Unde se opreste?

17 04 2009

Am niste nelamurir cu privire la relatii. Poate exista cu mai multa experianta si ma poate lumina si pe mine.

In primul rand cat dureaza dragostea? Nu ma luati cu gen vesnic dc nu ati experimentat-o efectiv macar 10 ani.

Eu am o banuiala ca nu dureaza prea mult dupa parerea mea se duce undeva in jur de doi ani. Problema intervine la oamenii ca mine ca dupa ce dispare dragostea nu se lasa.

1.Presupunand ca nu dureaza vesnic (ceea ce exemplele din jurul nostru par sa sustina) ce se poate face?

1.1.Stai o viata cu o persoana pe care ai iubit-o o data si acum sunteti buni prieteni

1.2.Schimbi relatiile la 2 ani sa zicem si incerci sa o arzi cat mai mult in situatia ideala(pana la varsta a 3-a cand pulea mai schimba relatii).

1.3.Te duci la manastire ca dc nu e ideal nu mai vrei nimic.

2.Presupanad ca dureaza vesnic(ceea ce particularitatile din jur sustin).

2.1Daca se tremina inseaman ca nu a fost aia care trebe si cauti alta.

2.2Daca se tremina inseamna ca a fost inseamna ca poti sa o readuci.

Deci care cum e? In marea majoritate a cuplurilor cand nu mai e dragoste incepe sa scartaie treaba se cearta indragostitii se bat se despart si traiesc fericiti pana la adanci batraneti (aia care scapa).

Dar mai exista si o alta specie de animale in care ma incadrez si eu (nu stiu dc e de bine sau de rau) eu nu ma cert. Sunt adaptabil si am tendinta sa ma mulez dupa partener. Astfel ajung in situatia in care cand nu mai exista dragoste sa fiu al drak daca scartaie ceva. Dupa mai multi ani am ajuns eu sa constientizez ca pare sa nu mai existe dragoste si cum nu scartaia nimic… Am inceput sa fac eforturi sa scartaie dar dc nu e autentic scartaitul nu ca nu se aude dar parca nu are efect.

Acum intrebarea e daca fac eforturi sa stric inseamna ca as putea sa fac si sa mearga oare trebuie sa faci ceva sau trebuie sa mearga de la sine. Pe de alta parte si socul pentru partener e destul de mare cand nu se vad la exterior semnele de discomfort si pare schimabrea subita.

Sa nu mai [zic ca] ma pis pe mine cand vad o femeie plangand ca nu suport sa fac pe cineva sa sufere ca mai bine las de la mine. Asta pana beau atunci imi bag pl in tot si in toate si ma fut pe parerile oricui si ma doare la sasesc (salam sasesc) de sentimentele cuiva inclusiv ale mele. Din nefericire nu mai beau =)).

Deci are cineva idei de aciune in aceasta situatie? Ma intereseaza doar oameni care sa vb din experianta nu pareri teoretice ca dastea si eu am o gramada. De fapt am asa de multe si pot sa gasesc argumente pentru toate incat am renuntat sa mai ma gandesc la subiect. Practic trebuie sa stabilesc intai de ce vreau sa ma conving ca apoi ma conving cu usurinta :)). Pe de alta parte imi palce sa traiesc asa fara sa iau nici o decizie dar oare e bine? Nu dau oare cu piciorul la multe sanse in viata. Poate ca dragostea adevarata ma asteapta undeva sau poate ca nu exista si ce am acum foarte bun. Pana nu pierzi ceva nu stii sa apreciezi plm sa ma fut prea sunt in stare sa argumentez ambele fete alea monedei. Si nu ma luati cu fa ce simti ca sa mor eu dc stiu ce simt nu simt nimic decat in situatii limita cred ca sunt inert din punct de vedere sentimental.

Mda sunt multe de spus dar putine au sens.

Acțiuni

Information

23 responses

17 04 2009
jojo action satisfaction

Despre eternitatea dragostei..nu te pot ajuta..(nu se indeplineste conditia de minim 10 ani)..
Dar despre faza cu plansu feminin care indoaie pietrele…ori iti pui scutul si te tii tare pe pozitii…ori se pliktiseste ea de atata plans si renunta…Nu tre sa vorbesti din experienta ca sa iti dai seama ca ai intrat intr-un cerc vicios interminabil….

