Situatie ipotetica

2 07 2009

Asemanare cu cazuri reale este pur intamplatoare, ceea ce urmeaza este doar un exercitiu de imaginatie si trebuie tratat ca atare.

ACEST POST NU ESTE LEGAT DE NIMIC CE AR PUTEA UN CITITOR AL ACESTUI BLOG SAU AL COMENTARIILOR MELE PE ALTE BLOGURI SA LEGE E O OBSERVATIE PERSONALA FACUTA DE-A LUNGUL VIETII.

DACA VRETI SA COMETNATI IDEIILE EXPUSE AICI NU AM NIMIC IMPOTRIVA . DACA VRETI SA ASOCIATI POSTUL CU VIATA VOASTRA PRIVATA SUNTEI LIBERI SA GANDITI CE VRETI.

EU PERSONAL NU AM FACUT AICI REFERIRE LA CINEVA ANUME. CINE CONTINUA SA IMI PUNE ASTA IN CARCA DIN ACEST MOMENT INSEAMNA CA E RETARDAT SI NU STIE SA CITEASCA SAU NU INTELEGE ROMANA.

Exista anumiti aplaudaci pe lume care se aduna ei in jurul unui nucleu central o persoana o idee etc. Problema e ca nu mai fac efortul sa evalueze periodic valoarea intrinseca a centrului lor de gravitatie.

Pur si simplu suie vitelul acolo sus si abia asteapta sa balige cate ceva ca sa se imbaieze in respectivele dejectii. In sine nu ma deranjeaza de loc acest aspect. Nici cel legat de faptul ca se infurie cand remarci ca ei manac ce se balega vitelul. Ceea ce ma deranjeaza este ca ei se infurie de asa maniera ca nu mai considera necesar sa aiba si argumente.

Nu ei direct se apuca si arunca cu remarci de genul celor intalnite in general in tagma criticatorilor de sistem sau a celor care ce plang de incultura maselor. Adica un limbaj zeflemitor si „sarcastic”  care insa nu contine nici o logica. In sprijinul injurilor galgaite pe orificiul pozitionat sus dar cu rol de defecare ei considera suficiente glasurile celorlati aplaudaci din tagma lor.

Ei fac instant o satra de jigodii latratoare care sunt pline de curaj cand sunt multe dar se caca pe ei cand e vorba de a face ceva. Se bat apoi reciproc pe umeri pentru modul in care au indepartat pericolul din preajma rahatului adulat, bineinteles mai baga si ceva rimming la sursa inspiratiei lor ca sa isi arate devotiunea.

O alta trasatura a acestor papagali este ca sunt siguri pe ei asa de siguri pe ei ca nici dupa ce le dai o suta de „suturi in cur” nu vor accepta ca te-ai „pisat” pe ei din varii pozitii.

Intr-un fel ma simt dezarmat in fata unor astfel de personaje. Eu inca am inpresia ca oamenii gandesc dar de cele mai multe ori ei nu se obosesc sa mai faca asa ceva se multumesc sa fie consecventi. Ca si o pizda virgina pe care daca ai fututo primul te vede Brad Pit indiferent cat esti de stramb ei o data ce au ajuns la concluzia ca esti cool nu mai conteaza ce inepti debitezi. De asemenea forma e foarte importanta daca imbraci kkt-ul in polei aplaudacii se bucura si zic ca e de aur.

Reversul medaliei este ca izvorul central sursa puterii poate sa fie chiar o mina de aur la origini dar prin faptul ca s-a inconjurat de o ceata de adulatori retardati nu mai are masura valorii sale in timp. Astfel el incepe sa se multumeasca cu rimming-ul primit si sa considere ca tot ce izvoraste din ele este aur curat. Capata siguranta si orgoliu se lamenteaza cand este confruntat. Normal se lamenteaza cu milogii lui care se inghisoaie sa mai linga ceva. Cu alte cuvinte pierde contactul cu realitatea si se corupe pentru cateva laude futile si accepta scaderea propriei valori.

