Estetica urâtului…

14 06 2010

Am o curiozitat personală.

Întâi să “premizionăm” ecosistemul de valori subiective pentru a știi cu ce noțiunii jonglăm pe pânza electronico-digitală.

“Io” sunt de acord că toți oamenii sunt frumoși în felul lor. În alta ordine de idei cine spune că din punct de vedere estetic toți oamenii sunt frumoși e ușor ipocrit. (sau sunt eu un bășit cu nasul pe sus și plin de figuri și nu pot procesa acest concept)

Până la urmă îmi asum riscul de a fi prost înțeles dar eu zic că unii sunt urâți. Nu văd în asta un defect, urâțenia nu e ceva stigmatizant dar e o poziție pe o scara într-un sistem relativ. Bun acum încercând să înțeleg un pic treaba asta am ajuns, în urma unei generalizari neprofesioniste, la concluzia că dacă ești gras are tendința să te tragă puternic în jos pe scara esteticii.

Am văzut și oameni grași și frumoși doar ca mai puțini. Nu folosesc ca argument gusturile mele subiective ci mă uit în natură și văd că omul nu a fost făcut să fie gras. Grăsimea (nu vorbesc acum de 5 10 kg în plus) e pentru urs când se duce la iernat, omul gras e 99% un lacom.  Asta e alegerea  lui  așa că și noi avem dreptul la alegerea noastră. Iar alegerea mea e că un om care e lacom consumă resurse din resursele întregii umanități de o manieră inegală și distructivă. Așa că un gras nu e obiectul compasiunii, e doar un om hrăpăreț, nu îl judec dar nici nu îmi pasă dacă leșină pe scări când nu merge liftul nu îi dau locul în tranvai că nu e bolnav, așa îi place lui, să o ducă cu toate fețele monedei.

Așa bun, deci poți fi urât din naștere sau pentru că ești hulpav și ti-o faci singur. Nu mă interesează motivul și nu voi spune ca cineva e frumos din politețe nici dacă e un bebeluș de 1 an și e mă-sa de față. Acum asta cu urâțenia nu e ceva subtil nu e ceva cu poate. Pentru cineva neafectat de cataractă se vede clar dacă unu e urât. Când ești frumos sau foarte frumos e discutabil când ești mediu la fel, dar la urât cam oricine nu e deviat sexual vede la fel.

Deci te uiți în oglindă și știi și tu că ești urâțel. Acum te duci să îți iei haine.

Explicați-mi și mie care e combinația(în sfârșit curiozitatea). Tu mergi la magazin iei pe tine niște haine si te învârți pe lângă oglindă. Ce crezi că se va întâmpla? O să devi brusc frumos?

De ce faci eforturi zadarnice să iei haine de firmă??? Crezi cumva ca sigla de la nike te va transforma dintr-un butoi cu o față de masă pusă pe el într-o prezență angelică?

Pula mea, e un efort zadarnic, în loc să te bucuri că ai scăpat de o grijă tu tragi șuvița de par de pe dreapta pe stânga. Orice deviere de la următorul comportament e fix consum de energie.

Mergi la magazin tragi o cârpă pe tine te apleci să verifici dacă te strânge pe undeva, dacă nu atunci spui o luam și ieși. Repetă după mine O LUĂM!

Nu cum îmi stă? Îți stă la fel de nașpa ca totul hainele nu fac minuni în cazurile disperate. Dacă ai 1,50 cm si 100 kg negrul nu te mai face să pari slab, te ajută să transpiri. Dacă ești muma pădurii nu există pereche de cercei care să merite banii. Mergi pe ieftin și practic. Ca bărbat înțelege că haina nu face pe om decat până la o limită. Ai 100 de ani d&g nu te mai face apetisant, versace sau alte figuri, atârnă 1000 de euro de mâneca unui costum ieftin și poți considera ca ți-ai spus ideea.

Până la urmă fiecare face cum îl duce capul dar aștept cu interes explicația pentru aceste gesturi inutile și costisitoare. E din neacceptarea unei realități care se urcă pe tine sau e un secret pe care nu l-am patruns eu încă? Se uită cineva și zice mamă ce monstru îmbrăcat frumos l-aș lua acasă? Sau mama ce urât ești dar ești cu haine de firmă(există alte moduri de a arăta că ai bani).

