De ce eu?

11 05 2010

Eu mai mereu când scriu pun o problemă pe tapet. O problemă și o soluție pe care am găsit-o până atunci la aceea problemă. În aceeași măsură aștept și alte sugestii și păreri, că nu dețin eu cheiile înțelepciunii. Uneori la soluția mea nu spune nimeni că nu e bună sau ca există alta mai eficientă ci se răspunde cu o întrebare. De ce eu? De ce să fac eu pasul?

În general nu trebuie să faci TU pasul. Pasul înainte îl face omul care simte că nu e bine unde stă și care își asuma locul lui în propria viață.

Omul care își asumă responsabilitatea pentru viața lui nu pune pe cântar dacă e datoria lui sau a altuia să mearga el înainte. Pur și simplu merge și evoluează. Așa că dacă vezi o soluție la o problemă ce te roade și te întrebi de ce să faci tu primul pas atunci de fapt nu ești pregătit să ieși încă din acea situație. Așa că plânge-te în continuare că e greu și că ești neînțeles că oricum tu nu ai nevoie decât de a fi compătimit și de atenție.

Până nu te plictisești de rolul ăsta de milog în viața ta, de copil alintat ce e lăudat de toți dar pus să se culce forțat și îmbracat în haine de paradă ce nu îi mai permit să se joace… continuă așa.

Nici un om care caută soluții nu își mai pune întrebarea dacă soluția la problema lui nu ar trebui aplicată de altul, pentru că mai e cineva afectat de aceeași situație. Maturitatea e o calitate care se câștigă, nu vine cu vârsta sau cu experiența. Maturitatea vine cu dorința de a fi tu și de a creea viața ta după capul și sentimentele tale. Dacă ești puternic nu te mai întrebi de ce nu e altul mai puternic ca tine, acționezi.

Când șovăi în fața acțiunii din frică sau cum îți place să te minți “pentru că nu e responsabilitatea ta” nu e ceva rău. Asta e nivelul tău actual. Ești un copil și vrei să fii tratat ca un copil.

Ne place să vorbim de noi ca entități dar 90% dintre noi suntem un melanj de cuvinte auzite de la alții.  Cuvinte ce ne suna eroic în minte așa că le repetăm și noi sperând că asta va schimba forma noastră în ceva măreț. Nu merge chiar așa trebuie să crezi în cuvintele pe care le spui ca să funcționeze sistemul.

Iar a crede în ceea ce spui tu este magia care face ca lucrurile să se întâmple. Atunci când crezi nu mai întrebi: de ce eu?

Nu e ca și cum să fii tu ăla care decide, ăla care acționează e o corvoadă. Să fii tu ăla care face și ăla care hotărăște conform cu inima lui e viața ta. Ala e momentul în care lași amprenta ta, A TA prin lumea asta.

Așa că întrebarea nu e de ce eu? Întrebarea este de ce altul? Tu ai primit informația, tu ai luat alegerea, tu ai făcut lucrurile să se întâmple și tu îți asumi responsabilitatea pentru ele.

Nu există prea greu, pentru că orice greu e de mii de ori mai ușor decăt greul de a nu face ceea ce simți, ceea ce te reprezintă.

Nu se plânge nimeni că e greu să respire zilnic, chiar și în somn ce naiba nu e greu? Respirația e alegerea ta conștientă să traiești. Dar o faci atât de des încât devine o a doua natură și uiți de ea. Dar îți aduci repede aminte atunci când primești o veste care îți ia respirația că trebuie să alegi să respiri.

În concluzie atunci când spui de ce eu? Înseamnă că respunsul este nu, nu tu. Tu mai ai de crescut. Stai comod în paie acolo cât mai vine cineva să îți dea mâncare în cioc.

Asta nu e un reproș și nu e un post în care să spun că așa nu e bine și așa e bine. Nu, e doar un post în care spun un truism. Pe care cei care nu au nevoie de el îl înțeleg și cei care nu au ajuns la nivelul de a fi adevărul lor nu o să îl înțeleagă. Singurii cărora le poate folosi sunt cei care sunt la limită. Cei care caută singuri, cum să se ajute. Iar pe aceia îi poate ajuta sub forma de a le scurta căutarea că de gasit oricum vor gasi și singuri mai devreme sau mai târziu acest adevăr simplu.

