A da drumu

1 12 2009

Orice relație în care suntem implicați are doi subiecți. Unul suntem noi și îl putem considera o variabilă statică, iar altul este o necunoscută.

O relatie începe să se destrame când măcar unul dintre subiecți nu mai investește suficientă energie în bunul mers al relației. Aceasta schimbare de focalizare se întâmplă în general în urma unor schimbari ale credințelor sau dorințelor.

Când s-a ajuns la un punct de criza exista doua variante posibile de abordare a problemei. Ruperea relației sau repararea ei. În general în cadrul relațiilor unde există o bună comunicare și nivelul sincerității dintre parteneri este ridicat se va încerca repararea, discutându-se problemele fățiș fără a se arăta cu degetul. În schimb când unul din cei doi parteneri duce o existență paralela și secreta față de celălalt, va urma o perioadă în care ambi se prefac că lucrurile merg bine, când de fapt nu e așa.

Un deznodământ plauzibil este ruptura, de comun acord, sau impusă de un partener asupra altuia.

Acum am ajuns la partea care ma interesează. „Se poate discuta până la epuizare ideea dacă modificarea angajamentelor cuiva este greșită sau corectă, dar nu va fi de nici un folos” (P.F.). Nu juca rolul victimei, dacă privești suficient de adânc în tine vei vedea că pierderea suferită este de fapt un câștig. Pentru a aprecia darul libertății care ți-a fost oferită trebuie să fii dispus să dai drumu. A rămâne prins într-o relație care nu beneficiază de angajamentul total al ambelor parți nu este constructiv. În același timp a oferi libertatea persoanei pe care o iubești e cel mai mare dar pe care ți-l poți face. Oricâte fraze frumoase și logice aș înșira concluzia e clară și simplă.

Cand relația s-a destramat nu mai cauta vinovați, mergeți fiecare pe drumul său.

Cu cât mai repede vei da drumul atașametelor cu atat mai repede vei trece printr-un proces de renaștere. Cu cât mai repede vei înceta să acuzi și vei întelege că nu e nimeni vinovat, drumurile voastre s-au despărțit și atat, cu atât mai repede vei putea să te deschizi la noile oportunități pe care viața ți le oferă.

A pierde pe cineva face parte din procesul nostru de evoluție, mereu ne vom atașa și mereu vom pierde, vom suferi multe „morți mici ” în decursul vieții dar după fiecare avem puterea să mergem mai departe. Pentru a merge mai departe trebuie să dăm drumul. Procesul de renaștere este dureros si nu mereu de scurtă durată, dar sigur va fi mai rapid dacă acceptăm pierderea.

Nu vei depăși pierderea cuiva dacă nu ierți. Nu transforma iubirea în ură pentru a merge mai departe. Iubește și oferă libertatea indiferent de forma in care ți-a fost cerută. Uneori poate ca vei fi înșelat, alteori vei fi bătut, nu contează fiecare om își arată nevoia de libertate în modul său propriu, după nivelul de evoluție la care este. Iartă-l dacă simți că ți-a greșit și mereu ofer-i libertatea.

Poți analiza ce ai făcut greșit într-o relație, pentru a evita să mai repeți aceleași greșeli dar analizeză obiectiv, privește de la distanță ca și cum nu ar fi vorba despre tine. Daca nu poți face așa mai bine nu o fă deloc. Decât să rămai cu niște idei greșite și subiective mai bine nu gândi nimic.

 

Acțiuni

Information

19 responses

1 12 2009
Adriana

„A oferi libertatea persoanei pe care o iubești e cel mai mare dar pe care ți-l poți face”

Maaaaare adevar, invatat „on the hard way”… invat greu, dar invat…

1 12 2009
VreauUltimulLoc

E cred ca cel mai greu lucru de invatat sau cel mai dureros.

