Cum relaționez

24 03 2010

Am făcut o observație, aseară în timpul unei discuții în contradictoriu.

Se pare că eu chiar trăiesc în prezent. Adică atunci când îmi spui ceva de rău mi-ai spus ceva de rău mereu atunci când e de bine tu mereu “mi-ai fost de bine”.

Treaba asta vine din lipsa mea totală de memorie și din faptul că nu pun la inimă nici lucrurile rele nici alea bune. Cel puțin nu într-un mod conștient.

Dacă îmi faci ceva prima oară nu voi spune că tu mereu îmi faci așa. În schimb dacă îmi faci a doua oară țin minte doar că s-a mai repetat și sub influența stării de moment am impresia că s-a repetat de prea multe ori.

Eu privind la mine fac următoarea observație. E dubios să trăiești lângă mine. Adică totul e mereu pe masă. Nu există istoric efectiv. Dacă acum te cerți cu mine te-ai certat toată viața cu mine că doar pe acum îl am. Un “veșnic” acum e tot ce am. Pe de altă parte dacă dupa ce te-ai certat “toată viața” cu mine sau acum poți să te împaci cu mine și nu am fost niciodată certați.

Unii oameni acumulează totul punctual și calculează totul „corect”. Am observat că îmi e greu să interacționez cu astfel de oameni. Pentru că eu tind să șterg cu buretele o greșeala veche din momentul împăcării. Apoi mă comport ca și cum am fi prieteni.

Alții gata, dacă ai greșit ceva te-au scos din grații și te țin într-o zonă de politețe. Normal că atunci când tu te consideri la grupa de amici și altul te vede la politețe e doar o chestiune de timp până îi încalci agresiv teritoriul.

Nu știu dacă e bine ca mine sau ca ei dar sincer eu nu am rabdare și chef (chiar dacă aș avea memorie) să îmi consum resursele pe a reține trecutul. Îmi place mai mult așa acum și doar acum.

Mă iubești acum înseamnă că mă iubești mereu, nu mă mai iubești nu m-ai iubit niciodată. Nu am nevoie de caiet de datorii, poate asta mă face nerecunoscător în ochii altora care au “investit” în mine. Totuși morala mea personală mă face să consider că este perfect corect să nu fiu dator pentru nimic ce nu am cerut.

Chiar dacă am cerut și ai considerat să îmi dai fără să stabilești un preț, asupra căruia am căzut de comun acord atunci, înseamnă că ai încercat să mă păcălești deci e perfect corect să acționez făcând abstracție de cerințele tale ulterioare.

Până acum nu am realizat că asta a fost o atitudine destul de coerentă pe care am avut-o de-a lungul vieții. Acum că realizez îmi place și voi continua în aceiași manieră.

Iar faptul că rețin o oarecare senzație de deja vu asupra repetabilității unor situații este tot istoricul pe care e bine că îl mențin. Astfel încurajez atitudinile pozitive ale celor din jur față de mine și pe descurajez pe cele negative. La fiecare gest se adaugă o greutate din toate gesturile trecute. Practic îți permit să evoluezi privindu-te numai la momentul prezent dar îți permit să ai și un oarecare beneficiu din ceea ce ai clădit până acum în relațiile cu mine.

Ca o lămurire suplimentară tind să uit mai ușor și să șterg mai ușor ceea ce a fost rău decât ceea ce a fost bun. Adică o faptă ce mi-a lezat interesele și care nu se mai repetă este ștearsă complet din sistem în timp ce o faptă bună aduce după sine o încărcătură pozitivă asupra altor fapte bune.

Acțiuni

Information

6 responses

24 03 2010
Crash

m-ai omorat cu analizele astea ale tale. 🙂

Cand spuneai ca n-ai cerut ceva dar ai primit presupun ca nu te refereai la lucruri materiale si contextul era intre doi parteneri de viata, nu? Pai daca asa stau lucrurile, prin simpla ta prezenta in viata cuiva si prin declaratiile verbale sau non-verbale pe care le faci, ceri la randul tau aceleasi lucruri. Daca nu le-ai primi, ai fi dezamagit.

Probabil ca nu esti dator cu nimic daca primesti dragoste, dar asta ar fi doar intr-o lume perfecta. Si am stabilit acum cateva posturi ca nu exista nimic perfect. Dar vrei sa spui ca daca ai spune cuiva: te iubesc! si persoana respectiva nu-ti raspunde, nu reactionezi in nici un fel? Adica nu-i ceri nimic declarandu-i dragostea?

Pe de alta parte faptul ca uiti lucrurile rele e doar de laudat si de apreciat.

P.S. Mi-a placut foarte tare postul asta. 🙂

24 03 2010
VreauUltimulLoc

Sigur ca nu ma refer la aspecte materiale dar nici nu le exclud.
Cine spune ca trebuie sa ma aliniez eu dupa imperfectiunea lumii? De ce sa nu se alineaze ea dupa mine atunci cand am dreptate?
Dovezile de iubire care ascund in spate fire de matase ce vor sa te lege de ceva sau de cineva sunt capcane. A evita o capcana ce iti limiteaza libertatea este un drept legitim.
Daca spun cuiva te iubesc spun ca simt eu nu ca sa imi zica inapoi :).

24 03 2010
Crash

pai da, ce sa zic, tu esti o exceptie, nu toti sunt ca tine, mai ales egoistii de barbati ai secolului asta in care vietuim. 🙂

24 03 2010
phebe

nu stiu de ce dar am impresia ca vorba „iubeste-ma mai mult atunci cand nu merit” s-ar integra bine pe undeva la tine in post

24 03 2010
VreauUltimulLoc

Nu stiu de ce ai impresia asta dar a nu merita iubire mie mi se pare un paradox.

7 04 2010
Schimb teorie 1 cu teorie 2 « De Blitz

[…] teorie mai sănătoasă şi mult mai simplu de înţeles şi aplicat. It just makes perfect sense: mă iubeşti acum, înseamnă că mă iubeşti mereu. Nu mă iubeşti – nu m-ai iubit niciodat… Lasă un […]

Lasă un răspuns