17 04 2009
Dan

O intrebare: De cat timp esti in relatia asta? Am >10 ani si cred ca te-as putea ajuta daca imi dai mai multe date.

17 04 2009
VreauUltimulLoc

De peste 8 ani 🙂 nu e vorba de sfaturi efective legate la reltia mea mai mult ma intereseaza o parere generala despre subiect. Cam prin ce faze trece o relatie e normal sa se diminueze sentimentele daca da pana unde oare merita sa te desparti ca sa mai simti o data fiorii dragostei doar ca sa treaca si aia peste putin timp.

19 04 2009
Anca

Idei de actiune? Nu, clar n-o sa-ti spuna nimeni ce e mai bine sa faci cu dragostea din viata ta. Daaar, daca eu as fi stiut ceea ce stiu astazi, as cam baga mana-n foc ca nu ma casatoream. Am facut-o din dragoste, desigur, stiind totusi ca dragostea nu dureaza, de fapt nu dureaza simtamintele alea de indragostire. Sunt inlocuite de altceva. Daca totusi iti pui intrebarile de mai sus, as fi tentata sa spun ca relatia are nevoie fie de ceva proaspat fie se apropie de final. Sa stii, viata iti poate oferi niste surprize pe cat de placute pe-atat de dificile, poti descoperi dupa ceva vreme o persoana mult mai compatibila cu tine, ireal de compatibila aproape si atunci ai foarte usor impresia ca nu ai iubit niciodata cu adevarat.
Deci… e normal sa se diminueze, e normal sa nu mai mearga la un moment dat, e normal sa te plictisesti, e normal sa-ti oferi putina libertate, e normal sa te separi un timp, sa te desparti chiar… si daca si ea simte la fel, poate e chiar un moment de respiro cu alte experiente pentru amandoi. Ati putea realiza astfel ce insemnati unul pentru celalalt, daca mergeti mai departe sau puneti punct. Nu e o reteta pentru toate cazurile, dar in unele functioneaza excelent. Zic si eu…

21 04 2009
VreauUltimulLoc

Da pauza ar fi o solutie dar e greu de facu ca nu toti sunt in stare sa le accepte asa de usor. Orgoliul este prea mare in relatii si si sentimentele de posesiune sunt prea mult cultivate. Toata lumea le canta ca si cum ar fi chiar esenta lucrurilor.
„Iubitul meu” „iubita mea” nu mai suport cuvintele astea suntem oameni eu nu sunt al nimanui.
De unde stii ca nu dureaza dragostea poate ca nu a durat a ta sau a mea dar poate ca unele dureaza nu ca ramane neschimbata asta clar nu se poate. Dar poate ca exista mai bine sau poate ca nu suntem facuti sa ne „imperechem” pe viata poate suntem facuti sa avem relatii ciclice…

21 04 2009
Anca

Stiu ca nu dureaza. Toti se feresc sa recunoasca si se imbata cu niste idei care nu sunt decat proiectiile dorintelor lor, nu realitatea. Lumea se casatoreste, face copii si totusi foarte putini sunt „facuti” pentru asta. Nu pot sa zic ca dragostea mea nu a durat ci doar ca a capatat alte forme si nu mereu intelese. E mult de explicat, uff.
Dar din ceea ce spui iese strigatul ala „vreau sa fiu liber”, nu mai conteaza pe ce loc!
Nu suntem proprietarii nimanui, adevarat, dar vezi bine ca toata lumea se comporta in dragoste ca si cum ar fi.

21 04 2009
VreauUltimulLoc

Ce sa zic? Sa fie la ei acolo eu nu mai accept de acum in colo. Cine vrea sa traiasca asa langa mine bine cine nu…oricum de burlacie nu a murit nimeni.

