Talentul sau darul fiecaruia

26 08 2009

Umblă vorba în popor că fiecare are un talent, un dar, în care poate să exceleze fără mari eforturi sau în care poate atinge „performanţe” mai repede ca alţii.

Însă dacă e să ne uităm in jur, nu pare ca prea multă lumea a identificat care îi e darul. Nu cred că e neapărat unul singur dar măcar unu tot are fiecare om. Cel puţin asta imi spune mie intuiţia, că fiecare e bun de ceva anume.

Talentul asta nu ma gandesc ca e neapărat ceva dintr-un domeniu tehnic sau artistic. Ar putea fi de exemplu o inclinaţie spre a intelege starea sufleteasca a altora sau spre a asculta pe cineva. Cert e că aşa cum văd eu treaba asta, ar trebui pe langa faptul că facem ceva cu succes să ne şi provoace o plăcere deosebită când face asta. Poate ca ăsta ar fi cel mai puternic indiciu aspura recunoaşterii darului personal.

De ce îi zic dar? Pentru că simţindu-ne (unde naiba e cratima la tst in romana?) împliniţi din exercitarea acestei înclinaţii, practic o oferim fără a cere ceva in schimb. Asta nu exclude si obţinerea unor beneficii în urma practicării ei.

Cred că dacă am reusi cu toţii să ne identificăm darul nu am mai intâlni oameni nemulţumiţi de locul lor de munca. Asta ne-ar uşura destul de mult existenţă zilnică. Să nu credeţi ca nu am mai avea chelnări sau funcţionari publici. Pur şi simplu ar fi aşa de satisfacuţi de munca pe care o fac incat indiferent de salariul primit tot ar face-o bine.

Eu unu din nefericire nu imi ştiu darul. Cam ce incerc să fac imi iese făra să excelez dar satisfăcător. Poate că darul meu e să pot face multe aproape bine :). Sau poate că înca nu am gasit menirea mea in viaţă. Nu e chiar corect ce am spus menirea mea şi a oricărui om e sa evoluam, mai corect ar fi să spun domeniul meu de contribuţie la evoluţia buna a lumii.

Faptul ca nu ne place să facem ceva e un lucru foarte bun, rău e ca nu ascultăm de această senzaţie din motive sociale. Mama vrea să aiba doctor sau mai stiu eu ce aberaţie. Un om care işi foloseşte intens darul eu cred că va trai fericit din el. Si societatea în sine va beneficia cumva de pe urma acestei trebi. Mă rog, pâna atunci alergam toţi dupa bani şi recunoaştere luptându-ne cu vocea din noi care striga disperata pleacă. Îi mai indesăm un ciorap pe gat,  dăm muzica mai tare, doar doar nu o mai auzim.

Mi-ar plăce să îmi identific talentul. Dacă nu mi l-am identificat deja. Oricum eu cred că toate ne-ar merge mai bine dacă mai mulţi oameni şi-ar găsi vocaţia oricare ar fi ea.

Acțiuni

Information

24 responses

26 08 2009
volent

taare-mi place subectu’, si taare ma intzeapa la inima, pen ca nici eu nu mi-am gasit vocatia. singurul lucru demn de luat in seama ar fi acela ca apropiati mie mi-au spus ca i-am indemnat si sprijinit moral sa-si atinga niste teluri. eu nu prea constientizez asta, asa-mi e felul, ma avant si-i fac sa vada ca-si pot realiza visele. si cei mai multi le-au realizat.

26 08 2009
VreauUltimulLoc

Cam sună a ceea ce am vrut eu să spun. Dăi înainte.

26 08 2009
simplis

Vad din cand in cand tot felul de informaticieni, genul extrem-geek si ma gandesc ca au salarii de mii de euro si ma mai gandesc ca pana amu 100 de ani ar fi fost niste paria ai societati.
Mult mai des insa ma vad pe mine si ma iau cum mainile de cap. Mai, simt ca sunt total inutil societatii, ca n-am loc, ca ma-sa’n cur de viata.

26 08 2009
VreauUltimulLoc

Simplis tu ai cel puțin 2 vocații nu te mai plange. Gătești frumos si pozezi gustos.

26 08 2009
simplis

LOL
Hai sa zicem ca ar fi valabile astea 2 vocatii. Problema e ce fac cu ele. Cine dracu are nevoie de ele? Cui folosesc sau ce folos am eu de pe urma lor? Chiar nu se poate trai numai din bucuria ca pozezi gustos sau gatesti frumos.

26 08 2009
VreauUltimulLoc

Simplis, nu stii tu acum din ce se poate trai si din ce nu. Tu continuă , dacă asta te face să te simți implinit, o să se deschida o usă la un moment dat. Nu te preocupa de caștigul material cand faci ceea ce te implinește.

26 08 2009
simplis

pai cu gandu asta ma tot amagesc si eu ca altfel…

26 08 2009
puck

poate nu ai gasit lucrul asta dar esti pe drumul cel bun, keep looking.

