Dacă ai dreptate nu înseamnă că ești și drept.

12 04 2010

Poate că nu e cel mai important lucru să ai dreptate. Nu că ar fi ceva rău în asta.

Purtam o discuție în contradictoriu cu a mea acum câteva zile. Si la un moment dat îmi spune să nu mai țip la ea. Spre deosebire de alte momente acum nu țipam, adică eram chiar atent la tonul vocii. Am rămas așa siderat.

În general când se întâmplă așa ceva îți dai seama că prima reacție e să mă enervez.

–          Cum naiba țip cândă vorbesc încet?

Dar atunci chiar eram într-o dispoziție bună așa că pentru prima oară am lăsat-o așa și mi-am cerut iertare pentru că am ridicat tonul. Mă gândeam eu așa nedumerit cum poate cineva să îți spună că țipi când vorbești încet. Adică găsisem un puzzle de rezolvat.

Explicația găsită de mine a fost că atunci când comunici cu cineva cuvintele nu sunt totul. Mai există și o comunicare nonverbală și mai există și un plan subconștient pe care oamnii mai sensibili îl pot simți chiar dacă nu își dau seama de asta. Atunci analizând ceea ce gândeam și ce simțeam mi-am dat seama că în adâncul sufletului meu nu eram perfect echidistant în susținerea argumentelor mele. Adica aveam dreptate dar ma și bucuram că aveam dreptate și că a venit momentul să plătesc o poliță mai veche. Astfel că ea simțind agresivitatea mea interioară nu putea să îmi perceapă adevărul care venea o data cu ea.

Am realizat că de fapt chiar țipam fără să țip. Ego-ul știe să se ascundă foarte bine în spatele unei argumentații. La final dacă ești sincer cu tine și cu cei din jur poți să recunoști că greșești și atunci când ești „corect”.

Prin astfel de exerciții de sinceritate cu tine și cu alții ajungi să te comporți așa cum ești. Poate că pare că vei pierde o dispută verbală dar cu siguranță vei câștiga mult mai mult și de multe ori vei câștiga un prieten.

Nu mai spun că atunci când recunoști și renunți la orgoliu, într-o dispută, vei fi surprins că interlocutorul brusc va începe să te înțeleagă și de multe ori veți descoperi că erați chiar de aceeași părere.

Puțini oameni sunt deschiși complet față de ceilalți așa ca nu trebuie subevaluată această calitate.

Acțiuni

Information

7 responses

12 04 2010
Mauricia

Hai, fii drept si bucura-te si cand are ea dreptate! Cat despre „deschiderea” completa… ehehehei! Pe cand? Mauricia

13 04 2010
Jorjette

Cam aşa stau lucrurile, însă e foarte dificil cam pentru toţi să renunţe la orgoliu, acesta este cel mai greu de cucerit. Dacă îl acceptăm că este acolo, dar că acţionează când vrem noi, e perfect, dar dacă acţionează cum vrea el, cum se întâmplă de cele mai mule ori, se ajunge la situaţii neplăcute, de genul: 2 oameni discută despre unul şi acelaşi lucru cu alte cuvinte, dar ei sunt ferm convinşi că gândirea lor este diferită şi chiar este numită de către ei ceartă. E ca şi cum unul ar spune: zebra este neagră cu dungi albe, iar celălalt- nu, zebra este albă cu dungi negre.
Mă bucur că ai reuşit să rezolvi acest puzzle, şi ceea ce s-a întâmplat arată într-un fel cum relaţia dintre voi doi evoluează, părerea mea (asta e un punc pe care nu cred că l-ai luat în calcul când ai scris acest articol).
E foarte plăcut să te poţi manifesta deschis faţă de ceilalţi, însă e nevoie de ceva timp pentru a se ajunge la acest nivel, cel puţin pentru mine.Dacă te deschizi în orice situaţie, cred că rişti să fii „rănit”.

13 04 2010
VreauUltimulLoc

Mie nu mi s-a părut că ai nevoie de așa de mult timp pentru a te deschide față de ceilalți.

13 04 2010
andaosma

imi place ce scri…

13 04 2010
VreauUltimulLoc

Da-mi timp :)) ca sigur reusesc sa te dezamagesc.

13 04 2010
femmeletale

nu ai cum. ca uite si ea scrie ca tine..scri cu un i . :))

13 04 2010
VreauUltimulLoc

Esti data dracu ca jertfele demonice =)).

Lasă un răspuns