21 04 2009
Dan

Pauza nu e o solutie, risca sa fie definitiva.
Si din cate vad, solutia ti-am cam dat-o singur. Oricum, problema care se pune e gen „take it or leave it”. Asta daca nu v-ati hotarat inca sa aveti o relatie deschisa.
oricum, iti doresc succes.

21 04 2009
giapapadia

bucura-te de ea, cat tine. mai multe raspunsuri nu prea am gasit nici eu :)) dar o sa incep sa ma gandesc mai serios la calugarie

22 04 2009
VreauUltimulLoc

Asta niciodata @gia daca Dumnezeu ne-a dat sex inseamna ca trebuie folosit si cand mai e si asa de bine chiar ar fi un pacat.

22 04 2009
ghost

7 ani conteaza??? Eu iubesc de 7 ani, si-s maritat (da, e corect) de 5, si cred ca are cum sa se termine.. Iubirea, zic eu, nu se termina, se transforma.. Devine altceva, incet incet, precum si tu devii altcineva, pe masura ce trec anii si se aduna experientele.. Totul se schimba, doar daca nu te adaptezi, presupun, ca se poate stinge… Oricum, orice are un inceput, are si un sfarsit… 😀

23 04 2009
sorin

Mnoa, io am peste 10 anisori (pe parte de relatie cu jumatatea), pentru mine a fi indragostit e una, a iubi un om e altceva. Imi pare normal ca dupa 2-4 ani sa nu mai fii indragostit, dar pot sa spun ca imi iubesc jumatatea (ei nu pot sa-i spun lucrul asta, prefer sa-l arat). Si numai cand ma gandesc la ea (in mod automat si la noi), si ii vad chipul, si simt trairile ce le-ma avut, imi dau seama cat o iubesc. In cei peste 10 ani am avut parte si de certuri, de momente in care ne parea (pe rand, nu deodata) inutila si lipsita de iubire relatia noastra. Ne-am pus amandoi problema de a opri relatia, ea chiar o facut-o pentru doua saptamani (si io am fost vinovat ca munceam zi si noapte in mare stres, ajungeam pe acasa din hasti in pasti, si cate 72 de ore la munca, cu somn iepuresc prin fotolii sau utilaje a cate o jumatate de ora, am fost mai ceva ca un urs ursuz si mormaitor, nici eu nu ma mai suportam in conditiile alea, bine ca mi-am schimbat jobul), de fiecare data am analizat ce insemnam unul pentru altul, cum ar fi viata fara celalat. Ei bine, pentru mine ar fi pustiu, monoton si cenusiu, nu vreau sa o schimd pentru nimeni in lumea asta. Poate ca sunt norocos de soi, pe cand am fost nepermis de tanar, am fluturit prin multe floricele, asta pana am ajuns la ea, chiar daca fiecare femeie mi-o oferit ceva special in felul ei, cand privesc in urma, imi e clar ca pe nici una nu am iubit-o caum imi iubesc jumatatea, si, cum spuneam cand eram pulbere de bat (la nasterea lui fiu-mio), ca omul bat si copilul mic adevar graiesc : „jumatea mea ii numa’ una!” . Si-o spun si acum, si nu-mi doresc alta. Imi e dor de starea de a fi indragostit (fluturasii ceia din stomac, roseata din obraji, pozitia ghiocel) ? Dara ca imi e dor, dar nu se compara cu ce am acum. Si pot sa spun ca de multe ori ne simtim din priviri, cand se uita intr-un anume fel la mine, stiu ca i-s drag, o simt cand ii obosita si necajita chiar de incearca sa glumeasca, radem ca prostii din te miri ce copilarii, inca ii mai cant din cand in cand la chitara, inca ma mai trezesc ca ma ia in brate fara motiv si-mi ciufuleste parul, tot nu m-am saturat sa o strang in brate. Ca nu mi se mai ridica parul pe ceafa ii drept, da’ simt strangerea in brate ca fiind mult mai calda si mai apropiata. Pentru totate astea o fost nevoie sa luptam, nu au venit de la sine. O iubesc pentru felul ei de a fi, reciproca ii valabila(asa spune si ea 🙂 ). Mi-or zburat ochii si dupa alte mandrute, ochii dara, da numa’ ochii, niciodata mana, si am ajuns sa nu ne mai ferim de zburatul ochilor, chiar ne amuzam uneori pe tema asta, da stim ca ne zboara doar ochii, mana nu. Mnoa, va tine asta pana om avea tat parul alb ? Habar nu am, io sper sa tina, nu-i nimic pe lumea asta batut in cuie, pot sa spun ca daca am avut dubii cum ca ar trebui sa pasim mai departe impreuna (in anumite vremuri), de o vreme (chiar bunicica) io nu le mai am. Si o simt si pe ea ca nu le mai are. Poate fi oricum, cred doar ca ar fi de baza omul cu care te imparti. Daca sunt compatibilitati, daca-i facut pentru tine, daca reusiti sa va apropiati indeajuns incat sa va simtiti unul pe altul, sa aveti ce sa simtiti unul pentru altul. Mie imi e draga mustacioara ei (da, are o tara de mustata), zambetul de copil, naivitatea, bunatatea, ochii ce ar fi oarescum de caprioara … si mai ales, faptul ca simt ca ii sunt drag. Nu cred ca exista reteta, nu cred ca sunt garantii, dar noa, de ce sa nu facem ce ne dorim si ce ne face fericiti. Mnoa, toate bune sa va fie, iti doresc sa te bucuri de viata, daca se poate, cu jumatatea ta langa tine, oricare ar fi ea. Toate bune.