Acțiuni

Information

16 responses

11 05 2010
anaid

o iau punctual desi nu cred ca pentru tot postul, dar ma reintorc.
1.”Pasul înainte îl face omul care simte că nu e bine unde stă și care își asuma locul lui în propria viață” – partial de acord- pasul inainte ori il faci in urma unui sut in cur, ori pentru ca iti pare treapta urmatoare o provocare si-ti testezi calitatile.
2.”Așa că plânge-te în continuare că e greu și că ești neînțeles că oricum tu nu ai nevoie decât de a fi compătimit și de atenție.”- e lipsa de asumare sau un strigat de ajutor dar de cele mai multe uri e ” lacrima care capteaza mila”(imi place sa-i spun asa, pentru ca e mai omeneste sa te ridici din groapa in care ai cazut sa te scuturi si sa nergi mai departe )
3.Deoarece maturitatea presupune o gândire proprie şi sigură care nu poate fi influenţată. Siguranţa de sine e o calitate, care zic eu, este extrem de importantă în procesul maturizării deoarece, în zilele secolului 21 mulţi vor încerca pe parcurs să ne schimbe opiniile, ideile, părerile, astfel încât ei să fie favorizaţi.Maturitatea, presupune mai presus de toate acceptarea ideii că suntem pe cont propriu şi că trebuie să ne descurcăm singuri, fără ajutorul părinţilor sau al familiei. De asemenea, odată cu înaintarea în vârstă, oamenii capătă experienţă şi acceptă cu mai mare uşurinţă necunoscutul, fiind mai deschise la risc şi căpătând, prin urmare, curaj.
Adulţii tratează problemele, mai uşoare ori mai simple, fără o teamă majoră de eşec, cum fac majoritatea adolescenţilor. Gândirea pozitivă este un atuu pe care îl deprindem cu toţii la vârsta maturităţii şi care ţine mult de încrederea în forţele proprii.

o seara placuta, lectura a fost pe masura. ;).

12 05 2010
VreauUltimulLoc

Adolescentii crezi ca au o teama majora de esec?

12 05 2010
anaid

nu stiu sa-ti spun daca constientizeaza teama de esec ,dar faptele asta spun.

12 05 2010
Crash

prea multe intrebari. de prea mutle ori. pasii inainte sunt naturali. sunt convins totusi ca te-ai surprins stand pe loc o vreme si intrebandu-te in ce directie sa o iei. si sa nu veniti voi (anaid!) sa-mi aberati mie ca sunteti de fier, de piatra si n-ati avut niciodata nevoie de un umar pe care sa picure lacrima aia. asta nu inseamna stagnarea in locul respectiv, ci umanizarea unora dintre noi.

12 05 2010
VreauUltimulLoc

Crash eu nu iti aberez ca sunt de fier si ca nu am nevoie de un umar pe care sa plang, am accentuat ca dc vrei sa faci asta atunci asa sa faci.
In alta ordine de idei plansul nu a incurcat niciodata la mers.
Ceea ce am spus in post este ca atunci cand pui intrebarea de ce eu, de ce sa fac eu pasul asta, de ce nu face celalalt primul pas, atunci tu nu vrei de fapt sa iesi din situatie ci doar vrei sa atragi atentia prin lamentariile tale.
E doar un post de constientizare.

12 05 2010
anaid

multumesc VUL, m-ai scutit de o lunga explicatie pe care tocmai ma pregateam sa i-o servesc lui crash.

12 05 2010
Crash

Eu sunt de acord cu tine, VUL, in ce-ai scris, cu anaid nu eram de acord in totalitate. Pana la urma am ajuns noi doi la un consens. Se pare ca exprimarea mea e teribil de deficitara in ultima vreme. Nu reusesc sa ma fac intleles. Schimb directia si poate iese ceva.

12 05 2010
candyyshop

problema lipsei de probleme cauzeaza obsesii. si insomnii.

12 05 2010
Adelina

:)) A avut cineva rabdare sa citeasca asa ceva?

12 05 2010
anda

de ce am ajuns eu sa citesc aberatiile astea?? de ce?:)

12 05 2010
anaid

@ adelina, draguta de tine, cine te opreste sa citesti cancan-ul? are niste poze interesante. 🙂
@vul, cat de insensibil poti fi la nevoile domnisoarei?! baga niste poze cu pisici in calduri, poate se mai linisteste demoazela 😉

12 05 2010
Crash

@adelina bubulina: cata minte sa ai sa comentezi aici daca n-ai bunul simt sa citesti ce scrie? Asta nu e un blog pe care poposesti sa-ti arunci comentariile si nici un tabloid de scandal. Aici se gandeste si tu nu pari sa faci parte din categoria asta. Asa ca de ce nu-ti iei tu catrafusele sa te muti mai incolo spre centura blogosferei?

@vul: nu m-am putut abtine. iarta-ma, te rog!

12 05 2010
VreauUltimulLoc

Nebunilor lasa-ti fata in pace =)).
Nu mai are voie omul sa fie critic? Daca nu i-a placut, nu i-a placut, e dreptul ei sa zica.

12 05 2010
Crash

n-a zis ca nu i-a placut, asta ar fi fost de inteles :))

13 05 2010
Cristescu Bogdan

Ca să mă conformez articolului (ideii) îţi spun că mă doare-n cot de ce ai scris tu, nu mă vizează şi nici nu spun „de ce eu” că nu sunt singurul. Oricum, jorjette spune „articolul ăsta nu am reuşit să îl citesc … nici nu ştiu ce a spus acolo” iar eu sincer, l-am citit dar mă doare-n cot (figurativ vorbind).

Ce zici de un complot; am materiale necesare, despre cum a fost ales noul mare maestru al masonilor … facem un articol la tine pe blog?

13 05 2010
VreauUltimulLoc

Articolul asta nu e pentru tine tu si jeorjet nu sunte’i in categoria asta a lui de ce eu. Voi sunteti in categoria celor care vor sa faca ei tot ce tine de viata lor.
Discutam despre material si daca o sa mi se para si mie plauzibil ce scrie acolo facem ce vrei tu.

Lasă un răspuns