Nu stiu daca sa imi para rau pentru ca lingaii reusesc sa corupa ceva de valoare sau pentru ca sunt corupti ei de valoarea punctuala si nu mai realizeaza cand aceasta liseste. Poate ca asa e cel mai bine se corecteaza unii pe altii. Miezul dupa un derapaj mai serios o sa se trezeasca la realitate si o sa inceapa sa mai vada si alte fete alea realitatii iau aplaudacii poate se vor trezi dupa ce fac hepatita de la prea mult rahat mancat.

Anunțuri

Acțiuni

Information

14 responses

2 07 2009
volent

ce povestesti tu aici? e o forma moderna pentru „Hainele cele noi ale Imparatului” ? (asta ca sa nu mai zici ca nu mai tin minte povestile:) ).

2 07 2009
VreauUltimulLoc

Da volent despre ceva de genul sau ar putea sa fie vorba despre comunism ce a inceput frumos dar s-a terminat prost.

2 07 2009
volent

pai eu exact despre povesti vorbeam, nu despre chestii reale:). pe bune nu stii povestea?

2 07 2009
VreauUltimulLoc

Ba da imparatul nu are haine ;).

2 07 2009
sorin

VreauUltimulLoc – din cate stiu eu, situatiile ipotetice se leaga (vrand nevrand) sau pornesc de la ceva real.
Hai sa-ti spun ca si eu am fost (si o sa mai fiu) bagat in gasca aplaudacilor/ligailor, cu sau fara voia mea, chiar daca aparam ideile mele sau daca ma regaseam partial in balegarul cela.
Io spun ca mai sunt cativa factori in ‘situatia ipotetica’, si anume : timp/ disponibilitate/ adresabilitate/ mod de perceptie.
Nu toti oamenii au timp si nu toti omanenii sunt dispusi sa explice de-a fir de par anumite idei.
Cand sunt la baza idei preconcepute si diverse pozitii pentru vizualizarea imaginii de ansamblu, pentru mine, adresabilitatea si modul de percepere al lucrurilor, ar avea de suferit, chiar crunt uneori.
Ar mai fi, tot pentru mine, intelegearea a ce inseamna sa fii in curtea mea (mnoa, de cum voi ajunge acasa o sa imi reinstalez curtea/domeniu/tentativa de blog, unde imi pare ca scria, suduiti-ma pe mine, nu va atingeti de oaspeti ).
Aflandu-ma de ceva timp in gasca aplaudacilor si ligailor jigodii latratori, vreau sa spun ca in stiuatia ceea hipotetica, gazda, poate sa ajunga foarte usor in situatia de a nu mai aloca timp pentru cei care sunt pe langa subiect, interpreteaza lucrurile aiurea si dau cu mucii in balta. Nu iti place, nu esti de acorda, exprima-te corect si invata sa nu jignesti, mai ales daca esti in casa altcuiva. Acasa la tine poti sa faci orice, poti sa-ti sudui oaspetii, sa discuti ce intelegi tu, sa-ti selectezi prin ce metode vrei tu, oaspetii.
Si gandindu-ma io la situatia ceea hipotetica, ma pun io in locul vitelului, si ajung la concluzia ca as fi reactionat mult mai urat, nu de alta, da’ chiar nu permit omilor sa se pise pe cei care mi-s dragi.
Chiar cred ca ai inteles gresit situatia, si spun asta dinauntrul subiectivitatii mele.

2 07 2009
VreauUltimulLoc

@Sorin poate ca am pierdut eu ceva din vedere dar tu cumva incerci semi ironic sa legi postul meu de ceva anume? Eu cand spun ca nu se leaga de ceva real ma refer ca nu e vorba de nici o situatie atat de recenta ca sa pot sa mi-o mai amintesc si ti-am dar si un exemplu ca poate fi vorba de comunism de catolicism de ce doctrina vrei tu poate ca am citit undeva ceva si mi-a ramas in subconstient.

Eu cred ca am scris destul de clar ca e o situatie ipotetica si nu e vorba de ceva real. Iar daca din punctul tau de vedere personal sa fac un pleonasm. Crezi ca ce mi-ai spus tu aici contrazice veridicitatea postului eu incerc sa mai citesc si a 5-a oara.