26 08 2009
Vanda Lizeh

asta e cosmarul vietii mele 😆 nu stiu care imi e darul si ii urasc din tot sufletelul meu de copil nevinovat pe toti cei care stiau de la gradinita ca vor sa fie medici, cantareti, astronauti… si asta au facut toata viata si le-a placut…

26 08 2009
VreauUltimulLoc

De multe ori @Vanda, cei de care spui tu habar nu au despre darul lor dar știu să mimeze si să se minta pe ei mai bine ca tine. Nu te speria tu poți să fii cu un pas in fața lor macar tu știi ca nu ai gasit, inca mai cauți. Restul se multumesc cu jumatați de măsură. Puțini sunt pe drumul cel bun.

26 08 2009
Vanda Lizeh

ma refeream la cei „pe bune”

26 08 2009
VreauUltimulLoc

Cei pe bune ne arata că se poate. Sunt de apreciat.

26 08 2009
Porcusorul Radioactiv

E frumoasa teoria…mai greu sa lasi totul cand ai constrangeri. Chestii banale gen rate, famelie…

26 08 2009
VreauUltimulLoc

Sunt perfect de acord cu tine dar sa stii ca si in situatia asta dificila tot poti sa iti urmezi vocatia. Poate treptat la inceput in timpul liber si daca iti permite la un moment dat sa faci si switch-ul. Oricum macar sa nu iti neglijezi total actiunile care te fac sa iti manifesti creativitatea.

27 08 2009
Porcusorul Radioactiv

Corect, asa incerc sa si fac. Viata e un compromis pana la urma, nu ?

27 08 2009
VreauUltimulLoc

Nu cu tine. Cu sinele tau ar fi bine sa nu faci multe compromisuri. Dar asa cu realitatea merge.

27 08 2009
sorin

Io sunt un prasitor desavarsit, bun lopatar si ma descurcam grozav cu coasa, furca si grebla. De animale m-am ocupat mai tot timpul, chiar bine dupa cum spuneau ai mei.
Cred ca as fi fost bun ca si taran/fermier.
Ma irita partea in cu ‘sa-ti placa ceea ce faci’, ‘sa fii talentat in ceea ce faci’. Cineva spunea ca ar trebui sa nu-ti displaca ceea ce faci, imi pare cai mare diferenta si ca-i acceptabil. Pana la urma facem ceea ce este nevoie, cineva trebuie sa duca gunoiul si sa curete toaletele nu 😉 ?
Io incerc sa ma tin de ‘daca tot faci ceva, incerca sa o faci bine’.

27 08 2009
VreauUltimulLoc

Sorin dc nu iti place nu poti sa faci bine.
Oricum ideea e sa nu neglijezi ce iti place, nu neaparat sa iti castigi existenta facand ceea ce it place ca sa zicem e mai greu.
Daca iti place sa fii fermier nu scapa nici o ocazie sa te ocupi de pamant si animale si sigur vei obtine satisfactii din asta.

27 08 2009
anormalul

Nu-mi place sa fiu remer mei, da-s talentat 😀
Incerc sa spun ca trebuie sa ne orientam catre ce putem face bine, si in ce domeniu am putea munci fara sa ne displaca (mai mult sau mai putin) munca ceea.
Nu creg ca se viseaza foarte muti omi pe post de mulgatori, debarasatori, gunoieri ori salahori la intaintare.
Daca toti am munci in domeniile in care suntem talentati ori unde ne inchipuim ca ne-ar placea, imi pare ca ar fi pustiu prin anumite sectoare.
Zic si io, nu dau cu paru’ 😀

27 08 2009
VreauUltimulLoc

Eu cred ca se gasesc si multi mulgatori si debransatori si gunoieri ai vazut emisiunea aia cu meseri murdare ? Chiar le place ce fac la aia. Fiecare cu satisfactia lui. Nu toti sunt facuti sa fie directori.

Mereu iti respect parerile stai linistit.

27 08 2009
sorin

Aaa … nu prea ma uit la tebleizor, n-am vazut. Da mi se pare normal sa se gaseasca, ca-s talentati ori ba, omii trebuie sa puna o paine pe masa.
Asa ma gandesc si io, nu-s toti facuti sa fie directori ori manageri, da-mi pare ca se trambiteaza prea mult partea cu „cariera de succes”, „confirmarea valorii”, „succesul si implinirea profesionala”, „urmeaza-ti visul” si alte rahaturi cu perje.
Si a fi director nu-i o mare fericire, cel putin la mine nu o fost.

27 08 2009
VreauUltimulLoc

Pai nu ma intelege gresit ca eu nu trambitez pe cariera de succes eu zic sa nu neglijezi ceea ce simti ca iti place si ceea ce faci bine.
Ca desenezi ca iti place sa cresti peti de acvariu ca stii sa dai un sfat bun ca stii sa faci masaj erotic nu conteaza. Daca ai o vocaite nu o arunca deoparte doar pt ca nu aduce bani.
Persista in ea, macar in timpul liber si o sa te implineasca o sa te faca sa ai mai multa incredere in tine sa simti ca esti creativ si valoros. Si asa ca o convingere personala fara dovezi sigur iti va aduce multe alte bucurii in viata pe care nici nu le intuiesti. Te va face sa fii mai bun si sa zambesti mai des.

27 08 2009
sorin

Partea cu timpul liber mi-a scapat mie, aici ne intelegem. Ase, acu’ ridic doo degete voios si spun javol.

27 08 2009
VreauUltimulLoc

Mereu ne intelegem pana la urma ;). Si cand avem pareri diferite, cel putin ne respectam reciproc alegerile.

Lasă un răspuns

