastre si puteam sa depasim toate obstacolele puse de oducatie, toate traumele coplariei si toate minciunile economice care ni se vand. Chiar putem sa fim barbatii si femeile care vrem sa fim.
Nu e ca si cum e mai greu ca alta data si nu e ca si cum e mai bine altfel.

3 08 2010
leftyjunk

tu crezi f mult in oameni, ceea ce nu e un lucru gresit. Fiecare om in parte are calitati, dar nu-i face pe toti eroi. Puterea de decizie e influentata de multi factori.

intr-un fel te admir pt cum gandesti…

3 08 2010
VreauUltimulLoc

Si eu sunt om, cred in ei atata cat cred in mine, nu am vreo iluzie ca as fi deosebit. Adica nu intr-o masura mai mare decat aceea ca suntem toti deosebiti deci in concluzie la fel.
Erou e doar un cuvant, un om nu poate fi cuprins intr-un cuvant. Un om inseamna mai mult decat o amintire buna sau rea pe care ne-o lasa. E un univers ce evolueaza continu, cum unii tind sa il desconsidere eu incerc sa il evaluez pozitiv. Fiecare are adevarul sau si prin prisma sa de multe ori a ales cel mai corect asa ca daca ne detasam putin de orgoliu trebuie sa acceptam ca oamenii sunt fundamental „buni” indiferent cat de mult ne convin noua.

3 08 2010
leftyjunk

„oamenii sunt fundamental “buni” indiferent cat de mult ne convin noua.” nu are nicio treba cu puterea de decizie si factorii care o influenteaza si tu singur ai zis „Fiecare are adevarul sau si prin prisma sa de multe ori a ales cel mai corect asa ”

Ti-am zis te admir pt cum gandesti si nu imi cade nimic daca o repet, dar nu sunt toti ca tine… oricat te-ai lupta si ai crede in ei, precum crezi in tine. Calitatile sunt diferite si ar tb tinut cont de ele, si evaluati in functie de ele. (revenind la post )Degeaba ceri unui om sa faca ceea ce nu e in stare sau nu simte sa faca si degeaba acuzi pe altii pt incapacitatea lui… unora le comod, bine, confortabil sa fie condusi…chiar daca nu ti se pare nimic barbatesc in asta.

3 08 2010
VreauUltimulLoc

Nu le cer eu, ca eu nu am nici o autoritate eu doar spun o concluzie la care am ajuns.
Sa privim lucrurile altfel.
Tu stai cocosat 10 ani si ti se pare normal, deja te-ai obisnuit cu respiratia superficiala cu durerile de spate cu afectiunile care rezulta din asta si care in faza asta incipienta nu sunt foarte grave. Apoi te indrepti o data si observi ca vezi mai departe ca te simti mai puternic ca respiri mai liber. Si spui altuia ba sti ca e mai bine sa stai drept. El se uita nitel ciudat la tine ca e obisnuit cu cocosarea.
Poate ca 10 nu se indreapta dar unu cand e el acasa si se plictiseste incearca si ii place. Inseamna ca a meritat nu?
Adica nu te-a costat nimic si nici pe el sa incerce nu il costa mare lucru. Poate ca daca spuneai ca e doar un alt cocosat s-a obisnuit sa stea asa lasa-l asa nu se indrepta.
Daca doi stau drepti cresc sansele sa stea si al treilea. Nu e vorba de a impinge pe cineva de la spate e vorba de a sustine ceea ce crezi.
Daca gasesti un drum uitat si spui la altii de el poteca devine mai intretinuta. Copiii tai au mai multe sanse sa beneficieze de ea.
In alta ordine de idei asa cum ai spus degeaba ceri cuiva sa faca ce nu e in stare dar si degeaba explici cuiva ca e zadarnic ce simte el sa faca. Nu e un merit ca face ce simti pur si simplu nu poti altfel. Nu toti sunt ca mine dar asta nu e rau ei sustin ce cred ei eu ce cred eu si se creeaza un echilibru e modul natural de a evolua noi alegem caile si natura taie ramurile gresite. Daca lasi doar o ramura si ai pariat prost…

3 08 2010
leftyjunk

3 08 2010
VreauUltimulLoc

Cum explici discutia asta si faptul ca azi am scris postul urmator la care ma gandesc de cateva zile?

3 08 2010
leftyjunk

cred ca ti-am raspuns in mare, in primul comment de aici, reciteste-l si adapteaza-l.

si/sau
Gandeste-te in felul urmator copiilor mici li se spune sa nu mai faca pipi pe ei si sa anunte daca au nevoie. Ei incep sa respecte niste „reguli” inainte de a le intelege.
Mai tarziu li se spune nu ai voie sa te joci la priza pt ca ai sa te curentezi ( ei nu stiu ce inseamna a te curenta)…dar stiu ca nu au voie.