Deci ca sa nu fac o greseala de intelegere. Tu zici ca daca esti in gasca aplaudacilor nu mai e nevoie de argumente pentru ca nu e timp pentru ele si pentru ca esti in curtea ta si daca cineva e contra nu merita atentie ideile lui. Si cand spui ca gazda nu are timp sa argumenteze pe cei care sunt contra inseamna ca practic la tine acasa tu esti stapanul si de cine nu iti place ii dai kick. Si ca dupa tine e mai importanta haita decat ideile pe care le vehiculeaza. Ca intr-un context in care e vorba despre idei in principal pui in fata subiectiv pe cei de o baricada cu tine.

Pai ce sa zic faci cum crezi dar eu vad altfel lucrurile. Eu cred ca fiecare om e o entitate si ca fiecare fapta pe care o face e responsabilitatea lui si daca alegi sa mergi dupa o idee 1 an nu trece o zi sa nu o reevaluezi si daca la un moment dat ideea nu mai corespunde nu merg pe ea din consecventa.
Si ca o informatie e bine sa o analizezi indiferent de forma in care vine. Poate e strigata poate e injuratura stii tu estetica uratului, pana la urma nu forma trebuie contrazisa ci continutul.

2 07 2009
sorin

De data asta chiar nu glumesc si nu e vorba de urme de ironie. Stii foarte bine de ce am legat postul tau. Pentru mine, asemanarile sunt atat de izbitoare incat e vorba de convigere, nu de parerea mea. Si nu-i prima data cand trec prin asta, si nu ai fi primul care reactioneaza asa.
„am fost (si o sa mai fiu) bagat in gasca aplaudacilor/ligailor, cu sau fara voia mea”, asta ar insemna si ca am fost bagat in gasca aplaudacilor chiar daca imi sutineam ideea mea, idee ce putea sa diferea de cea a gazdei.
Sa ne intelegem foarte bine, cine nu e cu noi, nu-i musai impotriva noastra, am trecut de atatea ori prin dialogul surzilor (chiar si cu musca pe caiula)
http://polimedia.us/trilema/2009/dialogul-surzilor/
incat am ajuns la concluzia ca, in anumite situatii, argumentele sunt inutile, mai ales daca ar fi vorba de convingeri.
Nu e vorba de a nu avea timp, ci tocmai de a considera pierdere de timp.

2 07 2009
VreauUltimulLoc

TI-am raspuns personal pe mail pentru a nu continua o discutie de genul ba da ba nu. Convingerile sunt doar idei ce inca nu ai acumulat suficente informatii sa le combati.

Repet si pt tine si pt cine mai are de gand sa faca asocieri. Postul acesta nu are nici o legatura cu nici o disputa personala de-a mea. Nu e o critica adusa cuiva si nu e un act de razbunare. Pur si simplu e o idee care mi-a venit daca gasiti in ea ceva gresit sunt dispus sa discutam daca vrei sa il legati de o situatie intalnita in viata voastra personala nu aveti decat dar nu faceti pe detectivi cu mine ca nu e telenovela.
MAI CLAR DE ATAT NU STIU CUM SA EXPLIC.

2 07 2009
volent

ce-ai bre cu mine? da ce dai? ca io exact povestea aia am vazut-o in cuvintele tale:”Reversul medaliei este ca izvorul central sursa puterii poate sa fie chiar o mina de aur la origini dar prin faptul ca s-a inconjurat de o ceata de adulatori retardati nu mai are masura valorii sale in timp. Astfel el incepe sa se multumeasca cu rimming-ul primit si sa considere ca tot ce izvoraste din ele este aur curat. Capata siguranta si orgoliu se lamenteaza cand este confruntat. Normal se lamenteaza cu milogii lui care se inghisoaie sa mai linga ceva. Cu alte cuvinte pierde contactul cu realitatea si se corupe pentru cateva laude futile si accepta scaderea propriei valori.”
😦 …

2 07 2009
VreauUltimulLoc

Scuza-ma @Volent am corectat raspunsul eram sub imperiul unor reactii provocate de acest text si am crezut ca si tu mergi in aceeasi directie.

