Teatru scurt

26 03 2010

Veneam azi la muncă, când treceam printr-un parculeț m-a oprit un bătrân. Îmbrăcat modest dar curat și îngrijit.

M-a întrebat daca sunt de prin zonă?

Eu l-am întrebat ce vrea să știe. La care omul a scos mâna din buzunar, avea doua monezi de 10 bani în palmă și m-a întrebat dacă știu de unde poate să își cumpere un sfert de pâine. Că el pe unde a întrebat i-au spus că nu îi vând decât una întreagă.

A făcut și gestul ăla de a da cu degetul prin cele două monezi ce le ține în palmă. Cine sunt eu să nu ma emoționez la imaginea asta? Direct am sărit cu 2 lei și zic

-Uitați să vă luați una întreagă.

La care replica lui a fost:

-Păi și când vi-i dau înapoi?

Am răspuns lăsați și am mers mai departe iar el a spus atunci bodaproste.

Masterpiece

Cu cât mă depărtam de el cu atât vedeam frumusețea regiei și talentul în interpretare.

Replica de a ma opri. În general dacă cineva îți cere ceva nu prea te oprești dar ca să dai o informație da.

Imaginea aia cu monezile în palmă gestul ăla de a le mișca așa cu degetul. Doar aia și deja eram în faza de a da și cămașa după mine.

Apoi problema pusă în discuție dacă știu de unde să își ia un sfert de pâine, când l-am auzit mai să îmi dea lacrimile.

Vă spun, îmi pare rău că nu mi-am dat seama decât după ce plecasem că am fost spectaror la o frumoasă scenetă. Îi dădeam 10 lei în loc de doi talentul trebuie răsplătit.

Cred că asta ar fi limitarea scenariului că fiind jucat așa de realist (atunci pe moment pendulezi între a îl crede ușor nebun sau un pensionar foarte sărac) te blochezi mental la sume mici, gen o pâine.

Acțiuni

Information

14 responses

26 03 2010
ceacarete

sper ca nici un cersetor nu va citi ceea ce ai scris tu aici… altfel, adio…

Insa, destept batran, asta in cazul in care planul lui era sa iti sustraga tie niste banuti… pe langa interpretare, jos palaria pentru idee… a folosit toate atuurile psihologice posibile pentru a te face sa ii dai banii… chiar destept batran… asta daca intr-adevar a jucat… daca nu, ei bine… daca nu, ai facut o fapta buna… poate sunt eu mai naiva, dar chiar cred ca sunt si batrani ce nu au bani nici macar de o paine…

Cel putin in orasul meu natal, mai mereu vedeam batranei, ingrijiti, simpli,care stateau cu un cantar in fata asteptand ca oamenii sa aiba curajul de a se cantari… si nu, chiar nu cred ca respectivii o duceau in aur, si aveau poate demnitatea de a nu intinde mana direct… si, incercau si ei cum puteau de a mai face rost de niste maruntis….

26 03 2010
vreauultimulloc

Cu siguranta ca batranul nu de belsug a ajuns sa cerseasca, dar mie mi-a placut mult metoda cred ca trebuia sa ii dau mai mult pentru prestatie.

26 03 2010
ceacarete

daca i-ai fi zis asta in fata, banuiesc ca l-ai fi jignit… parerea mea.. ciudat…

26 03 2010
Hell

:)) Banuiesc ca n-ai vazut Filantropica? Filmul ala pe mine m-a vindecat de orice impuls de a da bani cersetorilor.
Mint, de fapt – e un cosar in Piata Amzei caruia ii dau o data pe luna 5 lei, doar pentru ca imi spune in fiecare dimineata „V-a iesit cosarul cu noroc in drum, domnisoara. O sa aveti o zi buna” :))

26 03 2010
VreauUltimulLoc

Am vazut filmul dar indiferent de asta tot merita.

26 03 2010
Porcusorul Radioactiv

La mine in oraselul de unde ma trag era un individ care de ani de zile cerea 19 lei ( vechi, pe cand insemnau ceva ) diferenta ca sa-si ia un bilet de tren pana nu stiu unde. Mie mi-a cerut de vreo 3 ori in decurs de un an. Invariabil ii ziceam OK, cat costa biletul intreg? Pai atata. Si cat ai tu ? Atata-19 lei. Ok, hai pana la agentie ca e aproape, pui tu cat ai, pun eu restul si iti iau biletul. Invariabil ma refuza. Oameni nerecunoscatori, dom’le.

27 03 2010
anaid

😦 sunt ………..nici nu stiu cum sa zic ……..azi, aeroport Bucuresti, iesire, vad o fata cunoscuta, trec, imaginea chipului nu ma lasa sa inaintez, intorc capul, ma recunoaste, colega de generala, prima pe clasa, neglijenta , incercanata, drogata(fara sa fiu rea), de nerecunoscut, dar acelasi trasaturi, debusolata, vine spre mine, sunt socata, ma striga, ma induiosez, te rog da-mi 5 bani de microbuz, ma lasa fara cuvinte, sunt in imposibilitatea de a ma misca, realizez ca nu glumeste, scot bani, 100 lei, nici n-am realizat cati sunt, ii dau, ii ia, fuge, saruta banii, se intoarce c-o privire si rade isteric, nici acum nu-mi revin ,nici nu pot inca realiza ca-i adevarat ce mi s-a intamplat, m-am piscat,nu visam…………………e colega mea de generala………..era fata pe care o invidiam, ii invidiam inteligenta…………nu pot nici macar s-o compatimesc,nici nu stiu ce sentiment nutresc…………………..sunt doar suparata!

27 03 2010
VreauUltimulLoc

Mai viata e un lucru complicat, nu stii niciodata unde te arunca si cum.

27 03 2010
anaid

astazi am avut sentimentul ca s-a aruncat aiurea in viata…………….

27 03 2010
VreauUltimulLoc

Parerea mea e sa nu privesti cu mila astfel de situatii, sunt rezultatul propriilor noastre decizii, uneori avem nevoie de suferinta pentru a evolua sufleteste.
Incearca sa transmiti iubire si incredere in capacitatea de renastere atunci cand vezi pe cineva jos.

27 03 2010
kaos

vor sa traiasca, atat

27 03 2010
VreauUltimulLoc

Sa nu crezi cumva ca am scris asta ca si cum privesc de sus oamenii cu situatii materiale nasole, care ajung sa traisaca din cersit.
Doar ca am observat o modalitate mai isteata de a o face. Inteligenta nativa se releva in general in situatii dificile. Oricum omul practic mi-a dat posibilitatea sa simt ca am ajutat pe cineva, de bagat mana in buzunar nu mi-a bagat si nu m-a agasat cu nimic.
Regretul meu a fost ca nu i-am dat mai mult.

29 03 2010
femeiadeservici

de ce iti pui atatea intrebari? cum ziceai de religie si stiinta, stii? nu se combina cele doua asa ca trebuie sa le luam separat.asa si cu cersetoria in pct meu de vedere.Daca un betiv iti cere bani si isi ia bautura, nu il condamna, asta il face pe el fericit…:P, cine suntem noi sa judecam ce e fericirea ptr fiecare.
poate nu a fost o piesa de teatru si tu actor in ea…

29 03 2010
VreauUltimulLoc

A fost o piesa de teatru in masura in care viata e un teatru. A fost o drama si o comedie am simtit tristete si am simtit compasiune apoi m-am simtit marinimos si grijuliu. Apoi m-am departat si am vazut aburul si m-am simtit doar vesel, am ras in sinea mea si in galagia strazii.
Am fost si eu un alt nebun pe strada …

Lasă un răspuns

