Autocritică

17 12 2009

Mi-am promis mie că o să fac asta, și m-am comis în articolul precedent așa că nu mai am loc de dat înapoi.

O să înșir ceea ce refuz să accept că sunt, deși refuzând o dată cu partea negativă exclud și partea lor pozitivă.

Ridicol/Penibil/Feminin

De ce le refuz? În copilarie am fost deseori în situația de fi batjocorit pentru hainele/încălțămintea pe care am purtat-o. Pentru modul în care vorbeam sau mă purtam. Am crescut alături de băieți inventivi și destul de sadici când vine vorba de a penaliza slăbiciunile altora. Nu îmi pare rău, dar unele aspecte trebuie să le reevaluez acum.

Ce am de pierdut? Exemplul cel mai evident acum este ca merg de 3 luni la dansuri și am probleme serioase pentru că mă simt penibil și nu mă pot relaxa. Îmi place să dansez și mi-aș dori să fac asta bine dar dacă nu acept că până învăț trebuie să fiu penibil nu am cum să învăț.

Laudăros/Arogant/Infatuat/ Cocalar

Nu știu de unde am început să resping aceste trasături, cred că a fost o condiție că e pentru a fi acceptat de alții. Trebuia să fiu modest.

Ce am de pierdut? Indiferent ce fac nu ma pot bucura de succes obținut, oamenii care au aceste trasături pe care eu mi le reneg mă enervează, practic mă fac să mă simt prost. Faptul că îi privesc critic îmi aduce și mie un dezavantaj.

Plictisitor/Pisălog/Cicălitor

Astea sunt trăsături pe care deși le am nu le și recunosc în mine. Le văd la alții dar când eu fac asta nu îmi dau seama. Dacă le-aș accepta aș putea să observ când cad în ele.

Ce am de pierdut? Când cineva îmi atrage atenția că vorbesc prea mult ma simt prost, chiar se trezeste agresivitate în mine și egoul începe să caute motive pentru care am fost nedreptățit. Plus că atunci când încerc să conving pe cineva de ceva uneori simt fizic o mare risipă de energie. La final dacă îmi dau seama că am vorbit prea mult sau că am plictisit mă curpinde o repulsie față de mine.

Fraier/Naiv/Greu de cap

Nu accept că aș putea să fiu așa

Ce pierd? Mă irită oamenii care sunt așa. Mă simt prost când mă surprind în aceste ipostaze. Lucru anormal pentru că fiecare poate să se prindă greu de câte ceva uneori.

Egoist/Subiectiv/Nesimțit

Nu pot să accept asta, probabil că tot din cauza ca ma gandesc că nimeni nu mă va aprecia dacă sunt așa.

Ce pierd? Aici e important. Pierd foarte mult nu imi permit să fac ce vreau mereu, doar ce trebuie. Nu sunt nesimțit nici când e cazul. Nu acord suficientă atenție la ceea ce vreau eu, mă face sclav. Reprimând aceste aspecte ele explodează în momente când îmi scade controlul, cum ar fi când sunt beat. Devin foarte nesimțit foarte subiectiv și foarte egoist. Apoi a doua zi când îmi aduc aminte ma simt prost, dar intervine memoria mea salvatoara care șterge totul. Cred că sunt cel mai antrenat om în uitare.

Mincinos/ Inselator/Manipulator

Nu mă văd așa nici când sunt, cred ca astea au fost niște trăsături care era prețuită în cercul meu de prieteni.

Ce pierd? Pai în primul rând nu am remușcări, nu am compasiune pentru cei afectați de așa ceva. Pot răni oameni apropiați fără să realizez. E periculos să nu întelegi implicațiile real al faptelor tale.

Sadic/Violent/Nedrept

Nu realizez că sunt așa față de unii oameni, din faptul că alții au fost sadici cu mine și a trebuit să trec peste.

Ce pierd? Pai pot face rău fără să îmi pese, dacă eu am toleranță la durere nu accept că alții suferă din cauza asta și sunt chinuiți. Găsesc plăcere în a vedea violențe și simt cum adrenalina curge prin vene cănd văd o bătaie. Nu manifest milă fața de oameni, doar față de animale.

Sofer prost/ Nerăbdător

Consider ca sunt relativ ok fără să mă văd un mare pilot.

Ce pierd? Risc accidente făcând uneori imprudențe fără sens, doar pentru că aud o melodie agresivă la radio. Forjez mașina aiurea.

Sensibil

Nu era ceva acceptat, era motiv de bășcălie.

Ce pierd? Păi pierd că îmi refuz exprimarea unor trăiri, trăiri care sunt ale mele și sunt pozitive. Îmi e rușine cu mine când nici măcar nu ar trebui să îmi fie.

Acceptând că suntem ceva negativ putem să controlăm altfel aspectul și putem să îl folosim într-un mod pozitiv. Ne vom întregi, vom deveni  mai compleți. Acum eu sper că această spovedanie să fie un prim pas în a accepta și a îngloba într-un mod armonios în personalitatea mea și aceste trăsături. În a mă ușura de o parte din masca pe care am cimentat-o zilnic până azi. Poate că va ajuta ca exemplu concret pentru o abordare a acestor probleme și pentru a înțelege ce ai de câștigat prin întregirea personalității. Plus că e un exercițiu bun te face să te simți mai ușor și să te înțelegi mai bine.

Acțiuni

Information

10 responses

17 12 2009
Anca

Deci Dumnezeule, cat de modest poti fi?! :)), eu as mai adauga vreo 10 parti negative. La tine, ofc. Dar da, esti un arogant pisalog naiv egoist si nemilos :DD. Mult succes in recuperare.

Semneaza

amica ta sadica depresiva pesimista si stupida.

17 12 2009
VreauUltimulLoc

Stii ce am inteles eu?
Ca daca acum sub atatea defecte sunt asa reusit inseamna ca daca continui o sa depasesc perfectiunea =)).

17 12 2009
Mareke Eu

la stadiul de „nevasta” cum comentati?

17 12 2009
VreauUltimulLoc

Inca nu comentam.

17 12 2009
Jorjette

Uneori este dificil să accepţi aceste părţi care teoretic fac perte din tine.Îmi amintesc una din problemele mele cu o prietenă, a fost prima persoană care a scos dracii din mine, m-a făcut să ţip…până în acel moment eu putam să jur că nu cunt capabilă să fiu şi „răutăcioasă”. În acel moment am realizat că pot fi şi aşa.De ce nu?
…şi atunci când mă rănesc pe mine îi rănesc şi pe cei din jur, şi invers.
Oricum acest articol este un pas important- faptul că ai pus punctul pe i legat de unele aspecte pe care la prima vedere le respingi.

17 12 2009
VreauUltimulLoc

E un prim pas.

18 12 2009
Kyoteea

si eu forjez Masina aiurea:))

18 12 2009
Papillon

atata timp cat te simti bine in pielea ta, esti ok. si pe de alta parte, ma doare-n p, atata timp cat imi place ce scrii si drept urmare si citesc…

18 12 2009
jimerino

da’ recunosti si ca postul asta e scris ca sa atraga pizde? „wow, uite cat curaj, cat spirit autocritic, ce analiza justa si obiectiva si-a facut vreuultimul, pfuai ce l-as smotoci nitel. vreauultimul, invita-ma la o cafea, hai sa aprofundam subiecte”. mare pisicher. buna asta.

18 12 2009
VreauUltimulLoc

Departe de mine gandurile astea dezmatate eu nu beau cafea.

Dar… as arde-o prin oras cu limba p’afara (cum zicea Bitza) sa manac fulgii de zapada ca e de sezon.

Lasă un răspuns