2 07 2009
sorin

Cred ca situatia ta ipotetica nu are corespondent in realitate, o valoare, chiara daca atrage nulitati, inevitabil, va atrage si valori. Si cu cat ar fi mai multi omi atrasi, cu atat mai mult cresc sansele sa gasim printre ei feluri din ce in ce mai diversificate.
Si de ce ai putea sa te simti derutat in fata unor astfel de personaje ?
E doar o situatie hipotetica, nu-i ceva real ca sa stii cum te poti simti, nu ?
Cand spun „daca cineva ar avea de a face cu jumatatea mea, as reactiona deosebit de violent”, spun lucrul asta in baza faptului ca cineva o avut de a face si, am reactionat deosebit de violent.

2 07 2009
VreauUltimulLoc

Nu conteaza cate valori sau non valori atrage un concept central. Problema e ca atunci cand cauta confirmarea tot intre cei ce impart aceleasi convingeri se ajunge la o situatie paradoxala.
Poti sa simti ca nu e bine dar daca toti prieteni tai zic ca e bine si ieri erati toti de acord inseamna ca poate gresesti tu azi.
Istoria ne confirma aceste fapte si pentru ca exista studii psihologice pentru efectul de multime. Cand oamenii ajung sa faca fapte ce le considera total neadecvate doar pentru ca asa faceau toti cei din jur. Vezi de exemplu galeriile de fotbal.

Ps: Ce legatura are partea aia cu jumatatea?

2 07 2009
sorin

Cauta confirmarea ? Unde si cine cauta confirmarea ? Unde gasesti tu in realite cazuri de confirmarea valorii doar intre cei ce impart aceleasi convingeri ?
Nu inteleg cum poti sa-ti inchipui ca prietenii nu te-ar trage de maneca daca simt ca ceva nu ar fi in regula. Cand imi fac rau, cand ma supra/subapreciez, prietenii cauta sa ma traga de maneca. Exemplur galeriilor de flobal, nu-l stiu, nu ma intereseaza fotbalul, mereu am crezut ca ar fi vorba de oi in turma, daca nu oi, macar omi ce au inclinatii catre agresivitate. Nu cred ca vei vedea un om cam, cumpatat si echilibrat cum incepe sa tipe cu sanje pe pereti doar pentru ca 22 de omi alerga dupa o basica.
Iegzamplu, o fost un iegzamplu om bun, daca cineva are treaba cu cei graji mie, reactionez violent, stiu lucrul asta pentru ca am trecut prin el.
Daca doar m-as fi gandit la asa ceva, as fi formulat „cred ca as reactiona … ”
Greseala mea pentru ‘derutat’ ii dezarmat, ai scris „Intr-un fel ma simt dezarmat in fata unor astfel de personaje”, cum poti sa te simti dezarmat daca situatia ii hipotetica ? Cum poti sa stii ce ai simti in fata unor astfel de personaje ?
Cum ar fi corect ?
1. Cred ca m-as simti …
2. M-am simtit ….
Deci, ori ai gresit si, poate ca ai reactiona diferit daca ai intalnit astfel de pesonaje , ori le-ai intalnit deja, stii deja cum reactionezi, situatia nu ar mai fi hipotetica.

2 07 2009
VreauUltimulLoc

Prietenii te trag de maneca cand simt ei ca gresesti dar tu poate ca ai dreptate si ei gresesc.

Lasa galeria de fotbal dc nu iti place dar au fost revolte ale negrilor in america in care au facut cu totii lucruri reprobabile si nu le mai venea sa creada ca sunt ei cand se vedeau filmati. Poate exemplu e putin exagerat dar ilustreaza ideia.

Am trecut prin multe situatii similare macar partial asa ca stiu cum m-as simti si in aceasta situatie punctuala. Acum tu daca sti cum ai reactionat fata de amenintartea jumatatii bauiesc ca poti sa extinzi si sa spui ca asa reactionezi si dc e vorba de copil sau de cainele familiei nu? Chiar daca inca nu ai fost pus efectiv in aceasta. Dar a fsot o eroare de stil pana la urma am combinat stilul personal cu cel impersonal.
Mai fac si greseli de gramatica si de topica a frazei nu ai observat? 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: