Obiectiv

14 04 2010

Uite unde vreau sa ma duc.

Maraton moieciu

Obiectivul meu e să-l termin. Adică cca. 42 km în 9 ore.

Ca antreanamente, anul asta, am făcut până acum 4 alergări de aproximativ 10 km bucata deci nu sunt prea antreanat.

După fiecare am facut febră musculară moderată și m-au durut articulațiile șolduri, genunchi așa că nici nu sunt prea pregătit nici muscular nici ca anduranță articulară.

Am un regim preponderent vegetarian așa că nici aici nu stau bine cu ce recomandă lumea.

Acum, dacă cineva se pricepe să îmi dea și mie niște sfaturi care să mă ajute în a realiza obiectivul =)).

Metode de antrenament (deși din ce am citit acum ar fi momentul să intru în perioada de a scadea intesitatea :D) alimentație etc.

În rest merg pe nebuneală. Start ….

Acțiuni

Information

19 responses

14 04 2010
ceacarete

cea mai buna metoda de antrenament e antrenamentul in sine… lojic… alearga, alearga, alearga.

Pentru a scapa de durerea musculara ia o aspirina imediat dupa. Teoretic ajuta. Dar eu nu am incercat asta niciodata.

Din punctul de vedere al alimentatiei: carne: macar o portie pe zi.

Renunta la dulciuri, cat se poate, chiar daca se spune ca iti da energie. Nimic mai fals. Cu cat bagi mai multe dulciuri, cu atat organismul tau va incetini.

Ia vitamine, complexe de vitamine, logic… plus, o data pe zi cate o pastila de gin-seng.

Cel mai indicat e sa te antrenezi dimineata, aproape pe stomacul gol: mananca 5 biscuiti simpli cu o bucatica, doua de rahat. Atunci vei da ce e mai bun din tine, si organismul tau se va bucura mai mult.

Nu incerca energizantele ce se vad pe la tv. Sau cel putin ce le vad eu pe aici. ma rog…

Ca si metoda practica de antrenament… alearga, chiar daca pe distante mai mici [cca12 km, nu 10 cum ai facut tu] dar nu pe un loc drept, ci pe un plan denivelat. Incet, fara graba. La inceput nu timpul e important. Ci cum se simte prganismul tau dupa.

Vei vedea ca in curand, dupa vreo 5 reprize, vei alerga aproape ca o caprioara, fara sa simti cine stie ce efort.

Cand te vei simti in forma, alearga pe caldura, gen dupa-masa, echipat corespunzator, bineintele.

Daca nu iti place caldura, totusi, alearga, distante mai mici gen 5-5 km, la inceput, cu greutati legate pe picioare gen 2-3 kg. Cand vei alerga fara vei zbura.

Si ar mai fi mai multe, dar cred ca e destul momentan.

Bafta

14 04 2010
VreauUltimulLoc

Sfaturile tale sunt toate bune si le-as urma cu placere dar mai am 2 saptamani fix. asa ca e cam tarziu =)).
Eu am alergat circa 8 km si reprize de scari dar trebuie sa am mare grija la febra ca nu imi permit sa fac acum febra.
Din ce am aflat recent febra musculara puternica nu e buna. Practic nu e data de acumulare de acid lactic in muschi cum se credea ci durerea e data de ruperea microfibrelor musculare. Deci alergam, alergam s-a transofrmat in alergam apoi 3 zile pauza.
Vitaminele ar fi bune sa imi iau de la farmacie, de carne nu ma apuc acum dulcuri consum moderat in ultima vreme.
Dimineata e bine sa faci sport? Ca eu citisem ca nu e indicat ca ai tensiunea ridicata si nu stiu ce forjezi pe acolo gen inima si alte rahaturi d-astea.

14 04 2010
ceacarete

Doar doua saptamani? Baga vitamine cat poti… indicate ar fi cate una dupa fiecare masa si la pranz ginsengul.

Febra musculara nu e moarte de om. Inseamna doar ca organismul tau nu e obisnuit cu miscarea si toti muschii iti sunt atrofiati.

