Efectele durerii

24 10 2009

Tot timpul am privit cu neînțelegere oamnii care în momentul când sunt bolnavi sau îi doare ceva devin irascibili și se enervează fără motiv.

Am fericirea sa încerc un torticolis foare drăguț.

Nu s-a mulțumit să îmi strâmbe gâtul ci mi-a cuprins și partea dreapta a spatelui. M-a cuprins pe la ora 12 la muncă. Eu lucrez stând pe scaun iar durerea nu îmi permitea să stau pe scaun. Am trecut prin 7 ore minunate de tortura lentă. Durerea nu era constantă ca la o fractură să zice. Nu e ceva viu care parcă te împinge să cauți altă poziție pe care nu poți să o gasesti ca ești înțepenit.

Am considerat mereu ca am o rezistență crescută la durere. Și până acum am reușit să controlez toate durerile pe care le-am avut fără să îmi influențeze starile de spirit.

Aceasta durere în schimb este diferita, deși pot să o suport  ca intensitate totuși creează o tensiune nervoasă, o stare de stres. Pune stăpânire pe minte și m-a adus într-o stare de nervozitate de nedescris.

Bine măcar că fiind anchilozat agresivitatea nu poate să se consume în exterior. Am simțit niște impulsuri „criminale” în cateva situații, de altfel obișnuite, în drum spre casă.

Ceea ce am învățat e că indiferent ce parere avem despre noi, când ne confruntăm cu o situație suficient de stresantă putem ajunge să fiim surprinși de ceea ce simțim și cum reacționăm. Ma mirat să vad cum o durere suficient de enervantă și care durează destul timp te poate transforma. Cum mă enerva și o întrebare pusă, cum mă stresa orice lucru nesemnificativ care se adăuga la starea mea deja precară.

Odată ajuns acasă am reușit să îmi gasesc o poziție cât de cât acceptabilă în care să stau și lucrurile s-au schimbat la 180 de grade. Chiar dacă nu am dormit mai de loc noaptea totuși dimineața m-am trezit cu o stare psihică bună. Durerea este la fel de sâcâitoare dar cel puțin nu mai sunt forțat să stau într-o poziție total nepotrivită. Nu îmi mai posedă fiecare gând și pot să o ignor destul de ușor.

Asta e o confirmare la postul anterior cu datul cu părerea. Până nu experimentezi nu știi cum reacționezi și cum percepi o situație complexă. De asemenea e un semnal de alarmă la ceea ce poți deveni. La căt de puțin ne putem controla unele emoții și la ce influență poate avea asupra psihicului degenerarea fizică.

Asta nu înseamnă acum consider juste reacțiile nemotivate de agresivitate, generate din stari fizice, dar măcar acum am o mai bună înțelegere.

Personal când trec prin ceva de genul ăsta, o experiență traumatizantă dar fără riscuri asupra sănatații, încerc să nu fug din fața ei. Încerc să văd ce zace în mine într-un mediu controlat. Aseara am fost la cumpărături, am condus deși puteam sa evit ambele acțiuni si la munca am stat o ora peste program. Am avertizat oamenii din jur ca pot avea reacții irascibile fără sens și am încercat pe cât posibil să îmi fac tot programul pe care mi-l stabilisem înainte să mă curpindă durerea. În mare parte am reuși, și chiar exploziile de nervi le-am ținut sub control, în interior.

Durerea totuși se pare că e o încercare destul de grea de depășit.

Acțiuni

Information

9 responses

24 10 2009
Papillon

eu cand incerc cate o stare de durere, incerc sa ma izolez, si sa vorbesc doar la telefon. acolo nu pot fi agresiv, si nici nu mi se vede privirea aia rea…

24 10 2009
VreauUltimulLoc

Stiu asta e modul simplu de a te descurca in aceasta situatiie. Dar vineri eu nu aveam ce sa fac trebuia sa stau la munca si cand am vazut cum ma manifest am hotarat sa intind coarda.

25 10 2009
Porcusorul Radioactiv

Tu esti ca doctorul ala nu mai stiu cum il cheama care prin anii 60 a mancat luni de zile numai jeleu si carne de pui ultra fiarta ca sa demonstreze efectele lipsei de vitamine asupra organismului. Era sa paralizeze si sa dea coltul.

26 10 2009
Vanda Lizeh

eu nu sunt rea cand nu ma simt bine. Sunt doar muta si ma uit urat la toata lumea, fara exceptie

26 10 2009
VreauUltimulLoc

Asta inseamna ca daca esti ignorata nu e problema :).
Eu in schimb am 1.85 inaltime si ceva ani de sport, e sanatos sa imi pastrez cumpatul si daca sunt nervos.

27 10 2009
delaskela

experienta durerii e si enervanta si neplacuta si uneori inspaimintatoare…abia atunci intelegi o anumita fragilitatea a lucrurilor acestea biologice, ce mintea noastra le ignora, plina de sine

27 10 2009
emotionsfreedom

Suferinta psihica, pierderea cuiva drag, singuratatea sau alte chestii afective dureroase … mi se par mai greu de suportat decat durerea fizica…Dar da’ suntem obisnuiti sa ne plangem si sa devenim irascibili foarte usor. E greu sa ne continem propria durere (oricare ar fi ea). Un intelept spunea ca toti oamenii cauta acelasi lucru: FERICIREA si ca toti fug de SUFERINTA… o dorinta atat de nerealista, ea insasi generatoare de suferinta…Si daca nu ar exista suferinta(durere) nici fericirea (placerea) nu ar mai fi resimtita atat de intens :)Inteleptii astia…le stiu pe toate:)

31 10 2009
shmeny

durerea ne enerveaza tocmai pentru ca ne afecteaza pe mai multe planuri. te dor gatul si spatele si de aici iti mai vin alte 7 disconforturi si probleme. fizice si psihice. fiica mea de doua luni are torticolis congenital. ma intreb cat o doare si nu are cum spune. sau cat de mult s-a obisnuit cu durerea.

31 10 2009
VreauUltimulLoc

Imi pare rau sa aud :(.

Lasă un răspuns