23 04 2009
volent

„Apoi adaugă:
– Mergi să revezi trandafirii. Vei înţelege că al tău este unic pe lume. Vei reveni să îmi spui adio, iar eu îţi voi face cadou un secret.
Micul prinţ plecă să revadă trandafirii.
– Voi nu sunteţi deloc la fel ca trandafirul meu, voi nu reprezentaţi nimic pentru mine, spuse el. Nimeni nu v-a domesticit şi nici voi nu aţi domesticit pe nimeni. Voi sunteţi precum era vulpea mea. Nu era decît o vulpe ca oricare alta dintr-o sută de mii. Dar eu mi-am făcut-o prietenă şi acum este unică în lume.
Trandafirii erau stînjeniţi.
– Voi sunteţi frumoşi, dar sunteţi goi de înţelesuri, le mai spuse. Nu e nici un motiv să mori pentru voi. Bineînţeles, pentru un trecător obişnuit, trandafirul meu este la fel ca voi. Dar el singur este mai important decît voi toţi la un loc, pentru că el este cel pe care l-am udat. Pentru că el este cel pe care l-am adăpostit cu paravanul. Pentru că el este cel căruia i-am omorat omizile (în afară de două-trei cît să aibă şi fluturi). Pentru că el este cel pe care l-am ascultat plîngîndu-se, ori lăudîndu-se, ori, uneori, chiar tăcînd. Pentru că este trandafirul meu.
Apoi reveni la vulpe:
– Adio, îi spuse el…
– Adio, spuse vulpea. Iată secretul meu. Este foarte simplu: nu vezi bine decît cu inima. Ceea ce este important nu se arată ochilor.
– Ceea ce este important nu se arată ochilor, repetă micul prinţ, ca să îşi aducă aminte.
– Timpul pe care l-ai petrecut cu trandafirul tău îl face atît de important.
– Timpul pe care l-am petrecut cu trandafirul meu…repetă micul prinţ, ca să îşi aducă aminte.
– Oamenii au uitat acest adevăr, zise vulpea. Dar tu nu trebuie să uiţi. Eşti răspunzător de tot ceea ce ţi-ai apropiat, de tot ceea ce ai domesticit. Eşti răspunzător de trandafirul tău…
– Sunt răspunzător de trandafirul meu… repetă micul prinţ, ca să-şi aducă aminte.”
Antoine_de_Saint-Exupery

12 08 2009
Kat

ador Micul Print, si secventa asta o am infata ochilor atat de clara de parca as fi fost acolo!

