Călărie

14 09 2009

Am fost să călăresc. Eu mi-am dorit de mic un cal, imi plac la nebunie. Asa ca am hotarat sa incerc o data pe lună să mă duc undeva să călăresc.

Ieri am fost la Corbeanca. Pentru ce interesati costa 50 de ron 30 de minute. La început sunt suficiente eu când m-am dat jos de pe cal și m-am suit în mașină nu mai puteam să apăs pedalele.

Ceea ce nu se vede de pe margine e ce se întâmplă când calul merge la trap săltat. Mi-a rupt curu …

Dar așa ca experiență merită încercat. Oricum se pare că a fost o zi nefastă ieri, am prins toate aglomeratiile în trafic pe care le puteam prinde. Până la urmă am ajuns la ferma, acolo nu părea ca e nimeni. Am căutat eu ambițios printre niste clădiri dărăpănate până am găsit niște copii. I-am trimis după cineva competent si astfel dupa 20-30 de minute de așteptare am ajuns cu un cal în manej.

Fiind a doua oara când mă suiam pe un cal nu eram așa de încrezător în forțele proprii. Așa ca speram sa vină cu un cal cât mai blând. Normal că a aparut un armăsar înalt cât casa, frumos nu am ce zice, dar mareeeeee. Mă uit eu la el fericit și îmi zic în gând: „mare da sigur e blând”. Când ala mă întreabă dc am mai călărit, eu zic că nu, el face o moacă nemulțumită și strigă după unu: „unde sunt mă dârlogii aia” .

E nu știu ce sunt darlogii așa că nu mă panichez dar rețin amănuntul. Duce calul în manej și îmi zice să aștept puțin că nu a mai fost scos de mult 😐 și e cam nervos. Asta, cat casa, juca pe picioare și facea spume la gura, eu gândesc ca știe îngrijitorul ce face nu o fi nesănătos la cap. Pune îngrijitorul calul să dea niște ture pe acolo, sare ăla ca o capră fornaie bocane. Eu ma încurajam pe margine, zic gata a ars benzina acum sigur e blând.

Mă sui pe cal și întreb: Dar e bland nu?

La care îngrijitorul:

-A stai liniștit. Vezi curelele astea ?

– Da.

-Aștia sunt darlogi, dc i-am pus aștia nu mai poate să dea capul pe spate să te dea jos :)).

Hopa se aprinde un beculeț în gândul meu, dar de ce să mă de jos. Apoi continuă liniștit

-Indiferent ce se întâmplă tu să fii una cu șaua și să te ți pe el.

Mă dă-mă în plm, cum adică indiferent ce se întamplă, păi nu ar trebui să fie un cal blând și să nu se întâmple nimic? Nu termin eu de gândit că harmasarul începe să joace sub mine șotronul. Eu încerc să îl linistesc și să nu îl murdaresc de pipi „ho cu tata, gata gata frumosule” ala pula, luase foc pe la copite a făcut-o și pe aia cu ridicatul pe picioarele din spate.

Să [îi deie] Dumnezeu sănătate la dârlogii aia, că mă lăsa fără dinți in gură când a zmucit o dată capul pe spate.

Strâng și eu din picioare și din buci ca deja ma îngalbenisem și încerc să îl strunsesc, pula. Eu îi dădeam înainte el o lua înapoi eu dreapta el stanga. Mă uit mirat la îngrijitor, ăsta cică, are comenzile încurcate. Umbla el pe la dârlogi, se vede treaba că acolo stă secretul, eu fac doua rugăciuni și iși revine căluțul. Văd eu că „foncționează” corespunzător și uit și de incidentele de la început. Bag la pas mergea frumos zice ala acum hai la trap. Atunci a început circul… acum nu mai „foncționam” eu. Cred că ce înjuraturi mi-am laut de la cal… Eram numai pe contratimp Se auzea de la 10 metri cand picam cu curu pe șa. Totuși m-am ambiționat și am rezistat cele 30 de minute.

Rezultat: Mă doare curul, mi s-a luat piele de pe genunchi (nu se merge în pantaloni scurți la călărie),Am și febra musculara de la strans între picioare, tot nu am învățat să călăresc la trap :(.

Abia aștept să mă mai duc data viitoare. Ce, credeați că renunț? Nimic, tot iubesc căluții.

Acțiuni

Information

9 responses

14 09 2009
raducu

foarte tare.
:))
am facut pe mine de ras.
foarte tare scris.
cat despre fund, se repara pana in weekendul viitor :))

15 09 2009
Mephisto

Incearca sa iti iei un cal pe care sa il hranesti si sa ai grija de el… caii nu sunt pt a fi calariti.. uita-te la „wild horses” sunt minunati. Si eu ador caii, dar am calarit doar cand eram mic si calul era prieten cu mine[tabara la Darmanesti Bacau], in ultima zi a fost de acord sa ma duca putin de tot pe coloana lui vertebrala..

15 09 2009
VreauUltimulLoc

Nu cred ca atunci cand un cal e crescut pentru calarie e chinuit. Excludem cazurile cand au ingrijitori idioti. E ca si cum ai spune ca un caine e chinuit ca ii arunci batul sau ca il pui la sanie.
Cat timp e ingrijit corespunzator si nu e epuizat peste masura cred ca are o viata mai fericita decat alte variante disponibile. In romania nu cred ca sunt prea multi cai salbatici.
Eu iubesc animalele dar nu merg in extrem sa cred ca putem sa le tinem de bibelouri. Sigur ca ar fi frumos sa traiasca in salbaticie. Nu cred ca lipsa clientiilor la ferma de calarie ar aduce ceva bun in viata cailor.
Poate ar aduce in viata consumatorilor de salam in schimb.

5 10 2009
ody

Manej nu menaj ..2 cuv diferite

6 10 2009
VreauUltimulLoc

Merci eu doar l-am auzit si asa am inteles :D.

28 07 2010
scorpio72

Am frunzarit zilele astea blogul tau,dar asta mi s-a parut cel mai tare post de pana acum,am ras cu lacrimi..
gata,acu trec mai departe la citit…

8 06 2011
bibi99

Si eu fac calarie la Domeniul dracul danes. AAA…mie nu mi s-a intamplat niciodata sa cad sau cv…doar ca la trap,calul s-a speriat si a luat-o la galop,spre fericirea mea ca am fost pe faza,dar in rest imi place enrom de mult calarie…si nu ma impedica un minor accident.

5 01 2012
appaltyagonwdudem

Pharmacy Technician employment possibilities are abundant. Pharmacy technicians labor in a range of give good results settings consisting of retail pharmacies this kind of as CVS, Walgreens and Osco, hospitals and elderly treatment amenities. The hrs are normally numerous from the „typical” nine-five business hrs, normally requiring night time and weekend operate. Desire Buy Tramadol rather robust for the subsequent five-ten decades mainly because the newborn boomer generation is getting into the stage of their lives in which they are even more most likely to use prescriptions.

3 07 2013
Max

fff tare.vai ce m-am mai distrat! super tare articolu asta

Lasă un răspuns

