Parinții uită greu

15 09 2009

De fapt nu e vorba de părinți în general, e vorba de o discuție care m-a șocat.

La coadă să platesc curentul. Aveam o femeie în față cred ca avea în jur de 50 de ani, lângă noi un copil de cca. 6 ani face două piruete. Doamna se baga în seamă :”Nu te mai învarti ca ți se face rău, așa a făcut și fetița mea și i s-a facut rău”

Moment în care eu (care am o problema și ascult ce debitează toți idioții lângă mine) încep să fac calcule și să spumeg. Unu la mâna ce fetită să aiba baba aia? O nepoata, mă gândesc. Doi la mână ce kkt aduce progenitura ei în discuție, copilul ala s-a învartit de doua ori. Era clar o tentativă de a se băga în seamă aiurea.

În timp ce iritarea mea creștea inutil ca un cozonac ținut la cald imi da cucoana și bomba finală. Nu ca ar fi întrebat cineva. Fetița mea are 23 de ani acum și tot mai ține minte de acum 18 ani când i s-a făcut rău.

Cum dracu să mai ți ma minte așa ceva? Presupunând prin absurd că ai memoria bună, nu consideri ca e o faptă de rahat? Adică asta ți-a marcat ție copilaria? Că te-ai învartit la 5 ani si ți s-a făcut rău?

Trecem peste, frate s-au terminat abuzurile și am rămas cu marea dramă a învârtitului, mi se rupe inima.

Acum revin la carismatica femei, cum e oare să traieși o viață lângă cineva al carui nivel intelectual se oprește a faptul ca s-a învartit fisa acum 18 ani și a borât? Nu te mai miri de știirile de la ora 5. Păi eu daca ar fi să stau langă cineva de genul asta câteva ore pe zi aș face ca filmele de groază să pară basme de frații Grimm.

Puține aspecte ma irita în același fel ca oamenii care încep o discuție plecând de la a se lauda cu ceva foarte foarte comun. Accept nu poate să fie viața tuturor un serial de acțiune, totuși accepta-ți condiția mediocră nu îmi flutura mie în față „tragediile” tale.

Nici nu știu cum să încadrez oamenii care cerșesc atenția în felul acesta, oricum e ceva între penibil și demn de milă.

Acțiuni

Information

13 responses

15 09 2009
mauricia

E un comportament simplu. Inertial. De om care e nelinistit si nu stie de ce si care nu stie si nu poate fi singur cu sine. Nu cred ca ar trebui sa ne mire. E prea frecvent.
PS Sunt prima oara pe blogul tau. am facut comentarii si la articole mai vechi. Sper sa fiu acceptabila.

15 09 2009
VreauUltimulLoc

Pai ca e frecvent nu neg, dar cred ca ar trebui sa ne mire pentru ca ne da masura ratacirii unor oameni. A dezorientarii lor fata de o axa centrala. Cum am spus mila sau penibil, cu accente spre mila.

Ps: La comentariile care imi sunt adresate mie sau despre post o sa iti si raspund :).
Eu scriu pe blog in primul rand pentru a dezbate ideile cu alte persoane deci orice comentariu este bine primit. Ale tale oricum sunt pertinete asa ca nu iti fa probleme, oricand vezi ceva ce merita comentat baga.

15 09 2009
deA

@vreauultimulloc: Offtopic – tu esti omniprezent pe blogul lui putty?;))

15 09 2009
VreauUltimulLoc

Sunt omniprezent pe mai multe bloguri.
Imi place sa comentez, cred ca sunt pervers si nu am viata sociala =)).

15 09 2009
Porcusorul Radioactiv

E un comportament prea comun la tzatza de bloc, care n-a avut niciodata o viata in afara de bucatarie, copii si televizor si da importanta la toate cacaturile. E stilul comun de a vorbi mult despre nimic si de a se baga in seama. Nu trebuie sa te enervezi, asta e nivelul. De-aia exista Acasa TV, pentru ele.

15 09 2009
celcupensula

Dragule, oamenii in varsta nu tanjesc atentia celor din jur, ci isi practica pedagogia numai de ei stiuta.
Asa m-am bagat si eu in seama, cum spui tu, numai ca la mine situatia a fost putin diferita- bunica si nepotelul in parc: el, ca orice copil, varat in toate gropile, cu mainile peste tot. Ea: nu pune mana acolo, ca te murdaresti. Eu: doamna, murdaria e buna, lasati-l, exporeaza si el. Ea, evitandu-ma, nu mai sari, ca vei cadea. Eu: lasati-l, asa intelege si el ce-i aia durere, o mica zgarietura nu a omorat pe nimeni. N-am facut-o sa ma bag in seama, ci doar sa-mi exersez skills-urile pedagogice. Defect profesional, ce vrei.. 🙂

15 09 2009
VreauUltimulLoc

Pai da, mai da omul un sfat dar nu asa cand nu e nici un pericol. Ca ala mic nu se invartea de jumate de ora, atunci intelegeam.
Plus ce treaba avea fisa in discutie? Ajungea ca a zis ca ii vine rau daca era vorba doar de un sfat. Dar era clar ca ea vroia sa spuna la toata lumea de la coada ca lu’ fisa i se facuse rau de la invartit.
E o noanta acolo care ma irita. De fapt nu ii pasa de copil ii pasa de a se da importanta si a impartasi amanunte plictisitoare din viata ei pe care le gasea interesante :).

15 09 2009
volent

daca faceai imprudenta sa intri in vorba:)) nu mia scapai :)) …off..saracii sunt nevorbiti mai…

16 09 2009
Adriana

Omul cat traieste invata. Din carti, din experiente proprii sau din experientele altora, impartasite pe cale orala prin media, seminarii, discutii la cina sau la cozi la Electrica. Deci.
Femeia a simtit nevoia sa impartaseasca experienta aproape proprie, in mod gratuit si spontan.
Si daca la TV te aperi de astfel de … cu telecomanda, in situatiile „live” nu-ti ramane decat parasirea locului cat mai repede posibil, sau daca e musai sa ramai, repetarea in gand a unui soi de mantra „zen… zen… zen…” 🙂

16 09 2009
VreauUltimulLoc

Da eu ma aparam usor de aceasta agresiune. Dar imi faceam probleme pentru barbatul femeii si pentru copii ei. Lor nu le mai ramane decat ranga, ca sa se apere.

16 09 2009
dichtung

Oamenii de genul asta nu au deschis o carte in viatza lor,ca sa nu mai spun ca nu au stat la o discutie cu ei isisi.Nu au cum sa se faca remarcati si se leaga de orice detaliu.Daca acel cpoil nu s’ar fi invartit,ar fi gasit altceva si tot s’ar fi bagat in seama

17 09 2009
nişte unii

Probabil persoanele astea chiar cred în Dumnezeu şi în ideea de egalitate-ntre oameni: dacă fie-sa vomită la piruetă, clar trebuie interzis baletul sau patinajul artistic. 🙂

24 09 2009
unknown

subscriu la ce-a zis si porcusoru’ si mai adaug ca dorinta de a te baga in seama e mare la varste inaintate.s-or gandi si ei saracii ca mai au zile/luni/ani de trait si incerearca sa atraga atentia asupra lor prin orice metoda posibila.asa e la majoritatea,din pacate.si da,suna sinistru,da’ e crudu adevar.cunosc oameni care-si petrec ziua uitandu-se pe vizor sa vada cine vine cine pleaca,etc.trist…

spor in cont.

Lasă un răspuns