1 12 2009
lollitta

eu o stiam altfel: daca iubesti pe cineva, lasa-l liber. daca se intoarce la tine, inseamna ca te iubeste. daca nu, inseamna ca nu te-a iubit vreudata.
cam asa ceva…

2 12 2009
carmen

misto teorie. practica e mai complicata.
eu nu dau drumul, nici dupa ce dau drumul. de fiecare data dupa ce am iesit dintr-o relatie, mi se parea extrem de firesc sa-i marchez pe viata, sa nu-si mai revina niciodata, sa nu mai iubeasca ever, sa se chinuie tot restul vietii intr-o suferinta crunta.

tin minte ca am vazut acum cativa ani la tv, nunta primului meu prieten. nu conteaza ca nu mai vorbisem de vreo 10 ani. a fost suficient sa-mi strice ziua si sa ma faca sa-mi aduc aminte ca imi spusese la un moment dat : „esti prima si cea mai mare dragoste a vietii mele”. da? si acum te insori, nu? 🙂

2 12 2009
VreauUltimulLoc

Nenorocitul, cum a putut sa fac asa ceva. Astia nu „e” oameni domn’e.

2 12 2009
carmen

ba cred ca dimpotriva. ei e, eu nu. 🙂

2 12 2009
VreauUltimulLoc

E, sa privim cu ingaduinta in amestecul de orgolii si egoism din care suntem alcatuiti.

2 12 2009
volent

@Carmen: you are not alone:))))))))))))))
@vreauultimulloc: dom’le, cu cat inaintezi in varsta ranile fizice sa vindeca mai greu. exact la fel e si cu cele ale sufletului. asa ca ….

2 12 2009
VreauUltimulLoc

Aceasta afirmatie este subiectiva.
Poate ca nici nu te mai ranesti asa usor, poate ca doar unii se vindeca mai greu.
Nu stiu nu pot sa ma pronunt inca 😀 nu imi spuneai tu mereu ca sunt mic.

2 12 2009
Papillon

ai 5 stele. de la mine. perfect corect. mai, Ciorane, mai!

2 12 2009
VreauUltimulLoc

Coniac :D?

2 12 2009
volent

:)asta am vrut sa spuns si acum, numai ca cu alte cuvinte:) si de fapt nu mic , ci tanar.

2 12 2009
VreauUltimulLoc

Sa-ti deie Dumnezeu sanatate maica.

2 12 2009
volent

:))))))))))))))))ete..io-l complimentez iar el….eh..generatia asta…pe vremea mea:))))))))

2 12 2009
VreauUltimulLoc

Eu sunt asa de gica contra ca si ma complimente ma contrez :).

4 12 2009
Kyoteea

cand relatia s-a destramat, baga-ti pula.
daca esti fata si nu ai de la natura, imprumuta. bucura-te de a altuia:)
nu vreau sa fiu nici vulgara, nici sa-mi dau aere de experimentata, dar fiecare dintre noi e obligat sa inteleaga un lucru: daca nu-ti bagi tu pula, o va face celalalt. si nu poate fi nimic mai dureros decat sa te trezesti cu ceva mare si hard in gatlej, cand tu stiai ca acelasi big si hard intra altfel, intr-o vreme.

i’m just being honest.

4 12 2009
VreauUltimulLoc

E o placere sa aud o parere onesta.
Desi a iti baga pula altuia de teama sa nu o bage altul e un semn de slabiciune, si frica. E reactiune.
Preferabil e sa iti gasesti echilibrul intai, apoi sa iti bagi ce vrei.

23 12 2009
roara

Mi-a placut articolul. Intr-un fel, chiar daca am ajuns si eu la aceeasi concluzie, m-a ajutat. M-a ajutat sa imi dau seama, sa accept, si sa trec mai departe. m-a ajutat faptul ca stiu acum ca nu sunt singura care are aceleasi idei, in privinta acestui subiect. Prin urmare, poate nu gandesc chiar asa de prost, chiar daca anumite persoane imi spun ca merita tot dispretul… oricum… sarbatori fericite.. vacanta placuta… si toate cele bune

24 12 2009
VreauUltimulLoc

Merci la fel :-*

Lasă un răspuns