Durerea musculara f puternica draga nene se numeste intindere musculara. In acest caz iti recomand un masaj PUTERNIC cu spirt… o sa puti, dar ajuta. Si o sa te doara ca dreacu, asta daca e intr-adevar intindere musculara. Daca e numai febra fa bine si nu te opri din antrenamente, altfel, logic ca o vei avea si reavea la nesfarsit.

Btw, masajul, in cazul unei intinderi musculare, trebuie mai intai sa fie incet, pe tot corpul, dupa aceea incet sa se insiste pe zona „rupta”, si, cu incetinitorul sa maresti puterea cu care se face masajul. Daca doare totusi mult prea tare, rezuma-te la masajul incet, fara apasari puternice, pe cat se poate pe directia fibrei musculare. Bea lapte cu ou, si asteapta ca spirtul sa isi faca efectul.

Si incearca alergatul cu greutati. Chiar daca esti pe ultima suta de metri, dar imi vei da dreptate dupa.

14 04 2010
VreauUltimulLoc

Am experienta cu febra si eu mergeam pe principiul ca febra cu febra trece dar ultimele pareri sunt ca nu e bine asa.
Oricum nu muscular ma tem sa nu cedez ci articular.
Atunci cand se instaleaza oboseala incepi muschii nu mai sustin cum trebuie articulatiile si plus ca adrenalina si incalzirea iti scade sensibilitatea la durere asa ca e usor sa te accidentezi.
Oricum multam pt sfaturi o sa le bag la cap pentru viitoare obiective.

14 04 2010
octavian

Uite un cadru adecvat in care sa (nu) spui vreauultimulloc 🙂
Succes >:D<

14 04 2010
VreauUltimulLoc

Merci acum intrecerea e cu mine si cu dealurile :).

17 04 2010
octavian

Voiam sa verific inainte, sa nu zic o prostie, dar am fost azi dimineata si am alergat – eu dupa 3 km sunt mort. Acum urmeaza 2 zile de zacut ;-)) Ma bucur sa aflu ca exista limite umane pe care altii le depasesc!

17 04 2010
VreauUltimulLoc

Le depasesc unii in asa hal de pare ca nici nu exista.

14 04 2010
ceacarete

@vul: am facut sport aproape 12 ani, si, chiar nu pot sa dau dreptate ultimelor cercetari/voci/pareri etc.

Daca iti este frica de articulatii, fa streching in astea doua saptamani. Altceva chiar nu te poate ajuta mai mult. Strechingule special pentru articulatii so…

16 04 2010
mama_lu_VreauUltimulLoc

asa cum zice cineva mai sus „mananca 5 biscuiti simpli cu o bucatica, doua de rahat…”…
credeam ca e vorba de un mod nou de alimentatie..pasta il stie si el de mic..

16 04 2010
VreauUltimulLoc

Buna, buna asta =))!

16 04 2010
volent

capriorule, da-o drecu da treaba, tu te antrenezi in aerul asta mizerabil din Bucuresti! tu stii ca la Moeciu e cel mai curat aer din Romanica? o sa te doboare dupa 3 hai 4 km. daca esti mai ambitios din fire , rezisti (la cat zici ca te-ai antrenat aici) maxim 6 km:)) succes si sa ne zici cat ai alergat:)))

16 04 2010
VreauUltimulLoc

Deci gata m-ai intaratat, auzi 6 km.
Pai cand vin eu cu instalatia colmatat de smog. Dupa ce tuseste motorul de doua ori intra imediat turbina. Inspir aerul ala prin piele, nici nu e nevoie sa il trag in piept.

16 04 2010
volent

hai ca te-am incurajat:))))))))))))

23 04 2010
anaid

cu antrenamentul asta cam greu sa ajungi in China, poate doar la aeroport. 🙂

23 04 2010
VreauUltimulLoc

Bun si acolo dc ajung la ora cuvenita 😀

23 04 2010
anaid

tu aleraga, sper sa reusesti. si mai taci , acu’ citesc! 😉

23 04 2010
VreauUltimulLoc

vad

23 04 2010
anaid

am ramas in urma de la ala cu muscatul cainilor, si azi recuperez. in fuga printre randuri. 🙂 ma antrenez desi nu stiu unde vreau sa ajung.

Lasă un răspuns

