Responsabilitate

5 02 2010

Mă chinuie de ceva vreme o idee, legată de responsabilitate. Totul a început când am citit într-o carte un pasaj.

Aproximativ suna cam așa: nu putem să judecăm o acțiune făcând abstracție de intenție.

Suna destul de logic, cu toate acestea logica asta o sărim adesea. Ignorăm intenția cu nonșalanță atunci când ne privim efectele acțiunilor noastre. Avocatul nostru interior e plin de talente când vine vorba de a ne găsi scuze.

Cel mai adesea mi se întâmplă când dezbat un subiect cu cineva. Uneori intențiile sunt “nobile” chiar caut sincer să înțeleg părerea interlocutorului și să văd dacă am scăpat un aspect al problemei din interprtarea mea. Dar uneori când subiectul atinge ceva personal mie, mă atac. Intențiile atunci sunt clar,e vreau să demonstrez că am dreptate. Deși poate că voi perora susținând că e vorba de corectitudine.

Corectitudinea e ceva prea relativ, iar dacă eu simt că sunt afectat de subiect într-un mod personal și că intențiile nu imi sunt chiar inocente e evident că nu voi reuși decât să mă cert cu cineva sau să pic de prost.(D. Multumesc pentru că mi-ai ștes comentariul de ieri)

Asta e un exemplu cu implicații minore, poate că mulți o fac zilnic și nici nu realizeză că e o risipă de energie și o metodă de prostire.

Atunci când bârfim pe cineva, atunci când seducem pe cineva și inchidem ochii la intenție asta nu înseamnă că suntem inocenți. Poate că nu e vina ta ca o femeie se îndragostește de tine, dar dacă tu ai privit la luna pentru că știai că profilul tau masculin se desenează fumos în acel tablou…

Înseamnă că ai o responsabilitate, mai ales când inchizi ochii la efectele pe care aceste acțiuni artificiale alea tale le vor provoca asupra ei. În puține cuvinte (lucru la care nu mă prea pricep se pare) dacă o acțiune de a ta e calculată, nu te poți sustrage efectelor ei. Nu te trage nimeni la raspundere dar tu vei știi că acolo e și responsabilitatea ta și fie că ti-o asumi azi sau peste 20 de ani. Probabil că nota de plata tot va veni.

Nu știu ce să mai fac cu cele deja făcute, poate că a le conștientizare e suficientă. Dar e extrem de greu să îți iei in mână responsabilitatea pentru prezent. Mereu ai tendința de a închide ochii, și a spune ce vina am eu că a ieșit așa? Dacă tu așa ai vrut să iasă cred că o vină ai. Fie că fapta te incriminează în fața altora sau nu.

Nu încerc să învinovățesc pe cineva nici măcar pe mine, doar să conștientizez.

Acțiuni

Information

9 responses

5 02 2010
Sufletel Pierdut

Nimic nu se intampla fara voia noastra…

5 02 2010
anaid

Pentru ca esti asumat si constientizezi faptele si mai ales efectele faptelor tale, nu pot decat sa te felicit.

5 02 2010
VreauUltimulLoc

Sunt in proces de asumare :).

5 02 2010
carmen

eu cred ca atunci cand cineva face ceva care ma afecteaza, si-a futut karma.

5 02 2010
VreauUltimulLoc

Asta e de rau sau de bine?
Ca eu la ce karma frumoasa am ma gandesc sa fac niste rautati, la copii mici si la iepurasi pufosi sa o fut salbatic.

5 02 2010
carmen

logica ta ma inhiba.

5 02 2010
VreauUltimulLoc

Am logica???? E cel mai frumos compliement pe care l-am primit in ultimul timp.

7 02 2010
Adriana

Nu vrei sa facem schimb de avocati? Al meu nu scapa nici o ocazie sa-mi scoata ochii cand actiunile mele vatameaza in vreun fel oamenii sau mediul inconjurator (cu sau fara intentie). Vreau si eu unul mai indulgent… for a change 😛

7 02 2010
VreauUltimulLoc

Merge, ti-l dau pe a meu.
E baiat sucar, nu prea are el experienta ca in general eu recunosc fapta si n-o regret.
Pentru faptele mele de pana acum am de ispasit o viata pe pamant. Nu ma plang… sa dureze cat mai mult.

Lasă un răspuns