Acțiuni

Information

19 responses

14 06 2010
volent

draga, eu nu le am cu hainele de firma. insa pot sa-ti spun cu mana pe inima ca daca apara Brad Pitt imbracat in tricou mulat pe pept din plastic (tricoul), cu pantaloni negri bufanti si pantofi cu ciocul intors+soseta alba…vomit si fug. insa daca e unul ca…nush ce exemplu sa dau…unul uratel dar imbracat cu bun gust, atunci il studiez cu interes.
bine..pt Brad mai am o variata: il dezbrac:)))))))))))))))))))))))

14 06 2010
VreauUltimulLoc

deci vorbim de oameni frumosi sau uratei dar daca e in afara esteticii nu se mai pune problema de haine. (uratel pt multe femei inseamna bine)

14 06 2010
simplis

mi s-a’ntamplat de cateva ori in viata sa merg pe strada si sa-i vad pe toti urati, diformi, asimetrici, plini de defecte etc. In sensu ca vedeam unele pe care in alta zi le-as fi catalogat drept bunaciuni si care acum erau urate. probabil ca asa si sunt. stii ca lumea e haotica rau si noi o ordonam sa ne fie mai usor. Cam asa cred ca sta treaba si cu frumusetea.

15 06 2010
VreauUltimulLoc

Frumusetea e discutabila dar uratenia nu, parerea mea.

14 06 2010
Crash

bine ma ca esti tu frumos :))

15 06 2010
VreauUltimulLoc

E irelevant cum sunt, poate ca sunt urat si de-aia imi dau cu parerea ;).

15 06 2010
Crash

nu e irelevant. si daca erai urat nu cred ca scriai postul. si sa-ti spun. frumusetea vine si din interior. ce, n-ai vazut oameni urati, dar frumosi? sau oameni frumosi, dar urati? intelegi tu ideea.

15 06 2010
VreauUltimulLoc

Inteleg perfect si sunt de acord, eu spun ca e pierdere de vreme sa te cochetezi in oglinda si sa alegi haine „frumoase” cand tu estetic esti in afara scalei de masura (situatii evidente pentru orcine cu ochiul liber nu zic de cazurile discutabile).
Observ doar un penibil de situatie si incerc sa inteleg de unde vine. Din neacceptare a realitatii sau poate are o ratiune care imi scapa. Asa ca vreau sa ma destept si eu.

15 06 2010
Crash

vine mai ales din incarcatura culturala de proasta calitate cu care suntem bombardati prin media. vine din proasta intelegere a unor modele suprarealiste pe care le vedem prin mall-uri. vine din prostia de a nu discerne singuri lucrurile. vine din atatea aspecte superficiale cu care tratem viata si existenta in general evitand sa gandim in profunzime. (observi ca ma includ si eu in categorie)

16 06 2010
Karina

heh, asta ma intrebam si eu zilele trecute…de ce femeile urate (cu spume:P) se imbraca, aranjeaza, machiaza incat sa para sexi. rezultatul e intotdeauna patetic. absolut patetic. ma depaseste, nu reusesc sa inteleg daca ele chiar cred ca cineva le gaseste mai atragatoare. mie una mi se par dezgustatoare, niste feme care nu se accepta, nu isi accepta conditia si ma bruiaza vizual.

de oamenii grasi nici nu mai vorbesc, sunt un mic hitler, toti ar trebui sa dispara:P. ma deranjeaza prezenta lor in aria mea vizuala, darama esteticul din jur, ma ingretosez cand le vad suncile atarnand si cand le simt transpiratia de oameni grasi. ma deranjeaza sa fiu inghesuita in scaunul din avion de suncile unor nesimtiti, ca pana la urma asta sunt, niste nesimtiti, fara pic de respect pentru ei insisi si pentru cei din jur.

16 06 2010
VreauUltimulLoc

Pe mine nu ma deranjeaza si nu ma bruiaza vizual. Fiecare traieste dupa alegerile proprii dar nu inteleg sensul impachetarii cacatului in staniol.

16 06 2010
ceacarete

In legatura cu cei grasi, ma rog, obezi, nu zic nimic, caci e o alegere pana la urma teoretic personala.

Insa, eu una consider ca esti putin cam rautacios cu cei noi, muritorii, adeca astia uratii.

Te intrebi probabil daca haina il face pe om, daca il schimba, daca… piuma mea?

Ei bine da…

Ca unii si unele inteleg altfel acest lucru e doar din cauza sutelor de mesaje ce le absorb in fiecare zi din diferitele publicitati si etc. Pentru ca ei considera ca asta e singura lor modalitate de a sustrage privirea celorlalti asupra asa ziselor lor non calitati fizice.

Cu toate ca… cine e urat si cine e frumos? Eu cred ca e doar o chestiune de a privi situatia, caci, de cei ce se nasc cu diferite malformatii, mai bine zi doamne pazeste.

Restul sunt normali, iar a lor asa supranumita uratenie poate fi tratata printr-o alegere corecta a vestimentatiei, alimentatiei, si a machiajului in cazul femelelor.