Suntem invatati sa primim noitiuni/ „reguli” si sa le acceptam in prima instanta, iar daca atunci cand esti mic ai dorinta de a cerceta si de a vedea de ce ti se spune sa faci un lucru sau nu .. (cred ca toti ne-am curentat cel putin o data, macar accidental) in timp nu mai poti cerceta totul, nu ai timp si nu mai vezi rostul la tot …prin urmare incepem sa acceptam niste idei de la niste persoane pe care le consideri superioare (apar modelele – mama, tata, invatatoarea)

Mai tarziu nu te mai satisface „o idee/ o parere” iar in functie de ce ai invatat pana atunci, ce ti-a placut si ce nu, iti vei alege grupuri… medii… iar de aici multi se plafoneaza, in cazul cel mai fericit schimba doua 3 gruprui/medii ( cele din :liceu facultate munca) si cam asta e tot.
Ideile au devenit universal acceptate, majoritatea decide. A invata pe dinafara si a accepta e mai usor decat a rationa sau a cerceta pt f multi. (matematica/chimia/fizica nu-s tocmai materii preferate)

Daca tu ai trait intr-un mediu in care majoritatea zice: „bogatii fura”, „capra vecinului trebuie sa moara” este normal sa reactionezi si sa te bucuri intr-o orarecare masura ca si-a lovit unul Bmw-ul…o faci involunatar, esti obisnuit sa gandesti asa. E interesant ca te critici, multi nu o mai fac …raman la ideeile care le-au fost implementate si atat, si oricat ai incerca tu sa-i schimbi tot majoritatea decide. (ex de mai sus. daca sta unul 10 ani cocosat, dar ii sta asa toata familia si toti prietenii…tu o sa fii doar un ciudat care sta drept… dar daca tii neaparat sa-i indrepti ..probabil ai sa reusesti)

3 08 2010
Sami

VUL, am trecut doar sa-ti spun. si eu te admir. 🙂

5 08 2010
R.

Pai, nu!
Treaba asta se aplica doar in cazul in care femeia, hai sa spunem, chiar are o problema cu logica. Dar, dimpotriva femei tari au existat… si casatorite. Un exemplu in acest sens: Maria Teresha. Practic, ea s-a ocupat de toata politica a unui imperiu, pe cand iubitul ei sot se ocupa de… stiintele naturii si procreere (au avut 16 copii!!!).
Dar nici nu tre’ sa fii o femeie de fier ca sa spui ca nu esti dominata. Nu sunt fan Coelho, dar Phoenix a inteles ea bine : cand o femeie are constiinta de sine, este practic imposibil sa devina o fricoasa care are nevoie de certitudini plicticos de banale. Nu spun ca astfel de femei stiu chiar foarte precis (chiar si atunci cand sunt foarte sigure de sine) unde navigheaza (si nici macar nu cred ca barbatii stiu), dar sunt de incredere. In rest, faptul ca sunt mai hotarate decat cele descrise de tine le face mai dificile cand este vorba de decizii…iar intelegerea cu ele depinde de felul in care stie fiecare sa se faca mai bine inteles, de compatibilitate.

5 08 2010
VreauUltimulLoc

Politica, bucatarie tot aia, eu nu spun ca femeia sa se limiteze la o anume meserie.
Eu spun ca barbatul trebuie sa isi descopere drumul sau in viata e vorba de un drum spiritual in primul rand, cand a gasit acest drum va face si femeia de langa el fericita. Iar femeia de langa el inconsitent tinde sa il abata de la aceasta cale. Lucru daunator ambilor parteneri.
Din punctul meu de vedere stiintele naturi erau sfera lui de interes iar ea nu i-a spus bai coaie lasa dreak prostiile astea, ia uite eu conduc un imperiu. Tu ce salariu aduci acasa din prins fluturi la insectar?
E posibil ca in cuplul lor sa se fi respectat toate principile de care am vb aici. Doar au facut 16 copii.

6 08 2010
R.

nu. intr-o relatie, pe locul soferului trece cand unul, cand celalalt, fiecare dupa puterea lui de convingere (valabil in cazul in care femeia stie mai mult decat crize de isterie si lacrimi). asa consider ca este normal. din ceea ce ai scris reiese ca femeia nu are cuvant in fata alegerii pe care a facut-o barbatul, ori il urmeaza pe drumul lui, ori sa-si aleaga singura calea.

6 08 2010
VreauUltimulLoc

Am mai dezbatut asta odata. Intr-un cuplu cum spui tu se se iau decizi alternative dar exista momente cand cei doi pur si simplu nu se pot convinge si deci trebuie sa unu sa se dea dupa celalalt. Atunci cineva trebuie sa decida si celalalt sa mearga pe mana lui.
Eu am observat ca atunci e mai bine sa decida barbatul. Poate asao fi la mine ca sunt eu deosebit dar ma indoiesc. Femeia este deseori prudenta si se teme de necunoscut in timp ce barbatul e mai dispus sa mearga inainte. Bine asta cand barbatul e suficient maturizat.

18 08 2010
sorin

He he, aspru, aspru ai ramas 😀

21 08 2010
VreauUltimulLoc

Doar cu mine.

Lasă un răspuns către de citit :) « Lace of my Life Anulează răspunsul