23 04 2009
sorin

@volent – grozav ce-mi place, foarte fain ! 🙂

23 04 2009
volent

si mie..toata cartea…mi s-a parut ca el spune mai bine decat mine;

23 04 2009
sorin

@volent – io-s sigur ca o spus mult mai fain decat am spus io. Si chiar are dreptate. He he, cred ca o sa recitesc cartea, ca mult timp o trecut de cand am citit-o, si multe am mai uitat. Multumesc.

23 04 2009
Anca

v-ati mutat aici, nu v-ar fi rusine 😛
bai sorine, ai sa fii premiat drept cel mai cel comentator de bloguri, nimic nu-ti scapa hihihi
si daca ceea ce dorim de fapt, l-ar face nefericit pe celalalt, e?

23 04 2009
sorin

Anca, apai chiar se intampla sa-l facem pe celalalt sa sufere, si nu de putine ori prin ceea ce ne dorim. Io vad ca ar fi doua variante, prima , intervine lupta, truda si munca pentru relatie, discutii, musai = solutii, secundo, cauti fericirea in alta parte(ar mai fi si terto da nu-i valabila pentru mine) Si aici imi pare ca-i fiecare dupa cum pofteste si mai ales dupa ce SIMTE. Si iarasi sunt de acord cu volent „sunt multe de spus, dar putine au sens. asa ca fa ce simti tu si ce ai chef”. Ca-i iubire/dragoste/afectiune tip a1, a2, b3, c4 ha ha, ce facem ? Ne robotizam … masuram sentimentele ? Deci, daca esti posesor de iubire xpq2/17, relatia va dura 3478,145 zile si vei atinge un grad de fericire equal cu 27,889% muhahahaha. Mnoa, de ar exista o reteta, nu crezi ca ar urma-o toti ? Da’ retete de tampeala sunt, sabloane si tipuri de viata prezentate prin reviste sclipicioase drept idealuri de urmat …

23 04 2009
VreauUltimulLoc

@volent ceea ce ai scris este foarte frumos si ma face chiar pe mine sa ma induiosez dar oare este si real? Am citit recent ceva legat de dragoste ca ar fi de 3 feluri

1.de tip dependenta cand esti dependent de celalat si cand el e pentru tine ceea ce vezi tu in el. Situatia majoritara in 90% cand parteneri din cauza dependentei resimtite incerca sa creeze dependenta in celalat atunci cand esti cersetor si vrei dragostea celuilalt.

2.indepentanta cand cineva iubeste cu detasare si creeaza ideea de indiferenta (cam ca savantii sau artistii) . Caz rar nu ne intereseaza :D.

3.si interdependenta cand ambii se iubesc si nu le pasa ce primesc inapoi le pasa doar sa ofere asa cum raul curge la vale.Caz si mai rar dar de fapt singurul caz de dragoste adevarata dupa mine. Si se atinge o armonie intre cei doi ceva ce nu poate fi explicat cei doi respira ca unul si nu exista constrangeri intre ei fiecare cauta sa il lase pe celelat sa se manifeste in intregimea personalitatii sale nu sa il transforme conform cu proprile dorinte. Astfel de dragoste se poate realiza doar intre oameni cu o mare elevare sufleteasca. Atunci esti un print nu un cersetor nu astepti nimic doar oferi poate e ideatic dar nu imposibil si implica in primul rand transformare in tine.

23 04 2009
Anca

Ai vazut vreun caz real de dragoste tip 3?

23 04 2009
VreauUltimulLoc

Nu trebuie sa vad ceva pentru a stii ca exista, eu asa simt ca exista asta voi cauta dar intai schimbarea trebuie sa o fac in mine.
Oricum nu se exclud pana ajung sa pot oferi iubire nu fug de relatii din prima varianta. Fiecare perioada are frumusetea inati trebuie sa fii tanar ca sa fii batran intai sa fi prost ca sa fii destept eu acum sunt cum sunt dar cred ca se poate mai bine simt ca se poate mai bine si viata o sa ma invete cum sa ating asta.

23 04 2009
volent

tu ai spus, si bine ai spus: sunt multe de spus, dar putine au sens. asa ca fa ce simti tu si ce ai chef. esti tinar si ai timp:).

Lasă un răspuns

