Poliția

27 10 2009

Nu pot să înțeleg ceva.

De ce toți urăsc poliția?

Înțeleg să urască poliția un infractor, nu înțeleg de ce o urăsc toți papagalii. Cumva ar fi mai bine pentru ei sa se aplice legea junglei?

Cumva șoferul de logan care se supără că a primit amendă pentru că mergea cu 80 de km la ora în localitate e pregatit pentru soferul de mertzan care va merge cu 220 dacă nu ar fi un radar acolo?

Da, nu neg are și poliția problemele ei, dar fără ar fi și mai rău. Te superi când un polițis e agresitv cu tine? Pai ia spune tu cum îl privești? E și el om, normal că va reacționa cu agresivitate la agresivitate. Te superi că iei amendă pai nu încălc legea. Nu cred ca există prea multe cazuri de om nevinovat pe care a sărit agentul plin de spume să îl umple de amenzi. Oricum sunt mult mai multe alea când facem ceva și ne supărăm ca suntem amendați.

Eu am permis de 5 ani de zile (parcă) și nu am fost până acum amendat fără motiv. De altfel nici pe drum noaptea nu am fost agresat de poliție fără motiv. Pe de altă parte am fost iertat până acum de 4-5 ori și am dat doar o dată șpagă fără să mi se ceară. Puteam să nu dau, dar era vina mea și m-am simțit obligat așa din simț etic să platesc greșeala.

Nu am văzut intersecție în care prezența poliției să nu facă mai mult bine decât rau, nu am văzut loc pe stradă unde să nu fie mai bine cu poliție decât fără. Asta normal pentru cetățeanul de rând. Adica acești oameni care îi înjură cel mai rău.

Eu am o singură părere de rău vis-a vis de poliție că nu au mai multă putere. Când vezi un polițist să înțepenești, nu să începi să te târguiești. Să aibă voie să folosească arma mai liber.

Sigur vor exist și accidente dar nu vor mai exist cazuri în care 3 polițiști se roagă de un bețiv recalcitrant. Vor fi mai multe vizite la stomatolog, dar așa e când te vezi zmeu, îți bate vântul prin gură.

Stiu că e un clișeu draguț să înjuri poliția să spui că sunt proști. Dar nu toată poliția trebuie să fie deșteaptă trebuie să mențină ordinea. Există și criminaliști dar agentul stradal nu are nevoie de 2 facultăți are nevoie de brand gros și atitudine de pitbul.

Poate fiecare să spună ce vrea nu limitez eu libertatea nimanui de exprimare dar cinstit vorbind, dacă nu îți câștigi existență din infracțiuni corect ar fi să iubești poliția. Că e ultima barieră între tine un miel neajutorat și lupii ce te pândesc.

Acțiuni

Information

7 responses

27 10 2009
Raluca

Nu, nu este corect sa blamezi o meserie/ o activitate. Ci pe aceia care ajung s-o practice in alt scop, decat ceea ce trebuie sa faca legal. Coruptia, traficul de influienta exista incepand de la cele mai inalte functii (ministere, justitie, politica in general), continuand la cele de baza (sanatate, educatie, politie s.a.) , la nasu de pe tren, portari etc. Orice putere de decizie poate crea premizele coruptiei. Gata, am divagat indeajuns.
Nu am avut de-a face cu politisti, dar am cunoscut cativa despre care nu pot avea in niciunfel o parere prea buna. Genul acela care stateau dupa curbe si pandeau mai ales masinile straine, ca sa ia spaga. No other comment.
In rest, nu vad de ce suparare ca aplica legea, atat timp cat ti se vorbeste respectuos. Ceea ce nu inseamna ca, implicit, si legea pe care o aplica ei este intotdeauna cea mai corecta.

27 10 2009
VreauUltimulLoc

Nu cred ca termenul stau la panda dupa spaga e chiar corect. Daca mergi legal nu trebuie sa dai spaga.

28 10 2009
Raluca

Eu am convingerea ca politaii aceia stiau prea bine ce vor. S-au si laudat pe la niste cunoscuti de-ai mei, ce masini vor sa ia din banii de spaga. Deloc ieftine. Si, si-au luat pana la urma.

28 10 2009
the same

* si daca depasesti viteza legala, trebuie sa platesti amenda, nu spaga…
parca asa zice legea…

27 10 2009
Porcuşorul Radioactiv

Am inceput sa am o parere buna despre politistii de la noi dupa ce am vazut cum politistii din Cote d’Ivoire te opreau sa-ti ceara „de-o cafea”. Bine, ca aia erau varianta mai „soft” si te lasau in pace daca le explicai ca n-ai marunt. Am auzit ca politistii din tari gen Camerun, Nigeria s.a.m.d devin foarte nervosi daca le dai asa un nesimtit raspuns si te pot chiar f*ute.

Si pe mine m-au iertat unii politai de la noi fara sa le dau spaga. Cinste lor. Altii m-au intrebat unde lucrez si daca am salar mare. M-au iertat dezamagiti cand au aflat ca vreau sa platesc amenda si lor sa nu le dau nimic, si ca salarul meu e treaba mea. Deci…oameni si „oameni”.

28 10 2009
Fanfan

ne ferim de tot ce reprezinta autoritati, in general :::
eu de exemplu ma feresc de ei pentru ca nu imi place sa fiu in preajma simpaticelor arme … si privirea lor mult prea serioasa ma tine la distanta ;p

29 10 2009
delaskela

e adevarat ce spui referitor la cliseul in care ii ”prindem” pe politisti, dupa cum e adevarat ca se simte sinevoia de atributii mai largi, de o fermitate mai pronuntata din partea lor

Lasă un răspuns