Parerea mea…

Am vazut fete considerate incredibil de urate ce, imbracate asa cum ar trebui, aratau incredibil – oricum, schimbate considerabil, in sensul bun. La fel se aplica si in legatura si cu machiajul si cu orice alta actiune de ingrijire si infrumusetare.

Nu cred ca exista persoane urate sau frumoase. Ci doar stiu cum sa isi puna in avantaj calitatile fizice, si sa isi ascunda acele aspecte ce i-ar dezavantaja net.

Ca sunt unii care exagereaza… cred ca nu mai tine nimic de exterior, ci mai mult arata un buboi la neuron.

16 06 2010
VreauUltimulLoc

Am scris destul de clar ca nu vorbesc de cazurile discutabile (acolo sunt de acord din haine mai scoti ceva). Vorbesc de cele disperate unde e evident ca e pierdere de timp .
Nu nu sunt putine cazuri disperate caci combinatia mortala varsta natura si greutate aduce destule persoane in acea plaja. Pe aia nu ii inteleg de ce mai incearca si nu scot esteticul din ecuatie.

18 06 2010
ceacarete

pentru ca fiecare are dreptul de a arata mai bine, chit ca teoretic nu mai au nici o sansa. Dar, parerea mea e ca ar fi pacat nici macar sa nu incerce. De ce sa iti pui punga in cap si sa zici „asta e” cand poti inca sa mai incerci olecutica 🙂

18 06 2010
vreauultimulloc

http://www.uglypeople.se/showpic.php?id=102

Spune-mi tu la exemplul de mai sus cum ar mai putea ajuta hainele?

18 06 2010
ceacarete

http://www.uglypeople.se/showpic.php?id=106

tipa din poza asta de exemplu, daca si-ar ingriji tenul, si-ar albi dintii, si-ar colora putin sprancenele cu o culoare putintel mai inchisa, ar mai slabi putin- macar putin, cred eu ca ai privi alta persoana. Si ar trebui sa isi penseze altfel sprancenele, da… 🙂

Si m-am uitat si la alte poze, dar m-am plictisit repede.

Nene VUL, chiar, dar chiar nu pot sa iti dau dreptate.

Daca e sa excludem din start cazurile in care chiar nu ai ce face – gen malformatii, boli s.a.m.d., atunci, totul tine de capacitatea personala a individului de a-si pune in evidenta partile cel putin normale, si de a-si ascunde defectele si etc.

Si mai era un nene pitic pe acolo slab cu palarie de capitan sau ce era chestia aia… si daca nenea ala facea putina sala, sport whateva’ atunci nu ar mai fi aratat atat de … hilar, sa zicem…

Si etc…

18 06 2010
ceacarete

plus ca, ar trebui sa te „legi”de cei ce duc estetica la ridicul, nu la cei pe care natura nu i-a inzestrat cu „darurile” oamenilor cu aspect fizic cel putin normal

pentru ca, daca te-ai fi nascut si tu cu dintii strambi datorita unei malformatii arcadice, sau clapaug sau cracanat si mai stiu eu cum, probabil ca ai fi vazut altfel problema

si as mai spune, dar, m-as lungi

18 06 2010
VreauUltimulLoc

Ma asteptam sa fiu inteles gresit.
Indiferent cum te-ai fi nascut e vorba de eficienta, hainele pot sa faca ceva dar nu minuni.
Cand spui daca ar mai slabi putin sau ar schimba parul dintii etc sunt ar face o operatie estetica deja astea sunt schimbari de fond. Eu am zis de haine si spun ca mi se pare consum inutil de energie.
Plus ca am specificat ca e posibil sa nu pricep eu unde e șmenul și ca astept lamuriri.

18 06 2010
ceacarete

pai, si cu hainele e la fel
caci daca ai un ten mai deschis arati aiurea daca te imbraci cu negru.

daca ai picioarele scurte arati ca dreacu daca porti bluze scurte si stramte

daca ai tenul masliniu arati ca naiba in rosu si bla bla blabla…

Sunt o multime de siretlicuri care ajuta sa iti estompeze anumite defecte fizice

Si da, daca esti gras. chiar si obez, nu negrul slabeste, ci ar trebui sa porti haine care sa atraga atentia asupra altor chestii – gen haine cu imprimeuri, modelele clasice si drepte nefiinde deloc indicate

si sunt o gramadade alte chestiuni

dar, nu, nu hainele de firma te schimba. acest lucru e doar urmarea efectelor publicitatii fata de un neuron credul si idiot

ci pur si simplu hainele… hainele care intr-adevar ti se potrivesc …

si nene draga, esteticul nu tine numai de haine, ci si de atitudine, pozitia corporala, ingrijirea corporala si etc

esteticul e un tot,si da, hainele ajuta enorm – daca stii cum 🙂

Lasă un răspuns

