Vizualizator de date

25 04 2010

Am ceva ce vreau să vă arăt.

Am descoperit recent un soft de vizualizare date TableauSoftware . E un instrument folosit în BI (business intelligence). Ceea ce este impotant este că tipii ăștia sunt numarul 1 mondial deși nu prea s-a auzit pe la noi de ei, iar aspectul în care ei sunt cei mai buni este ușurința în utilizare. Eu m-am jucat puțin cu el și mi se pare destul de facil de folosit. Nu trebuie să ai cunoștințe prealabile, tragi și tu cu mausul de alea pe acolo și în câteva încercări îți ies chestii frumoase.

Nu știu să vă spun care sunt exact avantajele în a folosi așa ceva în mediu Enterprise, față de competitorii lor, dar ceea ce ne intereseză pe noi este ca au o varianta gratuită. Această variantă permite conectarea la surse de date nerelaționale cum ar fi fișier xl sau format csv . Fiecare a avut odată nevoie de a face niște reprezentări grafice ale unor seturi de date iar acest soft chiar poate să o facă frumos și ușor.

Până acum tot nu este ceva despre care să vă povestesc pe un blog ce nu e cu specific tehnic. Ceea ce cu adevărat este interesnt legat de acest soft și de versiunea sa gratuită este că poate fi folosi destul de deștept de către blogari. Mai exact o dată cu descărcarea de la adresa pusă mai sus a programului Tableau Public îți creezi și un cont la ei pe sit. Fără a completa mai mult de o adresă de mail și o parolă poți salva apoi analizele tale de date pe un server al lor și aceste analize devin accesibile de pe internet. Ele pot fi puse în orice blog ce permite cod de tip java-script din nefericire wordpress.com nu suportă așa ceva dar blogspot da. Veți obține niște grafice interactive cu care utilizatorii se pot juca și analiza mai mult decât dacă ar fi fost niște simple poze.

Pentru a vedea despre ce e vorba puteți intra aici, este evoluția grafica a unui program de forță, în partea de jos a postului.

Nu știu câți dintre voi vor găsi acest instrument util in viața de zi cu zi (profesională/școală) sau în activitatea lor de blogari dar eu l-am găsit interesant.

Nu știu de ce dar am o vagă banuială că cineva va face curând o analiză mai interesantă chiar și doar de dragul de a se juca cu cifrele cum a făcut și eu.


Acțiuni

Information

6 responses

25 04 2010
Jorjette

Vagă impresie, ha?
Informaţia a ajuns unde trebuia, de acum înainte vom vedea dacă se adevereşte bănuiala….

25 04 2010
Cristescu Bogdan

Tu chiar crezi că mă plictisesc?
Îmi place că are limba română şi că dacă ai chef să fii bun în ceea ce faci, te ajută enorm de mult când stai şi contemplezi la cum să mai „creşti”, timp în care cineva îţi face munca cu conţinutul pe site-ul tău.

Fiind vorba între noi, ca şi blogger, prea puţin contează aceste grafice. Eventual să ştii dacă desfaci o sticlă de şampanie, când să o bei (afli din grafice când vine bonusul cel mare, şi poţi să bei din timp), în rest nu te ajută softul ăsta decât dacă te plictiseşti şi nu ai chef să mai scrii pe blog.

Nu mă mai chema ca să-mi faci reclamă🙂 (sau cheamă-mă)!

27 04 2010
VreauUltimulLoc

Ma, treaba cu traficul a fost doar un mod de a il folosi ca aia am gasit eu ca sursa de date. El poate fi folosit foarte frumos pentru a prezenta o idee sustinuta de cifre.
Sunt multe exemple mult mai interesante pe net despre cum a fost folosit pe bloguri. E doar un instrument de vizualizat date, nu are legatura efectiv cu nici un tip de date.

26 04 2010
mama_lu_VreauUltimulLoc

manca-l-ar mama de corporatist..

26 04 2010
Crash

pe ce segment e pe primul loc? ca si ClickView se lauda ca e pe primul loc. si chiar daca e ceva mai greu de utilizat in sensul ca trebuie sa ai notiuni elementare de SQL, e o unealta exceptionala si foarte puternica.

26 04 2010
VreauUltimulLoc

Pe usurinta in utilizare si pe grad de adoptare in randul utilizatorilor, din ce am auzit eu.
Probabil ca e intrecut la putere de alte softuri mai complicate dar cum spuneam nu discut acum de avatajele de a folosi asa ceva in mediu enterpsie fata de alti competitori. Ideea e ca au varianta free si poti sa il folosesti in bloguri.

Lasă un răspuns

