Norocul incepatorului.

19 08 2009

„Norocul incepatorului” o expresie des intalnita, de altfel asa des ca nu cred ca are nici o legatura cu norocul.

Norocul e ceva ce statistic se intampla rar. Ori cand ajunge sa apara in folclor o astfel de expresie inseamna ca numai rar nu se intampla.

De altfel cred ca fiecare a experimentat treaba asta asa ca nu e ceva teoretic.

Acum vine partea cu analiza. Cum se explica norocul asta? De ce cand faci ceva de prima oara iti iese mai bine decat a doua oara si a 7-a oara. De altfel de multe ori e nevoie de multa practica ca sa te egalezi pe tine insuti cand nu aveai nici un exercitiu. Asta in cazul fericit cand mai reusesti sa te egalezi.

Eu am o teorie, nu e avizata, dar o dezvolt si eu asa in joaca. Eu zic ca acel noroc de fapt esti tu fara istorie. Ca atunci cand nu ai nici o asteptare nici o medalie de aparat cand incerci fara frica iti cam iese pasenta. Eu cred ca noi suntem mult mai priceputi decat am crede sa facem diverse treburi. Dar faptul ca avem anumite frici, rusini, asteptari, conceptii, ne crispeaza in asa fel ca de cele mai multe ori nu mai suntem in stare de nimic.

Cand incerci ceva prima oara nu ai nici o asteptare. Mintea nici nu prea lucreaza ca nu are cu ce si atunci practic apelezi la intuitie. Tocmai atunci faci bine. Deja la a doua incercare cauti sa te folosesti de ce am invatat in prima si cum a fost un act de intuitie nu prea ai ce sa inveti. Asa ca drept urmare incerci sa mai reglezi tu colo colo si dai chix.

Deci teoretic ar trebui sa cautam sa facem tot cu mintea libera fara trecut. Dar nu se poate.Care e solutia? Sincer nu stiu care ar fi raspunsul corect la intrebarea asta. Nu poti sa nu simti putina mandrie dupa prima incercare reusita sa nu iti asumi rezultatul pozitiv. Lucru care inevitabil va pune presiune pe tine spre a reusi a doua incercare. De altfel si cei din jur incep sa puna presiune pe tine e un fel de frenezi a miracolului. Toti te imping de la spate hai inca o data sa vedem dc iti mai iese. Cum naiba sa iti mai iasa ceva? Ratezi si toti fac aaaaaa si pleaca iar tu ramai asa ca prostul privind piezis si incepi sa cauti scuze. „Ba ca eu nici nu aveam experienta” pana ajungi sa crezi chiar tu ca prima incercare a fost norocoasa.

Asa te inscrii si tu in tiparul societatii: „Trebuie sa muncesti din greu pentru a obtine ceva”, nu merge asa din prima. Nu zic nu, munca are si ea rolul ei, dar poate ca norocul incepatorului e un semn ca pentru tine aia e vocatia. Oricum eu cred ca se minimizeaza rolul intuitie in viata si se exacerbeaza cel al mintii. Intuitia e vazuta asa mai mult ca ceva mitologic teoretic o notiune abstracta e feminina .Eu zic ca e universala dar femeile care actioneaza mai impulsiv sau mai afectiv decat barbatii ajung sa o foloseasca mai des.Incep sa cred din ce in ce mai mult in asta. Nu stiu inca precis de unde provine dar pare destul de demna de incredere. Mai greu e sa ii auzi vocea ca e cam anemica dar prin constientizarea problemei ma gandesc ca o sa se vada efectul in timp.

Oricum concluzia ar fi ca e mai mult decat noroc in prima incercare. Poate ca atunci cand o sa avem ochi sa vedem  o sa intelegem.

Acțiuni

Information

12 responses

19 08 2009
femeiadeservici

stii ca eu tot ma gandesc de multi ani cum o sa castig la loto catralioane de bani.aaa am uitat sa zic,nu joc la loto:)))crezi ca imi va surade norocu’?

19 08 2009
VreauUltimulLoc

Ma iei cu tine pe o insula pustie dc iti zic ca da si iti ies numerele?
Daca nu cred ca totusi asta e chiar ceva de noroc si nu se incadreaza la categoria norocul incepatorului :D. Ca si la profesionisti tot pe noroc se bazeaza. Dar dc simti ca trebuie sa castigi joaca si tu o data ca n-o fi foc macar joaca acum cat esti tanara ca apoi… degeaba mai castigi.

19 08 2009
femeiadeservici

ce ma deprimasi cu asta:”acum cat esti tanara”:((( offf cat ma mai deprimasi

19 08 2009
VreauUltimulLoc

Stiu :)) sunt al dracu uneori. Pup sa treaca?

19 08 2009
Porcusorul Radioactiv

Io am avut asa „noroc” la popice odata. Mai ca i-am batut pe unii care jucau de nu stiu cand. Si cred ca nu ar fi scazut „prestatia” daca nu ma plictisea pana la urma jocul. Si stresat nu eram, ca doar nu jucam pe bani.

20 08 2009
volent

maiiii…ce vorba-i asta „acum cat esti tanara”? eeee…daca nu ne-ar lasa asa, cate-o bujie, cate-o placuta de frana, v-am face praf pe voi astia tineri; ca noi acu’ stim sa savuram …savoarea:)))

20 08 2009
femeiadeservici

asa asa zi-le tu volent cu bujiile:) revolutie domnule

23 08 2009
Bogdan T

Eu am propria teorie si anume: norocul ca si termen si semnificatie este asociat invariabil cu ceva benefic/pozitiv. Totusi, consider ca nu exista termen mai relativ decat acest cuvant. Norocul meu poate fi ghinionul tau s.a.m.d.
La capitolul ‘norocul incepatorului’ sunt perfect de acord cu tine vis-a-vis de presiune, asteptari…in general limite si bariere pe care ti le impui singur. Totul tine de perceptie si de importanta pe care o acorzi unui eveniment. Deci it’s all in your head. La propriu.
In incheiere parerea mea este ca norocul reprezinta rezultatul intalnirii dintre imprejurari si inteligenta, atunci cand fructifici pozitiv(atentie! – pt tine) acest eveniment. Si da, stiu ce inseamna oportunism.

23 08 2009
Bogdan T

Castigul la Lotto e o categorie aparte de noroc, norocul chior. Asta e cel statistic si f rar intalnit.

23 08 2009
Bogdan T

Rolul intuitiei in viata este crucial. Putini inteleg asta. Ei sunt oamenii care ajung ‘fericiti’ dar le lipseste acel ceva.

offtopic: am postat de 3 ori pt ca am vrut sa subliniez individual toate cele 3 idei.

23 08 2009
Bogdan T

Apropos: trebuie sa ai o intuitie buna ca sa intelegi ce importanta este intuitia in viata? 🙂

23 08 2009
VreauUltimulLoc

Cred ca iti trebuie doar putin exercitiu ca sa inveti sa o asculti.

Lasă un răspuns

